ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن I.D. BUZZ CARGO رونمایی شد؛ پیش نمایشی از یک ون باری سبز

سال گذشته در نمایشگاه CES بود که فولکس واگن از مفهومی I.D. Buzz رونمایی کرد. این مفهومی در واقع با نگاهی به گذشته و ون معروف این کمپانی یعنی T1 شکل گرفته و از طراحی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

سال گذشته در نمایشگاه CES بود که فولکس واگن از مفهومی I.D. Buzz رونمایی کرد. این مفهومی در واقع با نگاهی به گذشته و ون معروف این کمپانی یعنی T1 شکل گرفته و از طراحی مشابهی برخوردار بود.

idbuzz_vw

حال این خودروساز آلمانی در اقدامی مشابه از کانسپتی با نام I.D. BUZZ CARGO پرده برداری کرده که آن هم بخاطر برخی المان ها یادآور نسل های اولیه ون باری ترنسپورتر است.

vw_id_buzz_cargo (2)

به لحاظ ظاهری این دو مفهومی شباهت های زیادی با هم دارند و تفاوت اصلیشان به کاربری متفاوت آنها مربوط می شود. به عبارت بهتر I.D. BUZZ CARGO نسخه باری I.D. Buzz به حساب می آید.

کانسپت جدید ژرمن ها بر روی پلتفرم ماژولی MEB شکل گرفته است. به گفته فولکس واگن امکان تعبیه باتری های لیتیوم یونی با ظرفیتی بین 48 الی 111 کیلووات ساعت در I.D. BUZZ CARGO وجود دارد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم قوی ترین نسخه تسلا مدل X از باتری 100 کیلووات ساعتی بهره می برد.

vw_id_buzz_cargo (3)

در صورت تجهیز به باتری 111 کیلووات ساعتی، فولکس واگن I.D. BUZZ CARGO می تواند تا 342 مایل مسافت (معادل 550 کیلومتر) را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. به دلیل پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع، با 30 دقیقه شارژ تا 80 درصد از ظرفیت باتری 111 کیلووات ساعتی پر می شود؛ زمان لازم برای پر شدن این حد از ظرفیت باتری 48 کیلووات ساعتی 15 دقیقه اعلام شده است.

Volkswagen Reveals I.D. BUZZ CARGO (2)

بر روی سقف این کانسپت پنل های خورشیدی نصب شده که در یک روز آفتابی می توانند با ذخیره انرژی تا 15 کیلومتر دیگر به مسافت قابل پیمایش خودرو اضافه کنند.

در حالت پیش فرض فولکس واگن I.D. BUZZ CARGO بصورت دیفرانسیل عقب توسعه یافته است، اما در صورت سفارش مشتری این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز می شود.

vw_id_buzz_cargo (4)

بهره گیری از پیشرانه الکتریکی که 150 کیلووات (معادل 201 اسب بخار) قدرت دارد، سبب شده کف اتاق فولکس واگن I.D. BUZZ CARGO کاملا صاف و یکدست باشد، به همین خاطر بارگیری و جای دادن لوازم مختلف برخلاف مدل های قدیمی ترنسپورتر به سهولت هر چه تمام قابل انجام است. این کانسپت توانایی حمل 800 کیلوگرم بار را داشته و می تواند به نهایت سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

Volkswagen Reveals I.D. BUZZ CARGO (1)

مهندسین فولکس واگن خروجی های 230 ولتی را در مفهومی جدید خود تعبیه کرده اند. به لطف این خروجی ها می توان I.D. BUZZ CARGO را به یک کارگاه متحرک تبدیل نموده و یا از الکتریسیته موجود در باتری در نقاط دوردست استفاده کرد.

در داخل کابین فولکس واگن نشان دهنده های رایج را با سیستم هداپ دیسپلی سه بعدی جایگزین کرده است. این سیستم اطلاعاتی را درباره وضعیت خودرو و اطراف آن به نمایش می گذارد.

Volkswagen Reveals I.D. BUZZ CARGO (3)

دیگر اطلاعات مورد نیاز از قبیل مسیریابی، تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و مدیا از طریق یک تبلت پرتابل در اختیار راننده گذاشته می شوند. از آنجایی که این مفهومی به فناوری خودران سطح 4 مجهز شده، راننده در برخی شرایط معین به یک سرنشین عادی تبدیل می شود.

vw_id_buzz_cargo (1)

فولکس واگن تایید کرده که نسخه خیابانی I.D. Buzz در حوالی سال 2022 عرضه خواهد شد. مدل باری یا همان Cargo نیز اندکی بعد از آن وارد فاز تولید می شود. آنطور که اعلام شده هر دوی این مدل ها با نامی دیگر و طراحی ساده تر به دست مشتریان خواهند رسید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • goodarz
    goodarz | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    تغییرات اساسی یعنی این . شرکت معظم سایپا هم برای آپشنال کردن پراید زه بغل پراید رو برمیداره مثلا ظاهر خودرو عوض بشه

مطالب پیشنهادی