ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش اپل برای ساخت آیفون تخریب ناپذیر

هفته‌ی گذشته اپل از سه مدل آیفون جدید رونمایی کرده که بسیار بادوامند و در برابر آب یا گرد و غبار مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. با این وجود پتنت جدید اپل نشان می ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

هفته‌ی گذشته اپل از سه مدل آیفون جدید رونمایی کرده که بسیار بادوامند و در برابر آب یا گرد و غبار مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. با این وجود پتنت جدید اپل نشان می دهد که این شرکت قصد دارد از موادی برای پوشش گوشی‌های بعد‌ی اش استفاده کند که در برابر خراش و سایدگی از خود مقاومتی باورنکردنی نشان دهند. بنابراین انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک کمپانی کوپرتینویی یک آیفون تخریب ناپذیر بسازد.

بر اساس گواهی IP68 صادر شده برای آیفون های ۲۰۱۸، این گوشی ها به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری دوام می آورند و مشکلی برایشان به وجود نمی آید. علاوه بر این اپل مدعی شده جنس شیشه‌ی استفاده شده در این دیوایس‌ها در واقع با دوام ترین شیشه‌ای است که تا به حال برای تلفن‌های هوشمند استفاده شده است. این مسئله شاید برای برخی کاربران کافی باشد و رضایت کاربران را فراهم کند اما کمپانی کوپرتینویی اهداف بزرگتری دارد.

اسفندماه سال ۹۵ اپل پتنتی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده که از پوشش ضدسایش در نظر گرفته شده برای آیفون‌های بعدی خبر می‌دهد که قادر است مقاومت عجیبی در برابر خراش و ساییدگی از خود نشان دهد.

در این پتنت به یک لایه بیرونی بسیار سخت اشاره شده و یک لایه‌ی میانی که بین روکش بیرونی و لایه‌ی آهنی قرار می‌گیرد، آن را همراهی می‌کند. این لایه‌ی میانی به احتمال قوی از مواد سرامیکی یا متریال سخت کربنی ساخته خواهد شد که مقاومتی نظیر الماس از خود نشان می‌دهد.

لایه بیرونی بین ۰.۵ تا ۳ میکرومتر ضخامت دارد و با همین ضخامت کمتر، بسیار سخت تر از لایه‌ی میانی خواهد بود اما همین لایه‌ی میانی ضخیم‌تر طراحی شده و ضخامتی معادل ۸ تا ۳۰ میکرومتر خواهد داشت.

بر اساس این پتنت که «پوشش سطحی ضد ساییدگی» نام دارد، پوشش آیفون ‌های بعدی به قدری ارتقا خواهد یافت که می‌تواند در برابر خراش، ساییدگی و ضربه مقاومتی خارق العاده از خود نشان دهد. حال مشخص نیست که اپل آیفون تخریب ناپذیر خود را چه زمانی معرفی خواهد کرد اما با عرضه چنین محصولی توسط گمپانی کوپرتینویی به نظر می‌رسد توجه کاربران زیادی به این گوشی هوشمند جلب گردد.

 

تماشا کنید: اپل با «Shot on iPhone XS» قابلیت تصویربرداری آیفون XS را به رخ می کشد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی