ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

الکتریک پیت استاپ، راهکار پورشه برای شارژ سریع و ایمن خودروهای برقی

ایستگاه های شارژ سریع راهکاری است که خودروسازان برای کاهش زمان لازم برای شارژ اتومبیل های برقی اندیشیده اند. این ایستگاه ها اگر چه باعث صرفه جویی در وقت می شوند، اما در مقابل دارای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

ایستگاه های شارژ سریع راهکاری است که خودروسازان برای کاهش زمان لازم برای شارژ اتومبیل های برقی اندیشیده اند. این ایستگاه ها اگر چه باعث صرفه جویی در وقت می شوند، اما در مقابل دارای معایبی مثل هزینه بالا، نیاز به فضای زیاد و خطرات جانبی هم هستند.

کمپانی پورشه اخیرا از ایستگاه هایی با نام الکتریک پیت استاپ (electric pit stop) رونمایی کرده که به احتمال بسیار هر سه عیب یاد شده را برطرف خواهد کرد. با این ایستگاه های اختصاصی سیستم شارژ 800 ولتی این شرکت در دسترس طیف بیشتری قرار خواهد گرفت.

برای این ایستگاه ها پورشه از طراحی ماژولی استفاده کرده است. این ماژول ها دارای سه قسمت اصلی به نام های FlexBox، PowerBox و CoolingBox هستند.

فلکس باکس ابعادی برابر با 120 x 120 x 130  سانتی متر داشته و نقش یک ترانسفورماتور را ایفا می کند. پاورباکس وظیفه تبدیل جریان AC ورودی از ترانسفورماتور به جریان DC را بر عهده دارد؛ کولینگ باکس هم همانطور که از نامش پیداست، برای خنک کردن خروجی شارژرها و قطعات الکترونیکی کاربرد دارد.

Porsche Electric Pit Stop (2)

در مناطقی که نیاز به فضای کوچک تر باشد، می توان از ComboBox که دارای کلیه لوازم مورد نیاز هستند، بهره برد. برای مکان هایی هم که برق شهری به اندازه کافی قدرتمند نباشد، ChargeBox راهگشا خواهد بود. این ماژول شامل پک باتری 70 کیلووات ساعتی یا نمونه 140 کیلووات ساعتی می شود.

تکمیل کننده این پیت استاپ یک جایگاه کابل عمودی با طراحی مینیمال است. بر روی این جایگاه نمایشگر 10 اینچی لمسی نصب شده که اطلاعات لازم را در اختیار مالکین خودروهای برقی قرار می دهد. سوکت کابل موجود نیز با انواع محصولات شرکت های مختلف سازگاری دارد.

Porsche Electric Pit Stop (2)

به گفته پورشه، طراحی ماژولی کارایی کل سیستم را تا 95 درصد تقویت نموده و هزینه های دایر کردن ایستگاه های شارژ را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین به دلیل اینکه امکان نصب سیستم در فاصله 200 متری وجود دارد، می توان ماژول ها را در خارج از محدوده دید مشتریان نصب کرد.

مشخص نیست که پورشه دقیقا چه زمانی پیت استاپ برقی خود را ارایه می کند، اما این خودروساز آلمانی برای راه اندازی شبکه ای از 500 ایستگاه شارژ تا انتهای سال 2019 برنامه ریزی کرده است. بنابراین انتظار می رود تا زمان یاد شده این پیت استاپ ها در برخی از ایستگاه به کار گرفته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی