ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان MIT با امواج رادیویی می‌توانند سلامت افراد را از پشت دیوار بررسی کنند

به تازگی پروفسور مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) دستگاهی توسعه داده که می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی و یادگیری ماشینی، سلامت بیماران را حتی از پشت دیوار تحت نظر قرار دهد. [digivideo] [/digivideo] به گزارش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی پروفسور مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) دستگاهی توسعه داده که می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی و یادگیری ماشینی، سلامت بیماران را حتی از پشت دیوار تحت نظر قرار دهد.

به گزارش Cnet، این گجت که توسط «دینا خطابی» یکی از مدرسین دانشگاه MIT ساخته شده، می‌تواند تنفس، ضربان قلب، خواب و قدم زدن یک فرد به خصوص را تحت نظر قرار دهد.

این گجت که به یک جعبه‌ شباهت زیادی دارد، عملکردش شبیه به روتر وایفای است و می‌تواند انعکاس امواج رادیویی ضعیف از بدن افراد مختلف را بررسی کند. بدین ترتیب این جعبه اطلاعات موجود را تحلیل کرده و دیتای سلامتی مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این گجت یاد شده با ضبط تغییرات میدان الکترومغناطیسی اطراف هر کاربر می‌تواند حرکت اشخاص مختلف را به خوبی سنجیده و حتی میزان تنفسشان را محاسبه کنند.

گزارش شده که این جعبه منحصر به فرد داخل ۲۰۰ خانه مختلف نصب شده تا سلامت مبتلایان به پارکینسون، آلزایمر، افسردگی، بیماری‌های ریوی و اشخاص سالم را محاسبه نماید.

خطابی استارتاپی به نام Emerald Innovations را به راه انداخته تا بتواند جعبه‌ی اختراعی خود را به تولید انبوه برساند و موجبات استفاده‌ی تجاری از آن را فراهم کند. علاوه بر این او دستگاه خود را در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بیوتکنولوژی و داروسازی قرار داده تا آنها بتوانند با این وسیله پژوهش هایشان را آسانتر کنند.

یکی از مزیت‌های گجت یاد شده این است که می‌تواند مراحل خواب یک فرد در خانه را بررسی کند. خطابی باور دارد این مسئله می‌تواند دقت تحقیقات را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد چرا که افراد در محیط آزمایشگاهی مراحل خواب متفاوتی دارند.

این جعبه با استفاده از یادگیری ماشینی می‌تواند یک فرد را از روی حرکات شناخته و اطلاعات سلامتی مربوط به آن را جمع آوری کنند.

 

تماشا کنید: هوش مصنوعی نحوه دریبل بسکتبال را می‌آموزد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی