ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قانون تازه ویژه محرم؛ تردد وسایل نقلیه از میان دسته های عزاداری ممنوع است

امسال در تمام نقاطی که مراسم‌ عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می ‌شود در صورت ورود هیئات مذهبی به سطح معابر، محدوديت‌هايى ایجاد‌ مى‌شود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در این رابطه اعلام ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

امسال در تمام نقاطی که مراسم‌ عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می ‌شود در صورت ورود هیئات مذهبی به سطح معابر، محدودیت‌هایى ایجاد‌ مى‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در این رابطه اعلام کرد که در ایام محرم به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تردد هرگونه وسیله شامل موتورسیکلت، سواری و دیگر خودروها از میان دسته‌های عزاداری در حال تردد در خیابان ممنوع و حق تقدم با دسته‌های عزاداری است. هر سال در آستانه فرا رسیدن ماه محرم عوامل راهور به همراه دیگر همکاران در بخش انتظامی جلساتی را با مسئولان هیات‌ها، تکایا، حسینه‌ها و مساجد برگزار کرده و موارد لازم در این خصوص به آنان گوشزد می‌کنند.
سرهنگ «نادر رحمانی» افزود:

«به منظور کنترل و ایجاد نظم هرچه بیشتر در دسته‌های عزاداری در حال تردد در خیابان‌ها عده‌ای از متولیان دسته‌ها و هیات‌ها در قالب «محرم یار» با پلیس همکاری می‌کنند.»

وی از عزاداران و شهروندان خواست که در این ایام با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی همراهی داشته باشند وی خاطرنشان کرد که این افراد که به آنها محرم یاران گفته می‌شود پیشتر آموزش‌های لازم را برای کنترل و ایجاد نظم و برخی مسائل انتظامی از سوی پلیس‌های مجرب فرا گرفته و در این گونه ایام با فعالیت خود نقش بسزایی در یاری رساندن به نیروی انتظامی دارند.دسته های عزاداریبه گفته سرهنگ رحمانی افراد محرم یار با توجه به آموزش‌هایی که فراگرفته‌اندو با هماهنگی با کلانتری و راهنمایی و رانندگی مناطق خود مدیریت خیابان‌ها را به عهده دارند. محرم یاران ملبس به جلیقه‌های خاصی با نوارهای فسفری و در دسته‌های عزاداری در حال تردد هستند. او از مردم خواست که با این افراد نهایت همکاری را داشته باشند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: «با توجه به اینکه اغلب عزاداران عزیز ملبس به لباس تیره و مشکی هستند، لازم است به هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند. از متولیان هیات ها نیز می خواهیم به منظور کنترل و ایجاد نظم بیشتر و عدم تداخل با دیگر دسته ها از مسیرهای تعیین شده تردد کنند.»
سرهنگ رحمانی افزود در این ارتباط از متولیان دسته های عزاداری نیز می‌خواهیم برای کاهش بار ترافیکی سعی کنند ترددهای خود را به ساعات آخر شب در سطح خیابان‌ها نگذارند.

گفتنی است که پیگیری های خبرنگار دیجیاتو در خصوص جویا شدن جزییات بیشتر از این زمینه، به نتیجه ای نرسید و در مجموع مشخص نیست که برخورد احتمالی پلیس با رانندگان خلاف کار در این خصوص چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱ مهر ۱۳۹۷

    واقعا این چیه که اخه به قانون نیاز داره!مرام و معرفت و دوستی رو دارن تبدیل میکنن به هزار قانون و تبصره و ماده ! به والله خودم بین دسته های عزاداری مشهد و شهرستانم رفتم راه میدن احترامم میزارن براتم خوراکی میارن تعارف میکنن ورداری. چرا اخه هر روز با وضع یه عده قوانین اونم رو این موضوعات میخوایید تخم کینه و بازم بحث و جدل به بار بیارین؟؟؟

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

    چند نکته:
    اولا هر کسی نظری داد لطفا زود اون را به تفکراتتان نچسبانید من می گم احترام بزارید نگفتم نماینده فلان سازمان هستم یا روابط عمومی فلان نهادم هر نهادی انتقاد دارید روابط عمومی داره

    ثانیا دیجیاتو انصافا بی خیال شو اخه اینجا بخش تکنولوژی سایت است جای اینجور اخبار نیست

    ثالثا واقعا برادرانه می گم خواهش می کنم از شما نسل جوان وقتی روی یک چیزی بحث می کنید سریع اون را به سایر مشکلات نچسبانید هر بحثی روشی دارد مثلا یک جایی در مورد محیط زیست بحث میشه زود می چسبانید به کبوتر در مورد هوش مصنوعی بحث می شه می چسبانید به کبوتر خوبه خدا را شکر می بینید سالهاست حرم امام رضا ع محل ارامش کبوتر ها است یک عده ای اشتباه کردند ان شاء الله جبران می کنند قرار نیست که شما به خاطر مخلوق خالق را سر ببرید !!!

  • enrix
    enrix | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

    بزرگوار میشه بگی این وام هارو کجا میدن ما هم بگیریم؟؟ البته ممکنه آستان قدس به خیمه های دور حرم یه عده پولهایی بده که خوب عادیه ولی ما که ندیدم بقیه جاها وامی چیزی بدن!ضمن اینکه مستندی برای این حرفتون دارید در اختیاار بزارید. اون 72 تا کبوترم برا این بود قرار بود قبلش از آتش زدن خیمه ها همه در شن از خیمه پرواز کنن برن بیرون ولی خوب در نشدن و بعدش سوختن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی