ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلیپ بورد
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: چهار اپلیکیشن برای داشتن یک کلیپ بورد حرفه‌ای در اندروید

کلیپ بورد به عنوان یک حافظه کوتاه‌مدت، وظیفه مشخص و سرراستی دارد: این که اطلاعات کپی شده، فارغ از این که متن، عکس یا هر چیز دیگری باشند را در خود ذخیره کرده و به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

کلیپ بورد به عنوان یک حافظه کوتاه‌مدت، وظیفه مشخص و سرراستی دارد: این که اطلاعات کپی شده، فارغ از این که متن، عکس یا هر چیز دیگری باشند را در خود ذخیره کرده و به جای دیگری انتقال دهد.

اما مثل تمام اجزای نرم‌افزاری یک سیستم عامل، کلیپ بورد هم به انجام وظایف مشخصی محدود نیست. برای همین اپلیکیشن‌های شخص ثالثی آمده‌اند که کلیپ‌ بورد شما را به چیزی فراتر از یک ظرف نگهدارنده فایل‌های کپی شده تبدیل کنند.

در جعبه ابزار این هفته به چهار اپ اندرویدی می‌پردازیم که کلیپ بورد شما را به یک ابزار حرفه‌ای و استثنایی تبدیل می‌کنند.

Multi Copy

کلیپ بورد

یک مقاله بلند بالا پیش روی شماست؛ نوشته‌ای متشکل از پاراگراف‌های قطور که فقط سه چهار خط آن برایتان اهمیت دارد و بقیه‌اش چندان مهم نیست. با امکانات پیش‌فرض اندروید، طبیعتا ناچارید هر خط را دانه دانه کپی پیست کنید و پیش از انتقال به فایل اصلی در چیزی مثل یک اپلیکیشن یادداشت برداری نگه دارید.

اپ Multi Copy زحمت انجام این کارها را از دوشتان بر‌می‌دارد. وقتی این اپ را داشته باشید، با نگه داشتن انگشت روی نوشته‌ها در کنار گزینه Copy یک گزینه‌ دیگر هم می‌بینید: Multi Copy.

به لطف این گزینه می‌توانید خط‌های مختلف از پاراگراف‌های مختلف را جدا و همه را به یکباره در کلیپ بورد اپلیکیشن ذخیره کنید. در این صورت به میزان زیادی در وقت صرفه‌جویی خواهید کرد.

Multi Copy امکانات جالب دیگری هم دارد. از این کلیپ بورد به غیر از مرورگرهای اینترنتی، می‌توانید در سایر اپلیکیشن‌ها هم استفاده کنید. ویژگی Smart Copy اپلیکیشن از پیام‌رسان‌ها هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید قسمت‌های جالب پستی طولانی که دیشب در تلگرام خوانده‌اید را جدا کنید و برای دوستان‌تان بفرستید.

Multi Copy

Multi Copy

سازنده: Rishabh Khanna قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.9 مگابایت زبان:

Text Infinity

کلیپ بورد

Text Infinity یک کلیپ بورد چند منظوره است و برای اهداف مختلفی طراحی شده. این اپلیکیشن منوی انتخاب متن گوشی‌های اندرویدی را به یک ابزار همه کاره و استثنایی تبدیل می‌کند.

با این اپ می‌توانید تلفظ کلمات را در لحظه بشنوید، بلافاصله با شماره‌‌های نوشته شده تماس بگیرید، متن کپی شده را در لحظه SMS کنید و تکه‌های مختلف یک متن را در اپلیکیشن‌هایی مثل یوتیوب یا گوگل مپس جستجو کنید. ترجمه آنی لغات هم امکان خوب دیگری است که در این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد.

Text Infinity در مجموع پنج گزینه جدید را به منوی انتخاب متن اندروید اضافه می‌کند که همگی کاربردهای خاص خودشان را دارند. البته بد نبود اگر امکان مخفی کردن گزینه‌های کم مصرف هم به کاربر داده می‌شد.

Text Infinity

Text Infinity

سازنده: Mannan Softworks قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.1 مگابایت زبان:

Clipboard Actions

کلیپ بورد

Clipboard Actions در ظاهر همان کار Text Infinity را انجام می‌دهد، ولی با یک تفاوت بزرگ: برای دسترسی به امکانات آن باید به نوار نوتیفیکیشن‌ها مراجعه کنید نه منوی انتخاب متن.

این کلیپ بورد پیشرفته دارای ویجت مخصوصی است که در نوار نوتیفیکیشن‌ها جا خوش می‌کند. بنابراین وقتی که متنی را از جایی کپی کردید، می‌توانید خیلی راحت نوار نوتیفیکیشن‌ را به پایین بکشید و به تمام گزینه‌ها دسترسی پیدا کنید.

این گزینه‌ها شامل جستجوی در وب، اشتراک‌گذاری، ترجمه، تلفظ کلمه و جستجوی در گوگل مپس یا اپلیکیشن پیش‌فرض نقشه می‌شوند. Clipboard Actions دارای یک قابلیت منحصر به فرد هم هست: این که می‌تواند از نوشته‌های شما QR Code بسازد تا هر کس با اسکن دوربین بتواند این نوشته شما را بخواند.

ضمنا اگر به دنبال یک کلیپ بورد منیجر خوب می‌گردید هم می‌توانید روی Clipboard Actions حساب ویژه‌ای باز کنید.

Clipboard Actions

Clipboard Actions

سازنده: Halfreal قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.6 مگابایت زبان:

Universal Copy

کلیپ بورد

Universal Copy کاری را انجام می‌دهد که به ذهن هیچ توسعه‌دهنده‌ای نرسیده. با داشتن این اپ می‌توانید چیزهایی را کپی کنید که در حالت عادی نمی‌توانستید.

به عنوان مثال، نوشته‌های زیر آیکن‌‌ صفحه اصلی یک وبسایت، هشتگ‌های یک پست اینستاگرامی یا حتی اپلیکیشنی که در حالت عادی گزینه‌ای برای کپی/پیست کردن نوشته‌ها ندارد. ضمنا یک گزینه Select All هم در اپلیکیشن هست که کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد تا برای کپی کردن صفحه یک وبسایت اصلا به زحمت نیفتید.

و نکته عالی این که تمامی این امکانات را به رایگان بدست می‌آورید.

Universal Copy

Universal Copy

سازنده: Camel Corporation قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.7 مگابایت زبان:

در پایان بد نیست به این موضوع هم اشاره‌ای داشته باشیم که خود سیستم عامل اندروید در نسخه‌های جدید، ابزار بیشتری برای انتخاب و کپی/پیست کردن نوشته‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد که آن‌ها را در مطلب بررسی‌مان از «اندروید پای» مورد اشاره قرار دادیم.

اما خبر بد این است که برای دسترسی به این امکانات باید جدیدترین نسخه اندروید را نصب کرده باشید که متأسفانه هنوز برای بسیاری از موبایل‌ها منتشر نشده. بنابراین چهار اپلیکیشنی که با آن‌ها آشنا شدید، همچنان برای طیف وسیعی از گجت‌های اندرویدی کاربرد دارند.

شما چه اپلیکیشن‌های دیگری برای ارتقای کلیپ بورد می‌شناسید؟ حتما به ما معرفی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی