ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پوکوفون F1
تکنولوژی

عملکرد قابل قبول پوکوفون F1 در تست مقاومت [تماشا کنید]

قیمت پایین پوکوفون F1 به عنوان پرچمدار جانبی شیائومی بسیاری را درباره کارایی و کیفیت آن مردد کرده بود اما این گوشی از مسلخ «زک نلسون» هم سربلند بیرون آمده است. در دورانی که بسیاری از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

قیمت پایین پوکوفون F1 به عنوان پرچمدار جانبی شیائومی بسیاری را درباره کارایی و کیفیت آن مردد کرده بود اما این گوشی از مسلخ «زک نلسون» هم سربلند بیرون آمده است.

در دورانی که بسیاری از موبایل های پرچمدار قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار و حتی بالاتر از آن پیدا کرده اند، طبیعی است که معرفی یک گوشی بهره مند از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ و رم ۶ گیگابایتی با قیمت ۳۰۰ دلار سروصدا به پا می کند. این بحث ها باعث شده که کانال یوتیوبی JerryRigEverything به سراغ آن رفته و تست های مقاومت در برابر خراش، آتش و فشار را روی این موبایل پیاده کنند.

در حالی کمتر کسی انتظار مقاومت فیزیکی از موبایلی در این رده قیمتی را دارد، پوکوفون F1 چنان استقامتی را از خود نشان داده که زک از آن به عنوان یکی از مستحکم ترین گوشی های شیائومی یاد کرده است.

در بخش اول نمایشگر مجهز به گوریلا گلس ۳ پوکوفون F1 استحکامی برابر با موبایل های پریمیوم را از خود به نمایش گذاشته و در سطح ۶ دچار خش می شود. حسگر اثر انگشت نیز به همین ترتیب در برابر خط و خش نفوذناپذیر است.

با این حال بدنه به راحتی در برابر ضربات تیغ تسلیم می شود که با توجه به جنس پلی کربنات آن طبیعی به نظر می رسد. هرچند این بدنه در برابر سقوط تصادفی از ارتفاع احتمالا آسیب پذیری کمتری دارد. در صورتی که زک از نسخه ویژه تحت عنوان «Armoured Edition» یا نسخه زره پوش پوکوفون F1 استفاده می کرد، شاهد مقاومت بیشتری بودیم چرا که در ساخت آن از الیاف کولار استفاده شده است.

در بخش بعد که نمایشگر در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرد، بخشی از صفحه برای مدت کوتاهی سیاه شده و دوباره به حالت برمی گردد. در نهایت نوبت به تست خمش می رسد اما قدرت زک برای به زانو درآوردن پرچمدار اقتصادی شیائومی کفایت نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    چرا ما با این همه صنعت و دانشگاه و ... یک برند محبوب و قوی و داخلی در صنعت موبایل بلکه در هیچ صنعت مهمی نداریم. چرا تحریم ها انقدر زود تاثیر میکنه؟؟؟

مطالب پیشنهادی