ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی با موبایل های تاشو به نبرد با کامپیوترهای شخصی خواهد رفت

هواوی احتمالاً بیشتر از هر چیز دیگر به خاطر اسمارت فون ها و سخت افزارهای شبکه اش شناخته شده باشد. با این حال این کمپانی چینی با عرضه دیوایس هایی مانند MateBook، شانس خود را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

هواوی احتمالاً بیشتر از هر چیز دیگر به خاطر اسمارت فون ها و سخت افزارهای شبکه اش شناخته شده باشد. با این حال این کمپانی چینی با عرضه دیوایس هایی مانند MateBook، شانس خود را در بازار پی سی هم امتحان کرده است. حالا هواوی معتقد است که فرم فعلی کامپیوترهای کنونی که برای ده ها سال بدون تغییر باقی مانده، برای همیشه اینگونه نخواهد ماند. در عوض، هواوی عقیده دارد که آینده در دستان شماست و موبایل های هوشمند، جایگزین غایی برای پی سی ها خواهند بود.

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی اخیراً در مصاحبه ای با یک نشریه آلمانی گفته است که اتفاق بزرگ بعدی پس از اسمارت فون ها، مجدداً چیزی به جز اسمارت فون ها نخواهد بود. او باور دارد که هنوز فضای زیادی دست زدن به ابداعات بیشتر وجود دارد؛ از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده گرفته تا موبایل هایی با نمایشگر انعطاف پذیر و تاشو. یو می گوید موبایل های تاشو با حل مشکل نمایشگر کوچک موبایل های فعلی که به هیچ وجه برای کار مناسب نیستند، جایگزین کامپیوترهای شخصی خواهند شد.

مدیرعامل هواوی همچنین اشاره کرده که برای عرضه چنین دیوایسی به بازار، لازم نیست حتی یک سال منتظر بمانیم. در واقع اگر شایعات صحت داشته باشند، هواوی اواخر امسال یا اوایل سال آتی میلادی از نخستین دیوایس تاشو خود رونمایی می کند؛ البته دیوایس معرفی شده احتمالاً محصول نهایی نخواهد بود اما هواوی سخت مشغول رقابت با سامسونگ است تا قادر به عرضه «اولین موبایل تاشو» جهان باشد.

در نهایت باید افزود که هواوی در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی است. حداقل در حال حاضر چینی ها توانسته اند رتبه دومین تولیدکننده بزرگ موبایل های هوشمند را از اپل بربایند و ضمناً برای تبدیل شدن به برترین کمپانی برنامه ریزی کرده اند. یو می گوید که سهم از بازار اسمارت فون ها اهمیتی برای هواوی ندارد، اما احتمالاً این موضوع صرفاً تا زمانی حقیقت داشته باشد که سهم هواوی از بازار شروع به کاهشی چشمگیر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی