ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

شگفتی سازی‌ تیم‌های ناشناخته در بزرگ‌ترین مسابقات کانتراسترایک

با به پایان رسیدن مرحله مقدماتی مسابقات میجور کانتر استریک (FaceIT Major) وارد مرحله گروهی مسابقات می شویم. در این مرحله تیم های اکثرا کم آوازه‌تری که از مرحله مقدماتی به این مرحله صعود کرده ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

با به پایان رسیدن مرحله مقدماتی مسابقات میجور کانتر استریک (FaceIT Major) وارد مرحله گروهی مسابقات می شویم. در این مرحله تیم های اکثرا کم آوازه‌تری که از مرحله مقدماتی به این مرحله صعود کرده اند (تیم های دسته Challengers) در مقابل 8 تیم برتر در میجور قبلی (تیم های دسته Legends) قرار می گیرند.

معمولا این مسابقات به دلیل فاصله بسیار زیاد این دو دسته در مهارت و بازی تیمی و شناخت بازی بسیار یک طرفه و قابل پیش بینی هستند. اما امروز شوک بسیار بزرگی در انتظار تیم های برتر و هواداران آنها بود. چرا که در اکثر بازی ها این تیم ها موفق به کسب پیروزی نشده و بعضا متحمل شکست های سنگینی شدند.

مرحله دوم مسابقات میجور با بازی میان دو تیم HellRaisers و G2 آغاز شد. تیم فرانسوی G2 پس از یک دوره افت بسیار طولانی و تغییرات متعدد در ترکیب خود پس از یک غیبت کوتاه و با عزمی راسخ به صحنه مسابقات بازگشته بود. بازی در مپ Dust2 برگزار شد که در گذشته مپ تخصصی فرانسوی ها بود. ولی امروز شاهد یک بازی کاملا برابر و بسیار تماشایی بودیم که تا اورتایم دوم پیش رفت.

SmithZZ که به تازگی دوباره از سمت مربی گری به یک بازیکن تبدیل شده در بعضی از راندها کمک زیادی به تیم خود کرد

تیم HellRaisers با درخشش ستاره بازیکن اردنی خود یعنی ISAA توانست پا به پای ستاره فرانسوی تیم G2 یعنی shox و یارانش پیش برود. بعد از چند راند اول بازی در هر راند با عملکرد فردی بازیکن و در موقعیت های بسیار نزدیک تک به تک به پایان می رسید. اما در نهایت تیم HellRaisers علی رغم بازی بسیار خوب در اورتایم دوم مرتکب چند اشتباه شد و در نهایت بازی را با نتیجه 22-20 به تیم G2 واگذار کرد.

در ادامه مسابقات تیم Liquid در برابر Winstrike قرار گرفت. تیم Winstrike یکی از شگفتی سازان میجور قبلی بود که توانست بر خلاف انتظار همه در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد و مستقیما به این مسابقات دعوت شود. اما امروز در مقابل Liquid خبری از آن تیم شگفتی ساز نبود. Liquid از همان لحظات اول نبض بازی را کاملا در اختیار گرفت و Winstrike هیچ فرصتی برای مقاومت نداشت. بازی در نهایت با نتیجه 16-7 به سود تیم آمریکایی به پایان رسید.

بازی بعدی بین دو تیم FaZe و BIG برگزار شد. تیم FaZe نزدیک به 1 سال است که در اکثر مسابقات یکی از مدعی های اصلی است و تقریبا همیشه در جمع 4 تیم برتر قرار می گیرد. اما امروز همه چیز متفاوت بود. تیم BIG کاملا حریف خود را در هم کوبید. FaZe در نیمه اول موفق شد 5 راند از آن خود کند. ولی در نیمه دوم و پس از یک اِیس (کشتن تمام اعضای حریف به تنهایی) توسط nex تیم FaZe تمام امید خود را برای پیروزی از دست داد و در نهایت بازی را با همان 5 راند به رقبای آلمانی خود واگذار کرد.

بعد از این نوبت به بازی میان fnatic و compLexity رسید. 4 عدد از بازیکنان coL اولین حضور خود را در مسابقات میجور تجربه می کردند و کسی فکر نمی کرد که بتوانند در برابر بازیکنان بسیار باتجربه ای که سابقه چند قهرمانی در میجور را دارند حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. ولی این بازی هم رقابتی بسیار یک طرفه به سود تیم آمریکایی بود که همه طرفداران تیم سوئدی را شوکه کرد. تیم fnatic بعد از پیروزی در راند اول اصلا نتوانست خود را در موقعیت پیروزی قرار دهد و در ادامه بازی فقط توانست سه راند دیگر بگیرد و به این ترتیب stanislaw و یارانش اولین پیروزی خود را در میجور کسب کردند.

مسابقه بعدی بین دو تیم MIBR و TyLoo برگزار شد. تیم MIBR یکی از پرطرفدارترین تیم های حال حاضر در صحنه رقابتی کانتر است و با ترکیب متشکل از بازیکنان برزیلی و آمریکایی که همه سابقه قهرمانی در میجور را دارند پس از یک دوره افت طولانی برای پیروزی به میدان بازگشته بود. آنها در آغاز بازی تیم برتر میدان بودند. FalleN و coldzera با اسنایپ مپ را کاملا در اختیار گرفته بودند و نیمه اول را با نتیجه 11-4 به سود خود تمام کردند. اما در نیمه دوم تیم TyLoo همه چیز را 180 درجه تغییر داد. MIBR در نیمه دوم فقط توانست در دو راند پیروز شود و TyLoo با یک بازگشت استثنایی اولین پیروزی خود را کسب کرد.

در ادامه دو تیم mousesports و NiP به مصاف هم رفتند. بازی در نیمه اول به صورت کاملا برابر پیش رفت و هر دو تیم بازی خوبی از خود نشان دادند. اما چند اشتباه از تیم mousesports و البته بازی بسیار خوب NiP و خصوصا ستاره قدیمی ترکیب این تیم یعنی GeT_RiGhT باعث شد تیم NiP به تدریج از حریف خود فاصله بگیرد و تلاش های mousesports برای بازگشت به بازی کافی نبود و در نهایت بازی با نتیجه 16-12 به سود NiP به پایان رسید.

بعد از این بازی برابر شاهد نبردی سنگین بین دو تیم بسیار قوی Astralis و Na`Vi بودیم. تیم دانمارکی Astralis در آغاز بازی به خوبی تهاجم بازیکنان روس را مهار کرد ولی زردپوشان Na`Vi در پایان با پیروزی در چند راند متوالی موفق شدند نیمه اول را با نتیجه 8-7 به سود خود تمام کنند. تیم دانمارکی در آغاز نیمه دوم باز هم گوی سبقت را از Na`Vi ربود و بازی را تا 13-9 پیش برد. اما ZZeus و یارانش باز هم بازی را به تساوی کشاندند. در نهایت پس از چند راند بسیار نزدیک تیم Astralis پیروز از میدان بیرون آمد و بعد از 30 راند بازی را به سود خود تمام کرد.

در آخرین بازی روز دو تیم Vega Squadron و قهرمانان سابق میجور (با تغییرات زیاد) یعنی Cloud9 در برابر هم قرار گرفتند و تیم Vega Squadron موفق شد روند موفقیت آمیز و استثانیی خود را ادامه دهد و در یک بازی یک طرفه تیم Cloud9 را با نتیجه قانع کننده 16-4 شکست دهد و سورپرایز بزرگ روز اول میجور را کامل کند.

بازی های روز دوم به شرح زیر هستند:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • G3
    G3 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    اگه ویدیویی هم از مسابقات داشتید بزارید

مطالب پیشنهادی