ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم همکاری در فروش دیجیکالا رسماً آغاز به کار کرد

دیجیکالا طی مراسمی رسماً پلتفرم «همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) را معرفی و آن را از حالت آزمایشی خارج کرد. به وسیله این پلتفرم، تولیدکنندگان محتوا در بسترهای مختلف فضای مجازی، برای کسب‌ درآمد، قابلیت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۰

دیجیکالا طی مراسمی رسماً پلتفرم «همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) را معرفی و آن را از حالت آزمایشی خارج کرد. به وسیله این پلتفرم، تولیدکنندگان محتوا در بسترهای مختلف فضای مجازی، برای کسب‌ درآمد، قابلیت همکاری با دیجیکالا را پیدا کرده‌اند.

«حمید محمدی»، مدیرعامل دیجیکالا در ابتدای مراسم آمارهای مهمی را منتشر کرد. او گفت که به لطف «مارکت پلیس» (Market Place) اکنون این فروشگاه میزبان نیم میلیون کالاست و هدف آن برای پایان سال ۹۷ رسیدن به یک میلیون کالا است. او نقش پلتفرم همکاری در فروش برای رسیدن به این هدف را مهم تلقی کرد.

محمدی در این مراسم عنوان کرد که «تولید محتوا» و «بارازیابی» دو جزء کلیدی مارکت‌پلیس هستند که دیجیکالا نیز در این دو بخش نیاز به کمک دارد و به همین دلیل سیستم همکاری در فروش شروع به کار کرده است. به عقیده مدیرعامل دیجیکالا، بسترهای مختلف فضای مجازی می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند: «تولیدکنندگان محتوا در حوزه‌های مختلف، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، کانال‌های فروش و پیچ‌های اینستاگرامی یا هر بستر دیگری می‌توانند تولید محتوا و بازاریابی را انجام دهند.»

محمدی این مدل را یک بازی برد-برد برای سه بازیگر اصلی یعنی مشتری، شریک تجاری و فروشنده عنوان کرد و گفت: «در سیستم همکاری در فروش، محتوای مرتبط تری به مشتری نمایش داده می‌شود. نکته بعدی این است که در مکان درست، محتوای درست به مشتری ارائه می‌شود و دیگر خبری از تبلیغات آزاردهنده و بی‌هدف نیست. از طرف دیگر این برای فروشنده هم بازی برد برد است چون ترافیک موثرتری به سمت محصولات آنها منتقل می‌شود و در نهایت به فروش بیشتری خواهند رسید.»

«حمیدرضا سعادتی»، مدیر پرفورمنس مارکتینگ دیجیکالا اما در ادامه جزییات بیشتری را در مورد سیستم همکاری در فروش اعلام کرد و گفت که فعالیت برای راه‌اندازی آن از دو سال پیش آغاز شده است. Affiliate Marketing دیجیکالا سپس در اسفند ۹۶ به شکل آزمایشی شروع به کار می‌کند و بر اساس نموداری که سعادتی نشان می‌دهد، کاربران آن از ۳۱۵ همکار در فرودین ماه، به ۹ هزار و ۴۲۷ همکار در شهریور ماه افزایش پیدا کرده است.

سعادتی: «در مرداد و شهریور جهش بزرگی از نظر تعداد کاربرانی که مایل به همکاری بوده‌اند داشته‌ایم. این رشد صرفاً به دلیل وجود دو پست تبلیغاتی در اینستاگرام بود.»

سعادتی خبر داد که در حال حاضر چهار متد تبلیغاتی «پیشنهاد ویژه، تبلیغات همسان، ساخت لینک اختصاصی و ساخت فروشگاه اینترنتی» در پنل دیجیکالا وجود دارد و در ماه‌های آینده قابلیت‌ها و متدهای بیشتری نیز به پنل اضافه خواهد شد.

اما چه دسته از کاربرانی که در بستر فضای مجازی مشغول تولید محتوا هستند می‌توانند در این پلتفرم مشارکت کرده و کسب‌درآمد کنند؟ حمیدرضا سعادتی در گفتگو با دیجیاتو و در پاسخ به همین پرسش می‌گوید: «در حال حاضر بیشترین کاربران مربوط به همکاری در فروش، پیج‌های اینستاگرامی هستند. یک نمونه، پیج اینستاگرامی است که ۵ هزار دنبال کننده دارد، در حوزه مادر و کودک فعالیت می‌کند و در ماه بیشتر از ۱ میلیون تومان درآمد داشته. نمی‌توان گفت بسترهایی که زیر ۵ هزار عضو دارند، به سیستم همکاری در فروش وارد نشوند چون بعد از مشاهده کمیسیون‌ها ترغیب می‌شوند تا کاربران بیشتری را جذب کنند.»

سعادتی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون‌ها چند درصد است، اعلام کرد که کمیسیون هر دسته‌بندی از کالاها متفاوت است. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت: «برای مثال کالای حوزه فشن، کمیسیون ۱۰ درصد دارد و نهایتاً به ۱۵ درصد می‌رسد. در حالی که کالای دیجیتال نیم درصد کمیسیون و سود دارد. از طرف دیگر کالای ورزشی کمیسیون ۸ درصد را به همراه دارد و کاربر با جذب سفارش‌های بیشتر می‌تواند سطح خود را بالاتر برده و کمیسیونی تا ۱۲ درصد در همین دسته بندی دریافت کند.»

پلتفرم همکاری در فروش دیجیکالا از این آدرس در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alinikaein
    alinikaein | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    متأسفانه ديجي كالا به سمتي رفته كه ديگه خودش فروشنده نيست و به يك دلال تبديل شده!!!
    با اين روند، آينده‌ي روشني را براي ديجي كالا تصور نمي‌كنم!!!

  • X Fa
    X Fa | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    با توجه به اینکه ممکنه اینستاگرام فیلتر بشه، این همکاری خیلی محدود میشه

  • sepidfars
    sepidfars | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    سلام دوستان هر کسی خواست براش سایت طراحی کنم مثل دیجی کالا یا یک وب سایت تخصصی میخواد با من تماس بگیره . کاملا اقساط پرداخت میکنید قرار 3 تا 5 ساله پشتیبانی و اقساط 10 ماهه 09013778599

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    من از همون اوایل ثبت نام کردم با اینکه پشتیبانی دیر جواب میده ولی راه خوبی برا کسب درآمده
    اختصاصا دو سایت هم براش زدم
    http://zilana.ir
    http://shopwiki.ir
    ولی تو اینستاگرام هنوز فعالیت نکردم براش چون یکم مشکله بدون گذاشتن لینک کار کرد

مطالب پیشنهادی