ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۱۸۰
تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون ۸۱۸۰ حداقل ۸.۵ میلیارد ترانزیستور دارد

کمپین مایکروسافت و کوالکام برای اجرای ویندوز ۱۰ روی تراشه های اسنپدراگون تا کنون موفقیت چندانی به دنبال نداشته و شاید اسنپدراگون ۸۵۰ تا حدودی اشتباهات قبلی را تصحیح کند اما تراشه ای دیگر قرار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

کمپین مایکروسافت و کوالکام برای اجرای ویندوز ۱۰ روی تراشه های اسنپدراگون تا کنون موفقیت چندانی به دنبال نداشته و شاید اسنپدراگون ۸۵۰ تا حدودی اشتباهات قبلی را تصحیح کند اما تراشه ای دیگر قرار است روح واقعی را به این کالبد بدمد: اسنپدراگون ۸۱۸۰.

چیپست اسنپدراگون ۸۱۸۰ قرار است تعداد ترانزیستورهای تعبیه شده در یک تراشه موبایل را به سطح جدیدی در تاریخ برساند. این تراشه که قبلا با نام اسنپدراگون ۱۰۰۰ از آن یاد می شد، از ۸.۵ میلیارد ترانزیستور بهره خواهد برد و این در حالی است که این میزان برای پرچمدار فعلی کوالکام ۵.۳ میلیارد بوده و اپل A12 بایونیک و کایرین ۹۸۰ نیز به عنوان تنها چیپ های موبایل ۷ نانومتری میزبان ۶.۹ میلیارد ترانزیستور هستند.

البته این مزیت بدون اثر جانبی نیست و ابعاد اسنپدراگون ۸۱۸۰ به ۲۰ در ۱۵ میلی متر رسیده که نسبت به مدل های مذکور به مراتب بزرگتر است. علاوه بر این مصرف انرژی در چیپست مذکور حدود ۱۵ وات است که آن را در رده پردازنده های سری U قرار داده و تا حدودی مزیت کم مصرف بودن پردازنده های ARM را بی اثر می سازد.اسنپدراگون ۸۱۸۰طبیعتا این چیپست مناسب موبایل های نبوده و به صورت ویژه برای لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز ۱۰ طراحی شده است اما حتی در صورت ارتقای توان پردازشی در صورتی که مشکلات نرم افزاری قبلی به وقت خود باقی باشند، کاربران استقبال چندانی از آن به عمل نخواهند آورد. یکی از مهم ترین مسایلی که در لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر ARM به آن پرداخته شود، اجرای روان اپلیکیشن های ۸۶ بیتی است.

بنا بر گزارش ها انتظار می رود دستگاه های بهره مند از چیپست های اسنپدراگون ۸۱۸۰ در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اویل ۲۰۱۹ عرضه شوند. احتمالاً ایسوس اولین دستگاه مجهز به چیپست یاد شده را با اسم رمز «پریموس» در پاییز پیش رو روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    x86 به پردازنده هایی گفته میشه که نامشون با 86 تموم میشد. این پردازنده ها 8086، 80386، 80486 و مدل های دیگه هستن، که به اختصار بهشون x86 میگن و اون x نشانگر شماره های قبل از 86 است. این سری پردازنده ها 32 بیتی و 16 بیتی بودن و به همین دلیل به پردازنده هایی که 64 بیتی نیستن میگن x86؛ پردازنده ی 86 بیتی نداریم و تو متن به اشتباه نوشته شده. اطلاعات بیشتر از اینجا: https://stackoverflow.com/questions/22138075/what-does-x86-mean

    • nexaen
      nexaen | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      یکی از چالش های شرکت های تکنولوژیک اجرای برنامه های 32 بیتی روی پردازنده های موبایلیه و با این پردازنده ی جدید امیدوارن که این برنامه ها به راحتی و با محدودیت کمتری روی پردازنده های موبایلی اجرا بشه. در این صورت امکان اجرای برنامه های زیادی رو سیستم های تلفن همراه وجود داره.

  • Mohammad Ali Mesbahi
    Mohammad Ali Mesbahi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    86 بیتی چیه؟ لطفا تصحیح کنید 64 بیتی

مطالب پیشنهادی