ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-bmw-3-series-teaser (33)
خودرو

نسل جدید ب ام و سری 3 یکی از ایرودینامیک ترین خودروهای جهان خواهد بود

ب ام و سری 3 یکی از شاخص ترین سدان های جهان است که از سال 1975 تاکنون در 6 نسل مختلف به خیابان ها راه یافته است. این خودرو از همان روزهای بدو تولد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

ب ام و سری 3 یکی از شاخص ترین سدان های جهان است که از سال 1975 تاکنون در 6 نسل مختلف به خیابان ها راه یافته است. این خودرو از همان روزهای بدو تولد به دلیل خصوصیات فنی تحسین برانگیز به یک استاندارد در کلاس سدان های کامپکت (سگمنت D) تبدیل شده و دیگر مدل آن با آن سنجیده می شوند.

BMW-3-Series-history

نسل فعلی سری 3 که با کد F30 شناخته می شود، از سال 2011 بر روی خط تولید قرار دارد؛ به همین خاطر اینک کمی پا به سن گذاشته و باوارایی ها قصد دارند بزودی نسل هفتم را با کد G20 معرفی کنند.

bmw-3-series-2015

از آنجایی که سری 3 به عنوان پرفروش ترین مدل ب ام و محسوب می شود، این کمپانی حساسیت بسیار بالایی روی عملکرد آن داشته و به منظور حصول اطمینان از عملکرد نسل جدید این خودرو در هر شرایطی، آن را به یک تور جهانی در مناطق جغرافیایی مختلف برده است.

2019-bmw-3-series-teaser

پهنه سوزان دره مرگ در نوادا، مناطق پوشیده از برف Arjeplog واقع در سوئد و مجموعه تست اختصاصی ب ام و در Miramas فرانسه، برخی از نقاطی هستند که سری 3 هفتم تست هایی را در آنجا گذرانده است.

ناگفته پیداست که هندلینگ این خودرو در پیست معروف نوربرگ رینگ مورد ارزیابی قرار گرفته؛ علاوه بر این ب ام و زمان زیادی را برای بررسی عملکرد فنی سدان محبوب خود در مجموعه آشهایم صرف کرده است.

2019-bmw-3-series-teaser (30)

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، نسل آتی ب ام و سری 3 مهر ماه امسال در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. برای استقبال از این سدان جذاب و اسپرت، ب ام و اخیرا کمپینی تبلیغاتی را راه اندازی کرده و هر از چند گاهی با انتشار تیزرها و اطلاعاتی جزئی به برخی از خصوصیات کلیدی محصول تازه وارد خود می پردازد.

2019-bmw-3-series-teaser (9)

در یکی از جدیدترین موارد این چنینی، کمپانی آلمانی به زمان زیادی که سری 3 هفتم در تونل باد گذرانده، اشاره کرده و افزوده که این نسل از سری 3 از ضریب پسار 0.23 Cd برخوردار است.

با این حساب سری 3 جدید پس از معرفی عنوان یکی از ایرودینامیک ترین خودروهای جهان را از آن خود خواهد کرد. البته رقیب اصلی ب ام و، یعنی مرسدس بنز نیز در سال های اخیر توجه ویژه ای به مبحث ایرودینامیک داشته و در این زمینه گوی سبقت را ربوده است.

2019-bmw-3-series-teaser (21)

همانطور که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، مرسدس A کلاس سدان به همراه CLA از لحاظ ایرودینامیک با ضریب پسار 0.22 Cd در صدر خودروهای تولید انبوه قرار دارد. البته ناگفته نماند فولکس واگن XL1 با ضریب 0.19 Cd جلوتر از همه ایستاده، اما به دلیل تولید بسیار محدود نمی توان آن را با نمونه های تولید انبوه مقایسه کرد.

volkswagen xl1

در پایان دعوت می کنیم از گالری تصاویر برخی از مراحل تست نسل هفتم ب ام و سری 3 دیدن فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pooria.pm
    pooria.pm | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

    سری سه بی ام و سال هاست که به آرزو و هدف اولم تبدیل شده، امیدوارم همینطوری بیشتر پیشرفت کنه

    • javad sepehr
      javad sepehr | ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

      امیدوارم

مطالب پیشنهادی