ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در صورت عدم تغییر مقررات کاربری از سوی اتحادیه اروپا تحریم می شود

بر اساس گزارشات جدید، اگر کمپانی فیسبوک تا پایان سال جاری میلادی تغییرات درخواستی از سوی اتحادیه اروپا را بر قوانین مربوط به حقوق مشتریان خود اعمال نکند، توسط این اتحادیه تحریم خواهد شد. اتحادیه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بر اساس گزارشات جدید، اگر کمپانی فیسبوک تا پایان سال جاری میلادی تغییرات درخواستی از سوی اتحادیه اروپا را بر قوانین مربوط به حقوق مشتریان خود اعمال نکند، توسط این اتحادیه تحریم خواهد شد.

اتحادیه اروپا زمستان سال گذشته تغییرات مورد نظر خود را تسلیم فیسبوک کرده بود اما این شرکت تا کنون درخواست مذکور را به طور کامل اجابت نکرده است. البته فیسبوک در همان زمان مقررات کاربری خود را تغییر داد، اما به گفته مقامات اتحادیه اروپا این تغییرات کافی نبوده اند.

اتحادیه اروپا از فیسبوک می خواهد قوانین مشتریان خود را در راستای حفاظت از حقوق کاربران ارتقا دهد

طبق اظهارات مقامات اروپایی، در حالی که شرکت گوگل بدون فوت وقت تغییرات درخواستی را اعمال کرده بود، کمپانی فیسبوک و به خصوص شبکه اجتماعی توییتر (به عنوان یکی از زیرمجموعه هایش) تنها بخش هایی از قوانین خود درباره مسئولیت ها و نحوه اطلاع رسانی به کاربر در زمان حذف محتوا یا پایان سرویس دهی را اصلاح کرده اند.

فیسبوک

اتحادیه اروپا در واقع از فیسبوک می خواهد قوانین مشتریان خود را در راستای حفاظت از حقوق کاربران ارتقا داده و در مواردی مانند انصراف از خرید یک محصول به صورت آنلاین، امکان اقامه دعوی در دادگاه های اروپایی را فراهم کند؛ موضوعی که پیش از این تنها در دادگاه های کالیفرنیا (محل استقرار کمپانی) امکان پذیر بود.

اروپایی ها همچنین خواستار قوانین مشتری محوری هستند که بر اساس آنها کمپانی در زمان ضعف خدمات شبکه اجتماعی، مسئولیت ها را پذیرفته و رضایت کاربران را جلب کند.

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا رفتار فیسبوک را دقیقاً برعکس شرکت Airbnb می داند که در مدت کوتاهی قوانین خود را اصلاح کرده و حالا با شفافیت بالایی خدماتش را به شهروندان اروپایی ارائه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی