ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ مستربلیط
تکنولوژی

مستربلیط از فیلترینگ ناگهانی این مجموعه می‌گوید

نزدیک به 180 سایت که در حیطه خرید و فروش آنلاین بلیت فعالیت می‌کردند از پنج شنبه، 22 شهریورماه دچار فیلترینگ شده‌اند و تا به این لحظه همچنان در دسترس کاربران قرار نگرفتند. سایت مستربلیط ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۳

نزدیک به 180 سایت که در حیطه خرید و فروش آنلاین بلیت فعالیت می‌کردند از پنج شنبه، 22 شهریورماه دچار فیلترینگ شده‌اند و تا به این لحظه همچنان در دسترس کاربران قرار نگرفتند. سایت مستربلیط یکی از این سامانه‌هاست و مسئولان این شرکت در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کنند که با کاهشی 50 درصدی در فروش بلیت‌ها روبرو شده‌اند و این فیلترینگ ضررهای مالی به آنها وارد کرده است.

«هجینی» مدیر مارکتینگ مستربلیط خبر می‌دهد که مدیرعامل شرکت و بقیه شرکت‌های همکار که دچار فیلترینگ شده‌اند از صبح در جلسات متعددی هستند تا بلکه این مشکل هرچه زودتر حل شود:

«این مسدودیت در بد زمانی رخ داده، آخر هفته و نزدیک به بازگشایی دانشگاه‌ها و هفته اخر تابستان و تعطیلات عاشورا و تاسوعا که همگی باعث افزایش فروش بلیت در این روزها می‌شوند. فیلترینگ در این موقع از سال باعث شده که ضررها بیشتر از همیشه باشد و اقدام به این کار آن هم بدون هیچ اخطار قبلی برای خود ما هم تعجب برانگیز است.»

فیلترینگ مستربلیط

او به مجموعه عتیق گشت اصفهان اشاره می‌کند که خاستگاه سایت مستربلیط است و مجوز فعالش هم اکنون در سایت سازمان هواپیمایی کشوری مشخص است (موردی که در گزارش صبح دیجیاتو نیز به آن اشاره شد) و تاکید دارد که این مجموعه از سال 87 به طور رسمی در بین آژانس‌های هواپیمایی فعالیت می‌کند و اسم شناخته شده‌ای در این حوزه است:

«مستربلیط نیز زیرمجموعه از عتیق گشت اصفهان محسوب می‌شود ولی قبل از سایت ما، سایتی موسوم به airplaneticket.ir از دل مجموعه برخاسته که تمامی مجوزهای لازمه به واسطه حضور عتیق گشت در مارکت به این سایت داده شده است. سایت مستربلیط که دومین پلتفرم آنلاین این مجموعه به حساب می‌آید اما در کسب مجوزهای لازم به مشکل برخورده و نهادهای مربوطه ادعا دارند که از هر آژانس هواپیمایی صرفا یک مجموعه آنلاین می‌تواند مجوز بگیرد. در حقیقت ما دنبال مجوزهای لازم رفتیم ولی نقص قوانین موجود و حاکم در سیستم باعث شده که برخی از این مجوزها را نتوانیم در اختیار داشته باشیم.»

او تاکید می‌کند که جدا از این مشکل، علت دیگری که برای دریافت نکردن مجوزهایی همچون تی نماد به آنها اعلام شده این است که پسوند سایت مستر بلیط دات کام نیست و باید پسوند آن دات آی آر باشد. موضوعی که به گفته او احتمالا به زودی محقق خواهد شد و دامنه‌شان با این نشان هم فعالیت خواهد کرد. به گفته هجینی تمامی خدمات سایت و اپلیکیشن مستربلیط کماکان پابرجاست و کاربران نباید نسبت به فیلترینگ رخ داده نگرانی داشته باشند:

«باور داریم و امیدوار هستیم که بر اساس صحبت‌های افرادهای مختلف در بدنه دولت و حاکمیت مبنی بر حمایت از استارتاپ‌ها و لزوم توسعه گردشگری، این مشکل هر چه زودتر حل و فصل شود تا ما و دیگر همکاران بتوانیم برای این صنعت و کاربران علاقه‌مند به آن، همچنان فعالیت درست و کاملی داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

    احتمالا این سایت ها به علت فعالیت هرمی در جهت خروج ارز از کشور مسدود شدند ای کاش در کشور ما به جای الرژی به فیلتر کمی هم تحقیق کنیم تا بفهمیم چرا یک سایت فیلتر می شود و یک سریال سانسور می شود !

  • enrix
    enrix | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    از وقتی یه بازی کامپیوتری رانندگی کامیون بدون هیچ دلیلی فیلترشد پی بردم که هیچ حساب و کتاب و منطقی برای اکثره فیلترها وجود نداره !

    • enrix
      enrix | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

      اینم سند حرفم :

  • 87physics
    87physics | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    در این باب به سایتی بیشتر توجه ‌شود که آخر اسمش بابا داره
    به سکوت و بی خبریش دقت کنید !!! عجببب

مطالب پیشنهادی