ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا قیمت آیفون XR به درآمد سال 2019 اپل آسیب خواهد زد؟

طی روزهایی که به برگزاری مراسم معارفه آیفون های 2018 منتهی شدند، بسیاری از تحلیلگران به گمانه زنی درباره قیمت آیفون XR پرداختند؛ ارزان قیمت ترین آیفون امسال که به جای پنل اولد موجود در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

طی روزهایی که به برگزاری مراسم معارفه آیفون های 2018 منتهی شدند، بسیاری از تحلیلگران به گمانه زنی درباره قیمت آیفون XR پرداختند؛ ارزان قیمت ترین آیفون امسال که به جای پنل اولد موجود در آیفون XS و XS Max، از پنل نمایشگر LCD بهره می برد. این موبایل ضمناً دوربینی واحد در پشت دارد و خبری از 3D Touch در آن نیست.

هفته گذشته راد هال، تحلیلگر موسسه گلدمن ساکس گفت که مدل 64 گیگابایتی آیفون XR با برچسب قیمت 849 دلار عرضه می شود اما در نهایت مشخص شد که قیمت مد نظر اپل، 100 دلار از این کمتر است. مدل 128 گیگابایتی دستگاه 799 دلار قیمت خورده و در نهایت برای خرید مدل 256 گیگابایتی باید 899 دلار بپردازید. اگرچه آیفون XR پنج هفته دیرتر از دو آیفون دیگر عرضه می شود، اکثر تحلیلگران عقیده دارند که پرفروش ترین دیوایس از میان سه آیفون جدید خواهد بود.

در حالی که قیمت کمتر از انتظار آیفون XR به نفع مشتریان خواهد بود، راد هال از تاثیر آن بر درآمد اپل نگران است. به نظر وی این دیوایس با تبدیل شدن به جایگزینی ایده آل برای آیفون 8 و 8 پلاس، میانگین قیمت آیفون ها را کاهش داده و به درآمد کمتر اپل طی سال مالی آتی منجر خواهد شد. این تحلیلگر می گوید که حتی فروش بیشتر از انتظار آیفون XR نیز کمکی به این موضوع نخواهد کرد و کاهش درآمد، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. گفتنی است که علاوه بر رونمایی از آیفون های جدید، اپل فروش مدل های ارزان قیمت و محبوبی مثل آیفون 6 اس و آیفون SE را نیز متوقف کرد.

اپل آیفون هایی مطابق انتظار معرفی کرد اما مدل XR مجهز به پنل LCD قیمتی کمتر از آنچه ما تصور می کردیم دارد. به نظر ما این قیمت به صورت موثر آیفون 8 و 8 پلاس را منسوخ می کند و به میانگین پایین تر فروش و درآمد منجر می شود و فروش بیشتر، تنها اندکی به بهبود اوضاع کمک می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pishro
    pishro | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

    پیش بینی میکنم که آیفون 10sr 100 میلیون نسخه بفروشه

مطالب پیشنهادی