ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپل بتای توسعه‌دهندگان iOS 12.1 را منتشر کرد

در حالی که دو روز از عرضه نسخه عمومی iOS 12 می‌گذرد اما اپل دیروز بتای iOS 12.1 را در دسترس سازندگان قرار داد. بزرگترین تغییری که در این نسخه آزمایشی اعمال شده، حضور ویژگی Group FaceTime است. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۴

در حالی که دو روز از عرضه نسخه عمومی iOS 12 می‌گذرد اما اپل دیروز بتای iOS 12.1 را در دسترس سازندگان قرار داد. بزرگترین تغییری که در این نسخه آزمایشی اعمال شده، حضور ویژگی Group FaceTime است. قابلیتی که به کاربران آی دیوایس‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر 32 نفر بتوانند همزمان و به صورت تصویری صحبت کنند.

اپل ماه گذشته تایید کرده بود که Group FaceTime تا پاییز تاخیر خورده و با توجه به اینکه این ویژگی در بتای توسعه‌دهندگان iOS 12.1 دیده شده، به نظر نباید خیلی منتظر آن در نسخه‌ عمومی iOS 12 بنامیم. همچنین احتمال می‌رود این بتای توسعه دهندگان دارای اموجی‌های جدیدی باشد که در بروزرسانی‌های آتی راهشان را به نسخه پایدار iOS پیدا خواهند کرد.

اما نکته جالب دیگری که در بتا توسعه دهندگان iOS 12.1 وجود دارد به معرفی آیپد‌ بعدی بازمی‌گردد. اطلاعاتی در کدهای iOS 12.1 پیدا شده که خبر از رونمایی احتمالی نسل جدید آیپد(ها) در پاییز امسال می‌دهد. اگر شایعات رنگ و بوی واقعیت به خودشان بگیرند، آیپد بعدی اپل از تکنولوژی Face ID پشتیبانی کرده و دارای دکمه هوم هم نخواهد بود.

بتا توسعه دهندگان iOS 12.1 با بیلد 16B5059d شناخته شده و حجمی نزدیک به 2.77 دارد. فراموش نکنید که بتای توسعه‌دهندگان برای این است تا سازندگان اپلیکیشن‌هایشان را با تغییرات بعدی سیستم عامل سازگار کنند. بنابراین این نسخه مناسب کاربران عادی نبوده و اگر می‌خواهید Group FaceTime را تجربه کنید بهتر است تا انتشار نسخه پایدارتری دست نگه دارید.

اما در کنار iOS اپل بتای توسعه دهندگان watchOS 5.1 را هم با بیلد 16R5559d منتشر کرد. برای اینکه با تغییرات جدیدی که iOS 12 نسبت به گذشته داشته بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «۱۹ ویژگی‌ تازه iOS 12» را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی