ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویژگی های تازه iOS 12
تکنولوژی

با ۱۹ ویژگی‌ تازه iOS 12 بیشتر آشنا شوید

بالاخره روز موعود فرا رسید و iOS 12 به طور رسمی برای موبایل‌های شرکت اپل منتشر شد. نسخه جدید iOS هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته و هر گجتی که حداقل iOS 11 روی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۵۵

بالاخره روز موعود فرا رسید و iOS 12 به طور رسمی برای موبایل‌های شرکت اپل منتشر شد. نسخه جدید iOS هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته و هر گجتی که حداقل iOS 11 روی آن نصب شده باشد قادر به دریافت آن خواهند بود.

به همین مناسبت از ویژگی های تازه iOS 12 برایتان خواهیم گفت و شما را با کارهایی که روی این نسخه می‌توانید انجام دهید بیشتر آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه این متن با دیجیاتو همراه باشید.

۱) مموجی‌های خود را بسازید

ویژگی های تازه iOS 12

همانطور که انتظار می‌رفت با انتشار iOS 12، پای تعداد زیادی انیموجی جدید هم به آیفون‌ها باز شده. البته قضیه فقط به همین جا ختم نمی‌شود و به واسطه پیشرفتی که مموجی‌ها داشته‌اند حالا می‌توانید آواتارهای خودتان را نیز بسازید.

۲) هر کجا که می‌خواهید استیکر و متن اضافه کنید

ویژگی های تازه iOS 12

حالا به لطف تغییرات جدید iOS 12 می‌توان به ویدیو و تصاویری که از طریق اپ Messages ارسال می‌شوند، متن و استیکر اضافه کرد. همچنین این قابلیت از طریق فیس تایم نیز قابل دسترس است و می‌شود حین ویدیو چت‌ها از استیکر، متن، انیموجی و همچنین مموجی‌ها استفاده کرد.

۳) رمزهایی که زیاد به کار می‌برید را پیدا کنید

ویژگی های تازه iOS 12

iOS 12 پیشرفت‌هایی هم در زمینه مدیریت پسوردها داشته. به طوری که حالا این سیستم عامل قادر است رمزهای عبور قدرتمند و ایمن به شما پیشنهاد دهد تا امنیت حساب‌هایتان بیش از پیش حفظ شود. همچنین iOS 12 قادر است رمزهایی که شما زیاد به کار می‌برید را نیز شناسایی کند و به شما درباره آن‌ها اطلاع دهد.

۴) نوتیفیکیشن‌ها را راحت‌تر حذف کنید

ویژگی های تازه iOS 12

در iOS 12 تغییراتی هم روی نمایش اعلان‌ها اعمال شده که به واسطه‌ آن‌ها می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را به صورت دسته‌ای از روی صفحه لاک اسکرین پاک کنید.

۵) تصاویرتان را راحت‌تر به اشتراک بگذارید

ویژگی های تازه iOS 12

جدای از تمام ویژگی‌های گفته شده اپل حالا قدم‌های بلندی هم برای بهبود وضعیت هوش مصنوعی اپ Photos برداشته. پیشرفت‌هایی هم صورت گرفته و حالا اپ Photos قادر است به راحتی افرادی که تقریبا همیشه در تصاویرتان حضور دارند را شناسایی کند و به شما این اجازه را می‌دهد که راحت‌تر تصاویرشان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

۶) راحت‌تر تصاویرتان را پیدا کنید

ویژگی های تازه iOS 12

با بهبود یافتن هوش مصنوعی اپ Photos حالا قابلیت‌های سیستم جستجوی این نرم‌افزار نیز ارتقا پیدا کرده و حالا می‌توان تصاویر قدیمی‌تر را راحت‌تر پیدا کرد.

۷) اعتیاد به موبایلتان را ترک کنید

ویژگی های تازه iOS 12

اپل برای کاربرانی که به نوعی به موبایل‌هایشان اعتیاد پیدا کرده‌اند هم چاره‌ای اندیشیده. راه حل اپل برای درمان اعتیاد کاربرانش به دو ویژگی Screen Time و Downtime خلاصه می‌شود که عملکرد هر یک از آن‌ها می‌تواند عادت بیش از حد گوشی دست گرفتن را از بین ببرد.

۸) کتاب‌های الکترونیکی خود را راحت‌تر مرور کنید

ویژگی های تازه iOS 12

همین چند وقت پیش بود که اپل از تجدید نظرش در مورد iBooks خبر داد و گفت که در سیستم عامل جدیدش نام این اپ را به Apple Books تغییر خواهد داد. حالا با انتشار iOS 12 این وعده عملی شده تا شاهد ویژگی‌های جدیدی در Apple Books باشیم. ویژگی‌هایی که بعضا باعث پیدا کردن کتاب‌های خوب و همچنین خواندن راحت‌تر آن‌ها می‌شوند.

۹) اندازه اجسام را با واقعیت افزوده محاسبه کنید

ویژگی های تازه iOS 12

یکی از آیکون‌های جدیدی که به لیست اپ‌های صفحه هوم اضافه شده مربوط به اپ واقعیت افزوده Measure می‌شود. با این اپ خیلی راحت می‌توانید به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده اندازه اجسام مختلف را اندازه بگیرید.

۱۰) باهم از واقعیت مجازی لذت ببرید

ویژگی های تازه iOS 12

همانطور که اپل وعده داده بود، iOS 12 مجهز به نسخه دوم و بهبود یافته ARKit شده. این موضوع از بسیاری جهات تجربه کاربر از واقعیت مجازی را بهبود می‌بخشد و به تمام کاربران iOS 12 اجازه می‌دهد که تجربیات جذاب خود را از تکنولوژی واقعیت مجازی به اشتراک یکدیگر بگذارند.

۱۱) کمتر مورد مزاحمت واقع شوید

ویژگی های تازه iOS 12

ویژگی Do Not Disturb چیز جدیدی نیست اما وضعیت آن در iOS 12 بهبود نسبتا خوبی پیدا کرده و ویژگی‌های تازه‌ای به آن اضافه شده. مثلا می‌توانید حالت آن را روی لوکیشن یا رویدادهایی که در تقویم خود قرار داده‌اید تنظیم کنید. آن وقت اگر لوکیشنتان تغییر کند یا زمان آن رویداد به پایان برسد، موبایلتان به طور خودکار از حالت Do Not Disturb خارج می‌شود.

۱۲) از سیری چیزهای بیشتری بخواهید

ویژگی های تازه iOS 12

همانند همیشه سیری هم ارتقا پیدا کرده و حالا به نوعی می‌توان گفت که هوشمندتر شده. خود اپل که می‌گوید سیری حالا پاسخ‌های درست‌تری به سوالات مختلف کاربر می‌دهد و می‌تواند جملات را به بیش از ۵۰ زبان گوناگون ترجمه کند. جدای از این‌ها سیری از این به بعد از پس کارهای ریز و درشت دیگری هم برمی‌آید که یکی از آن‌ها حفظ یک سری از رمزهای عبور کاربر است.

۱۳) در اینترنت با امنیت بیشتر جستجو کنید

ویژگی های تازه iOS 12

با انتشار iOS 12 پای یک سری سیستم ردیاب حفاظتی نیز به موبایل‌های شرکت اپل باز می‌شود تا به لطف این موضوع امنیت کاربران در مقابل کوکی‌های مهاجم فضای وب حفاظت شوند.

۱۴) از نقشه گوگل در ماشین‌های خود استفاده کنید

ویژگی های تازه iOS 12

زمانی که آیفونتان iOS 12 را دریافت کند دیگر می‌توانید از اپ‌های شخص ثالثی چون نقشه گوگل در ماشین‌های خود نیز استفاده کنید.

۱۵) سیستم‌عامل موبایلتان را به صورت خودکار به‌روز کنید

ویژگی های تازه iOS 12

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تازه سر و کله‌اش در iOS 12 پیدا شده، ویژگی آپدیت خودکار سیستم عامل است. حالا فقط کافیست این ویژگی را روشن کنید تا آیفونتان به صورت خودکار به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کند.

۱۶) از بازار بورس و سهام بیشتر خبردار شوید

ویژگی های تازه iOS 12

اپ Stocks نیز در iOS 12 تغییرات قابل ملاحظه‌ای را پشت سر گذاشته و حالا اطلاعات بیشتری از بازار بوس و سهام در اختیار کاربر می‌گذارد.

۱۷) به ژست‌های حرکتی بیشتری روی آیپدها دست پیدا کنید

ویژگی های تازه iOS 12

با دریافت iOS 12 توسط تبلت‌های شرکت اپل، پای دو ژست حرکتی تازه به آیپدها نیز باز می‌شود. این دو ژست حرکتی که پیشتر روی آیفون ۱۰ شاهد آن‌ها بودیم یکی کشیدن صفحه از پایین به بالاست که موجب بازگشت به صفحه هوم می‌شود و دیگری کشیدن صفحه از گوشه سمت راست بالا به سمت پایین است که با آن می‌توان کنترل سنتر را بیرون کشید.

۱۸) میانبرهای خودتان را برای سیری تعریف کنید

ویژگی های تازه iOS 12

حالا به لطف ویژگی‌های تازه iOS 12، می‌توانید میانبرهای خودتان را برای سیری تعریف کنید. مثلا می‌توانید از سیری بخواهید که همزمان چند اپ را برای دسترسی به یک پاسخ مناسب درگیر کند و به شما نتیجه را اطلاع دهد.

۱۹) تماس ویدیوی گروهی از طریق فیس تایم برقرار کنید

ویژگی های تازه iOS 12

ناگفته نماند که iOS 12 پای فیس تایم گروهی را هم به موبایل‌های شرکت اپل باز می‌کند و با استفاده از این قابلیت می‌توان با ۳۲ نفر به صورت همزمان تماس ویدیویی گروهی برقرار کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saeed
    saeed | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    ترجیح میدم منتظر جیلبریک 11.4.1 باشم

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    خیلی سخت میتونم از مولتی تسکینگ تو آیپد استفاده کنم. هر وقت صفحه رو میکشم بالا میادصفحه اول، لیست برنامه ها رو نمیاره.

  • rezvansoft
    rezvansoft | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    سیستم عامل چه تغییری کرده؟ آمار بورس و تماس تصویری گروهی که نشد قابلیت جدید!!

  • HOOMAN _96
    HOOMAN _96 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    عوامل محترم دیجیاتو آیا میدانید اپ دیجیاتو بجای پیشرفت عقبگرد داشته؟!
    مود شب،امکان ذخیره عکس ،و از همه مهمتر حالت مطالعه آفلاین حذف شدن،واقعا دمتون گرم!

    • Mahyar
      Mahyar | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

      توی نسخه قبلی هم تعداد نظرات هر پست رو نشون میداد که الان نشون نمیده

    • مانی قاسمی
      مانی قاسمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

      سلام. حتما در آپدیت های بعدی مواردی که به اون ها اشاره کردید رو اضافه خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی