ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری آیفون XS
تکنولوژی

مقایسه‌ی شارژدهی باتری آیفون XS و آیفون XR

اپل از آیفون های جدید خود یعنی آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR رونمایی کرد که در آن از اولین تراشه‌ی ۷ نانومتری استفاده می شود، دوربین قدرتمند تری دارد،  توانایی تشخیص چهره‌ی منحصر ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

اپل از آیفون های جدید خود یعنی آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR رونمایی کرد که در آن از اولین تراشه‌ی ۷ نانومتری استفاده می شود، دوربین قدرتمند تری دارد،  توانایی تشخیص چهره‌ی منحصر به فردی ارائه می کند. آیفون XR با طراحی مشابه از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است. اما ماندگاری باتری در این تلفن ها همچنان سوالات زیادی باقی می گذارد.

اپل طبق روال گذشته‌اش جزئیات زیادی از باتری های مورد استفاده در آیفون ها ارائه نکرد. بنابراین راجع به قدرت شارژدهی این تلفن های هوشمند باید کمی صبر کنیم تا آزمایش های تخصصی تری روی خود گوشی ها انجام شود. اما با توجه به برخی اطلاعات ارائه شده توسط اپل می توان تا حدی شارژدهی باتری های آیفون های جدید را تخمین زد.

به نظر می رسد که آیفون XR قویترین باتری بین همه‌ی آیفون ها را ارائه کند. البته تفاوت های بسیار زیادی در این بین به چشم نمی خورد. اما به نظر می رسد باتری این آیفون کمی بیشتر از آیفون XS مکس ماندگار باشد. البته هر دوی آن ها نسبت به آیفون ۸ پلاس حدود یک ساعت و نیم بیشتر قدرت شارژدهی دارند.

بنابراین همچنان نمی توان انتظار داشت که آیفون های جدید را بدون استفاده از شارژر بتوانیم دو روز روشن نگه داریم، اما به هر ترتیب شاهد پیشرفت هایی در امر شارژدهی هستیم. در جدول زیر می توانید قدرت شارژدهی آیفون های مختلف را مشاهده کنید:

پخش صدا پخش ویدیو اینترنت مدت مکامله نام گوشی
۶۵ ساعت ۱۵ ساعت ۱۳ ساعت ۲۵ ساعت آیفون XS مکس
۶۰ ساعت ۱۴ ساعت ۱۲ ساعت ۲۰ ساعت آیفون XS
۶۵ ساعت ۱۶ ساعت ۱۵ ساعت ۲۵ ساعت آیفون XR
۶۰ ساعت ۱۳ ساعت ۱۲ ساعت ۲۱ ساعت آیفون X
۶۰ ساعت ۱۴ ساعت ۱۳ ساعت ۲۱ ساعت آیفون ۸ پلاس
۴۰ ساعت ۱۳ ساعت ۱۲ ساعت ۱۴ ساعت آیفون ۸
۶۰ ساعت ۱۴ ساعت ۱۳ ساعت ۲۱ ساعت آیفون ۷ پلاس
۴۰ ساعت ۱۳ ساعت ۱۲ ساعت ۱۴ ساعت آیفون

همه‌ی آیفون های بالا به جز سری ۷، از شارژ سریع بهره مند هستند. اما برای استفاده از این ویژگی در آیفون ها باید شارژر های سریع را به طور جداگانه خریداری کنید. چرا که شارژر هایی که همراه با آیفون ها عرضه می شوند سرعت شارژ به مراتب پایین تری ارائه می کنند. همچنین همه‌ی آیفون های بالا به جز سری ۷ از ویژگی شارژ بی سیم بهره مند هستند.

بنابراین طبق اطلاعات بالا آیفون XR به صرفه ترین آیفون لقب خواهد گرفت که علاوه بر قیمت مناسب بهترین شارژدهی را نیز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir
    amir | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

    به صرفه ؟
    آخ 750 دلار
    احتمالا حدود 12 میلیون تومن
    یکسال دستمزد در ایران
    به صرفه ؟

مطالب پیشنهادی