ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت موبایل
تکنولوژی

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه: نباید توقع داشت قیمت موبایل ارزان شود

قرار است 600 هزار موبایل در گمرک مانده بر اساس نرخ ارز دولتی وارد چرخه بازار شوند تا بخشی از نیاز تامین، و قیمت‌ها تا حدودی متعادل شوند؛ با این حال رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

قرار است 600 هزار موبایل در گمرک مانده بر اساس نرخ ارز دولتی وارد چرخه بازار شوند تا بخشی از نیاز تامین، و قیمت‌ها تا حدودی متعادل شوند؛ با این حال رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه معتقد است که نباید توقع داشت با ورود گوشی‌های تازه وارد، قیمت موبایل در بازار ارزان شود.

«ابراهیم درستی» در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت گوشی‌های ترخیص شده از گمرک، با ارز دولتی و زمان توزیع آن در بازار، توضیح داد که این گوشی‌ها ظرف یک هفته در کمیته قیمت‌گذاری، تعیین تکلیف و وارد بازار می‌شود.

به گفته درستی وزرای ارتباطات و صنعت در کمیته‌ای دراین باره تصمیم گیری خواهند کرد تا در نتیجه ورود این تعداد گوشی به بازار، وضعیت نابسامان بازار تلفن همراه تا حدودی بهتر شود. منتها به عقیده او این اقدام به معنای ارزان شدن قیمت‌ها نیست، چرا که نرخ گوشی وابسته به ارز است و بسیاری از گوشی‌هایی که هم اکنون در بازار هستند با ارز آزاد وارد شده‌اند.

قیمت موبایل

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه به این نکته اشاره کرد که ثبت سفارش برای گوشی‌هایی که با ارز آزاد وارد کشور می‌شوند، آزاد شده است، گفت:

«منتظر قیمت‌گذاری گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند هستیم تا این گوشی‌ها به سرعت به دست فروشندگان برسند و منافع مصرف کننده نیز در آن دیده شود. قرار است قیمت گوشی موبایل بر مبنای ارز ثانویه محاسبه و قیمت‌گذاری شود و مازاد ارز دولتی 4200 تومانی، از صندوق دولت پرداخت شود. بر این اساس باید در انتظار لیست قیمت‌ها و نحوه توزیع گوشی‌های ترخیص شده برای ورود با بازار در هفته آینده باشیم.»

اواخر هفته گذشته وزیر ارتباطات در توئیتی از موافقت هیات دولت با ترخیص گوشی مانده در گمرک، خبر داد.«محمد جواد آذری جهرمی» اعلام کرد که فرایند ترخیص 600 هزار گوشی موجود در گمرک با آزادسازی پنج هزار دستگاه از روز شنبه آغاز شده تا گرانی ناشی از کمبود کالا در بازار رفع شود. وی ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی برای عرضه این گوشی‌ها به سرعت وارد عمل شده تا کمبودها جبران شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    ما 40 ساله از اینها توقعی نداریم

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    تا همین الانشم وعده ی سر خرمن بود،هی هفته بعد هفته ی بعد میکردن،الانم که آب پاکی رو ریختن رو دست ملت

  • Omid
    Omid | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    از اولم توقعی نبود

  • Seyyedhojjatallah Hoseyni
    Seyyedhojjatallah Hoseyni | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    نباید توقع داشت قیمت موبایل ارزان شود بلکه گران میشود .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی