ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم های آمریکا
تکنولوژی

کمپانی‌های کره شمالی با شبکه های اجتماعی تحریم‌های آمریکا را دور می زنند

گروهی از متخصصان فناوری وابسته به دولت کره شمالی با جعل هویت خود در فضای مجازی موفق به دور زدن تحریم های آمریکا و داد و ستد با شرکت های مختلفی از سراسر دنیا شده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

گروهی از متخصصان فناوری وابسته به دولت کره شمالی با جعل هویت خود در فضای مجازی موفق به دور زدن تحریم های آمریکا و داد و ستد با شرکت های مختلفی از سراسر دنیا شده اند.

وزارت خرانه داری آمریکا اخیرا به کمپانی ها و افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات هشدار داده که گروه های وابسته به دولت «پیونگ یانگ» برای عقد قرارداد در پروژه ها از اطلاعات جعلی استفاده کرده و اغلب هویت واقعی خود را پشت کسب و کارهای چینی پنهان می کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا مشخصا به دو کمپانی ظاهرا چینی China Silver Star و روسی Volsys Silver Star اشاره شده که به داد و ستد با کره شمالی یا استخدام شهروندان این کشور بر خلاف تحریم های آمریکا و سازمان ملل متهم شده اند.تحریم های آمریکانشریه «وال استریت ژورنال» نیز در همین راستا به بررسی یک کسب و کار متعلق به کره شمالی پرداخته که به عنوان یک شرکت چینی در حال توسعه اپلیکیشن، بازی و غیره برای مشتریانی از سراسر جهان است.

مشتریان این شرکت از طریق فیسبوک، لینکدین، آپ ورک و سایت فریلنسر دات کام با آنها ارتباط قرار کرده و از نظر خودشان در حال تجارت با طرف های چینی هستند، در صورتی که بر خلاف تحریم های سازمان ملل ناآگاهانه با کمپانی های کره شمالی ارتباط برقرار کرده اند.

سایت های فیسبوک، لینکدین و اپ ورک پس از اطلاع از این مساله شماری از حساب های کاربری مشکوک را مسدود کرده اند.

این نوع کسب و کارها در پنهان کردن هویت خود زبردست شده و با استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر اسلک، گیت هاب و پی پل برنامه های خود را مخفیانه به پیش می برند. به گفته رسانه های آمریکایی روش های مذکور مشابه راهکارهایی است که روس ها برای تاثیرگذری بر انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به کار می بردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    دولت امریکا رسما تحریم را به ابزار نژادپرستی تبدیل کرده است . اگر قبلا تحریم ها برنامه های هسته ای را هدف می گرفت الان تحریم ها ملیت افراد را هدف می گیرد . الان طوری شده که جرم برخی افراد این است که اهل ایران یا کره شمالی هستند.

    • Reza 77
      Reza 77 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

      ????

    • Reza 77
      Reza 77 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

      خب چرا کره جنوبی یا ژاپن رو تحریم نمیکنه ?

مطالب پیشنهادی