ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون دستیار الکسا را به مایکروویو، ساعت دیواری و سوکت‌های برق می‌آورد

آمازون طی مراسم شب گذشته خود که به معرفی نسل دوم نمایشگر هوشمند اکو شو، Echo Auto که الکسا را به هر اتومبیلی می آورد و دیوایس هایی که تجربه صوتی اسپیکرهای اکو را بهبود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

آمازون طی مراسم شب گذشته خود که به معرفی نسل دوم نمایشگر هوشمند اکو شو، Echo Auto که الکسا را به هر اتومبیلی می آورد و دیوایس هایی که تجربه صوتی اسپیکرهای اکو را بهبود می بخشند منجر شد، هدفی مهم داشت: آوردن دستیار دیجیتالی الکسا به هر دیوایس ممکن. در همین راستا آمازون از سه محصول نامتعارف رونمایی کرد و نخستین محصول، مایکرویو AmazonBasics است که همانطور که می توان حدس زد، با الکسا کنترل می شود.

مایکروویو AmazonBasics

مایکروویو AmazonBasics همراه با دستیار الکسا

این مایکروویو جدید از طریق بلوتوث به دستگاه اکو شما متصل می شود. یکی از چالش های ساخت این دستگاه، تعبیه وای فای داخل مایکروویو بوده که آمازون می گوید آن را حل کرده است. در نمایش AmazonBasics، نایب رییس دیوایس های آمازون برخی از فرمان های صوتی مایکروویو را به نمایش گذاشت و نشان داد که به کمک الکسا قادر به کارهایی مانند تهیه پاپ کورن، تنظیم تایمر، افزودن زمان به تایمر و توقف مایکروویو خواهید بود.

AmazonBasics ضمناً از ده ها فرمان برای پختن خوراک های گوناگون پشتیبانی می کند؛ بنابراین با دستگاهی شبیه به مایکروویوهای سنتی طرف هستیم، اما با این تفاوت که دیگر لازم نیست دست به سیاه و سفید بزنید و همه چیز به صورت صوتی انجام می شود! باید افزود این نخستین باری نیست که از یک مایکروویو مبتنی بر دستیار الکسا رونمایی می شود و شرکت هایی مثل GE، سامسونگ و ال جی همگی چنین دستگاه هایی ساخته اند، اما این نخستین باری است که مایکروویوی با برند آمازون عرضه می شود و قطعاً باید منتظر ادغام بهتر الکسا بود. AmazonBasics اواخر امسال و با قیمت 60 دلار در دسترس قرار می گیرد.

Echo Wall Clock

ساعت دیواری اکو هم محصول دیگری بود که در مراسم آمازون معرفی شد و قرار است دستیار الکسا را به دیوار منزلتان بیاورد. از نظر ظاهری ساعت اکو تفاوتی با ساعت های آنالوگ استاندارد ندارد، اما جنبه هوشمند آن زمانی به چشم می آید که شروع به تنظیم تایمر کنید. این ساعت هر تایمری که تنظیم کرده باشید را از طریق LED هایی در کناره دستگاه پایش می کند و ضمناً با تغییر ساعت، می توانید منتظر به روزرسانی خودکار آن در ساعت اکو نیز باشید.

Echo Wall Clock از ادغام با الکسا بهره مند نشده اما از طریق بلوتوث به سایر دیوایس های اکو متصل می شود تا تایمرها، یادآورها و هشدارها را پایش کرده و منزلتان را در منطقه زمانی صحیح نگه دارد. آمازون معتقد است این دستگاه بیشتر در آشپزخانه کاربرد دارد و می خواهد آن را اواخر امسال با قیمت 30 دلار عرضه کند.

Smart Plug

اگر دسترسی به الکسا روی موبایل هوشمند و اتومبیل و مایکروویو برایتان کافی نیست، آمازون می تواند دستیار دیجیتالی اش را تقریباً به تمام اتاق های خانه شما بیاورد. محصول دیگری که در کنفرانس سیاتل آمازون معرفی شد Smart Plug است. این دستگاه ها هم الکسا را به صورت پیش فرض روی خود ندارند، اما از طریق اسپیکرهای اکو قابل کنترل هستند.

Smart Plug با قرار گرفتن در سوکت های برق، کارکردی شبیه به دیگر دیوایس های تامین برق هوشمند دارد و به کاربر اجازه می دهد لوازم خانگی متصل را از راه دور (چه به کمک اپ الکسا و چه از طریق فرمان های صوتی) کنترل کند و به تنظیم تایمر بپردازد. گفتنی است از آن جایی که Smart Plug کاملاً از طریق اپلیکیشن الکسا عمل می کند، نیازی به اتصال یک هاب دیگر به روتر خانگی تان نیست. Smart Plus از ماه آتی میلادی روانه بازار خواهد شد و 24.99 دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی