ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کالبدشکافی آیفون XS
تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون XS و XS Max از تفاوت آنها با پرچمدار قبلی خبر می دهد

در حالی که تنها یک روز از عرضه آیفون های XS و XS Max توسط اپل می گذرد، کارشناسان iFixit آنها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر به مسلخ برده اند. همانطور که انتظار می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

در حالی که تنها یک روز از عرضه آیفون های XS و XS Max توسط اپل می گذرد، کارشناسان iFixit آنها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر به مسلخ برده اند.

همانطور که انتظار می رفت این موبایل ها شباهت زیادی به آیفون X دارند، با این حال در صورتی که چشمانی تیزبین و دقیق داشته باشید به برخی تغییرات جزیی در آنها پی خواهید برد.

کالبدشکافی آیفون XS
سه پرچمدار اپل زیر اشعه ایکس

مهم ترین تغییر به باتری برمی گردد چرا که سال گذشته آیفون X از دو سلول باتری با ظرفیت ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعت بهره می برد اما این قطعه برای آیفون XS به شکل سلول یک تکه L شکل درآمده که ظرفیت آن از ۲۶۵۹ میلی آمپر ساعت فراتر نمی رود (هرچند اپل مدعی شده شارژدهی مدل جدید نسبت به آیفون X بهبود پیدا کرده است).

از سوی دیگر مدل XS Max ماژول باتری دو سلولی سال گذشته را به ارث برده که به لطف افزایش سایز ظرفیت آن حالا به ۳۱۷۹ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده تا نسبت به آیفون ۸ پلاس ۹۰ دقیقه شارژدهی بیشتر داشته باشد؛ هرچند این میزان هنوز به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نوت ۹ فاصله دارد.

علی رغم ادعای اپل مبنی بر بهبود میزان مقاومت آیفون در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از IP67 سال قبل به IP68، تیم iFixit شواهدی مبتنی بر این امر را پیدا نکرده است. یکی دیگر از یافته های کالبدشکافی آیفون XS مشاهده یک چیپ مدیریتی جدید با برند اپل است که از تلاش این کمپانی برای بومی سازی هرچه بیشتر قطعات و کاهش اتکا به منابع خارجی خبر می دهد.

علاوه بر این لبه پایینی آیفون های XS و XS Max میزبان خط اضافه ای است که در پرچمدار قبلی وجود نداشت و به آنتن دستگاه مرتبط می شود (این ویژگی روش خوبی برای تمایر آیفون های X و XS به نظر می رسد). از سوی دیگر برآمدگی دوربین نیز کمی بزرگتر شده، بنابرین امکان استفاده از قاب آیفون X برای مدل جدید وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی