ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

serbian-owner-publicly-shames-c-class-coup-writes-mercedes-is-trash-on-it_1
خودرو

بنز زباله است؛ اعتراض شدید یک مشتری نسبت به کیفیت مرسدس C CLASS

خودروهای آلمانی به ویژه محصولات مرسدس بنز همواره به اطمینان و اعتماد بالا معروف بوده اند. اما با گذشت زمان این مساله کم رنگ تر شده و اکنون در ارزیابی های مختلف مدل های آسیایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

خودروهای آلمانی به ویژه محصولات مرسدس بنز همواره به اطمینان و اعتماد بالا معروف بوده اند. اما با گذشت زمان این مساله کم رنگ تر شده و اکنون در ارزیابی های مختلف مدل های آسیایی در جایگاهی بهتر قرار می گیرند.

گذر از مرسدس بنز W201 به C کلاس اتاق W202 در سال 1993 یکی از بهترین مثال ها در این زمینه است. معمولا با تغییر نسل خودروها به لحاظ کیفی بهبود می یابند، اما W202 نتوانست به دلیل برخی ایرادات به اندازه W201 مورد اعتماد واقع شود.

Mercedes-Benz-C-250-Turbodiesel-W202-1995-Design-Interior-Exterior-2

اکنون C کلاس در نسل چهارم خود به سر می برد. این نسل که با کد W205 شناخته می شود، ظاهرا مثل جد خود یعنی W202 از عیوب فنی متعددی رنج می برد.

چنانچه درباره مشکلات این نسل از C کلاس در گوگل جستجو کنیم، به ایراداتی مثل اختلالات الکترونیکی، صدای جیغ ترمز، صداهای مزاحم ناشی از شل بودن لوله های بخاری و لرزش شیشه های پنجره سمت راننده برخورد خواهیم کرد.

Mercedes-Benz-The-New-C-Class

علاوه بر این موارد، C کلاس کنونی به خاطر نشت روغن از سفت کننده های تسمه تایم، توقف های بی دلیل، مشکلات مربوط به ستون فرمان و اتصالات ضعیف باتری و احتمال آتشسوزی مورد فراخوان قرار گرفته است.

وجود چنین معایبی باعث شده که در ارزیابی کیفیت اولیه 2018 موسسه جی دی پاور، مرسدس بنز به همراه اینفینیتی در رتبه پانزدهم قرار گیرد؛ حال آنکه برندهایی مثل جنسیس، کیا و هیوندای در رده های بالای جدول ایستاده اند. در این ارزیابی فورد و شورولت نیز رتبه هایی بهتر از مرسدس بنز کسب کرده اند که نشان از وضعیت نا مطلوب اشتوتگارتی ها در بحث کیفیت اولیه دارد.

2018-us-initial-quality-study-iqs

ایرادات مرسدس بنز C کلاس کوپه اخیرا یکی از اهالی کشور صربستان را شدیدا به ستوه آورده و وی را مجبور به واکنشی عجیب کرده است. پس از تعویض استارتر خودرو در کارکرد 13 هزار کیلومتر و جایگزینی کلاچ در کارکرد 30 هزار کیلومتر این مشتری ناراضی بر روی خودروی خود عبارت "مرسدس آشغال است" را نوشته است.

serbian-owner-publicly-shames-c-class-coup-writes-mercedes-is-trash-on-it_1

آنطور که گزارش شده این ایرادات مشمول وارانتی نبوده و فرد مذکور با هزینه شخصی اقدام به تعویض قطعات کرده است. تلاش ها برای تماس با نمایندگی محلی مرسدس بنز بی نتیجه مانده و این نمایندگی از پاسخ دادن طفره رفته است.

mercedes je smece

با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد ژرمن ها باید تدابیری جدی برای کیفیت اولیه محصولات خود اندیشیده و در کنار ارایه آپشن و تجهیزات زیاد، فکری هم به حال میزان قابل اعتماد بودن محصولات خود بکنند.

لازم به ذکر است که رقبای اصلی مرسدس بنز، یعنی ب ام و و آئودی نیز به لحاظ کیفیت اولیه وضعیت مناسبی ندارند، به ویژه آئودی که در ارزیابی امسال جی دی پاور در رده های انتهایی جدول جا خوش کرده است.

Audi-Q3-2019 (16)

به هر ترتیب در کنار ساخت اتومبیل هایی زیبا، جذاب و هیجان انگیز، خودروسازان آلمانی باید کیفیت را نیز مد نظر قرار دهند تا بتوانند اعتماد مشتریان را نیز حفظ کنند.

در حال حاضر هیوندای و کیا به لحاظ میزان اطمینان و استهلاک کم وضعیت بسیار خوبی دارند. این خودروسازان در سال های اخیر با جذب طراحان و مهندسین برجسته از ب ام و، آئودی و حتی بنتلی گام های بسیار بزرگی را برداشته و با شتابی بسیار بالا رو به پیشرفت هستند.

Albert Biermann and Thomas Bürkle
آلبرت بیرمن و توماس بورکل، مهندس و طراح اسبق ب ام و که در گروه هیوندای کیا مشغول به کار هستند

با پایه گذاری برند جنسیس کره ای ها مستقیما ژرمن ها را هدف گرفته و با ارایه محصولاتی لوکس، مجهز و توانمند از لحاظ فنی قصد دارند گوی سبقت را از خودروسازان معروف آلمانی بربایند. این زنگ خطر مدتی است که با موفقیت محصولات جنسیس با صدایی بلند نواخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Hesam Daei
    Hesam Daei | ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

    باید این یارو رو دعوت کنیم یبارم پراید سوار شه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی