ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آیفون های 2018 منحصراً برای مردان طراحی شده‌ اند؟

اپل متهم شده که در طراحی گوشی‌ هایش خانم ‌ها را در نظر نمی‌گیرد  چرا که از نظر برخی فعالان حقوق زنان، آیفون های 2018 اندازه‌ های بسیار بزرگی دارند و به نظر می‌رسد منحصراً برای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اپل متهم شده که در طراحی گوشی‌ هایش خانم ‌ها را در نظر نمی‌گیرد  چرا که از نظر برخی فعالان حقوق زنان، آیفون های 2018 اندازه‌ های بسیار بزرگی دارند و به نظر می‌رسد منحصراً برای مردان طراحی شده باشند.

این فعالان باور دارند که اپل به عمد خط تولید سری آیفون‌های SE کوچکش که صفحه نمایشی ۴ اینچی داشتند را تعطیل کرده و کار را به جایی رسانده که آیفون های 2018 یعنی سری آیفون XS بسیار بزرگتر شده‌اند و صفحه نمایش‌هایی به اندازه‌ی ۵.۸ یا ۶.۵ اینچ دارند.

پس از معرفی آیفون های 2018 در هفته‌ی گذشته، ۴ گوشی مختلف از وبسایت رسمی اپل حذف شد که مدل SE هم جزو آنها بود. با این وجود هنوز مشخص نشده که کمپانی کوپرتینویی قصد دارد مدل کوچکتری به عنوان جایگزین این تلفن هوشمند عرضه کند یا خیر.

این مسئله موجب شده که منتقدان به سرعت واکنش نشان دهند و مدعی شوند که آیفون های جدید اپل زیادی بزرگ هستند و کاربران خانم نمی توانند به راحتی آنها را در دست گرفته و از آنها استفاده کنند. به گفته‌ی انها دست خانم به طور میانگین یک اینچ از دست آقایان کوچکتر است و همین مسئله استفاده از گوشی‌ های بزرگ را برایشان مشکل می‌کند.

Caroline Criado Perez یکی از این منتقدان در مورد مسئله‌ ی اشاره شده، خاطر نشان کرد:

«من به علت استفاده از آیفون 6 دچار آسیب دیدگی RSI (آسیب فشار تکراری) شدم اما پس از استفاده از آیفون SE تمامی مشکلاتم و درد هایم برطرف شد. این مسئله نشان می‌دهد که اندازه‌ی گوشی بر سلامت دست‌ های خانم‌ها تاثیر می‌گذارد. به طور کلی زنان بیشتر از مردان آیفون می‌خرند و به همین دلیل برایم عجیب است که اپل چنین مسئله ای را فراموش کرده است.»

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک ویدیویی به دو موبایل آیفون XS و XS Max اپل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • CCR
    CCR | ۱ مهر ۱۳۹۷

    اخرش بر میگردیم به حرف استیو جابز ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی