ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خداحافظ بیتل؛ توقف خط تولید شاخص ترین محصول فولکس واگن

فولکس ‌واگن که یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده خودرو در جهان به شمار می رود. این کمپانی روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از 80 سال، در سال 2019 با تولید دو مدل از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

فولکس ‌واگن که یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده خودرو در جهان به شمار می رود. این کمپانی روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از 80 سال، در سال 2019 با تولید دو مدل از آخرین نمونه های فولکس قورباغه ای به خط تولید این خودرو پایان می دهد.
هاینریش وئبکن، مدیر عامل شرکت خودروسازی فولکس‌ واگن در این خصوص تصریح کرد: «خداحافظی با فولکس قورباغه ای پس از گذشت سه نسل و بیش از هفت دهه ممکن است باعث تحریک عواطف و احساسات بسیاری از علاقمندان این خودرو شود.»
گفته می شود که هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود.فولکس قورباغه ای نخستین بار در سال 1938 و با نام فولکس واگن تیپ یک تولید شد. تولید فولکس واگن بیتل در سال 1994 مجدداً با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال 2003 ادامه داشت که البته بسیاری معتقد اند که این محصول از جذابیت بیتل اصل برخوردار نبود.
این شرکت در سال 1979 تولید بیتل را در آمریکا متوقف کرد اما در واحدهای تولیدی خود در برزیل و مکزیک به تولید آن ادامه داد.
دلیل اصلی توقف تولید این خودرو کاهش قابل توجه استقبال از آن در بازار عنوان می شود چرا که در حالی که 420 هزار دستگاه از این خودرو در سال در دهه 1960 به فروش می رفت، سال گذشته میلادی فولکس واگن توانست تنها 15 هزار دستگاه از این مدل را در بازار بفروشد.فولکس قورباغه ایفولکس قورباغه ای بیتل در دهه 1930 به عنوان یک خودرو ارزان قیمت با قرار گرفتن موتور در قسمت عقبی این خودرو برای عرضه به عموم مردم تولید شد.
با توجه به عمر طولانی تولید این خودرو سطح بسیار متنوعی از تجهیزات در مدل‌ های گوناگون آن یافت می‌ شود و بنابراین فولکس قورباغه ای از موتورهای گوناگونی بهره می‌ برد. علاوه بر مدل‌ های استاندارد مدل‌ های سفارشی گوناگونی نیز از این خودرو تولید شده است.فولکس‌ واگن بیتل در بسیاری از فیلم‌ های هالیوودی و غیر هالیوودی نقش داشته است، که مهمترین آن‌ها هربی محصول شرکت والت دیزنی است، که ماجرای یک فولکس بیتل مسابقه است، که درک و شعور دارد.
فولکس اعلام کرده است با اینکه تولید بیتل در سال 2019 متوقف می شود اما شاید زمانی دیگر مجددا به خط تولید بازگردد. هرچند با توجه به روند تغییرات صنعت خودروسازی می توان با جدیت گفت که فولکس بیتل بعدی در صورت احیای تولید، مدلی تمام برقی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    بیتل سری 1 موتور عقب بود و همین خارق العاده اش کرده بود بعد ها پورشه هم ازش استفاده کرد... نیو بیتل رو پلت فرم گلف بود .... اصالتشو از دست داد.... حالا هم وقت خداحافظی با این اسطوره است...

  • Seyyedhojjatallah Hoseyni
    Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

    تا قیامت با پراید

  • delta7
    delta7 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

    ما هم پراید دارین و قصد داریم تا ۵۰۰ سال دیگه هم تولیدش کنیم

مطالب پیشنهادی