ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جان بولتون

کاخ سفید از انجام حملات سایبری شدیدتر علیه دشمنان آمریکا خبر داد

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا پنجشنبه گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که با کلید خوردن استراتژی سایبری جدید، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مجوز اجرای «عملیات های تهاجمی سایبری» را علیه کلیه دشمنان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا پنجشنبه گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که با کلید خوردن استراتژی سایبری جدید، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مجوز اجرای «عملیات های تهاجمی سایبری» را علیه کلیه دشمنان آمریکا صادر کرده است.

بولتون ضمن اعلام این مساله که بهای انجام حملات سایبری علیه آمریکا به مراتب بیشتر از حد تصور عاملانشان خواهد بود اظهار نمود:

ایالات متحده آمریکا امیدوار است که با تدوین اقدامات تهاجمی مانع از انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های کلیدی و دیگر سیستم های حساس خود شود.

پیشتر ترامپ در نامه ای اعلام نمود که دستورالعمل های جدید نشان دهنده تعهد وی به حفظ امنیت آمریکا در برابر تهدیدات دیجیتال هستند. وی در اینباره گفت:

این، درخواست اقدام از تمامی آمریکایی ها و کلیه شرکت های بزرگ در خاک آن است تا گام های لازم را برای تقویت امنیت سایبری خود بردارند. ما همچنان به رهبری جهان برای تامین آینده سایبری خوب ادامه می دهیم.

جان بولتون

استراتژی تدوین شده توسط ترامپ که خودش تحت عنوان «نخستین استراتژی سایبریِ کامل در ۱۵ سال گذشته» از آن یاد کرده جایگزین استراتژی قبلی می شود که در دولت اوباما تدوین و تهیه شده بود. گفته می شود استراتژی جدید به میزان قابل توجهی تلاش دارد که قوانین مربوط به استفاده از تسلیحات سایبری توسط پنتاگون و دیگر سازمان های سازمان ها علیه موجودیت های خارجی را تسهیل نماید.

بولتون اظهار نمود:

ما قرار است کارهای زیادی را به صورت تهاجمی انجام دهیم.

این اقدام پس از آن صورت میگیرد که سازمان جاسوسی آمریکا از استمرار عملیات های خارجی برای تضعیف انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ و انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های اخذ رای و حملات کامپیوتری علیه مقامات برگزار کننده انتخابات خبر داد.

از بولتون در مورد واکنش آمریکا به درگیری احتمالی در یک جنگ سایبری سوال شد که وی نیز در پاسخ گفت حالا که دستانمان از گذشته بازتر شده آمریکا با قدرت و تناوب بیشتری به این گونه حملات پاسخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Arash Naimiyan
    Arash Naimiyan | ۳ مهر ۱۳۹۷

    س

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    ایران چه در عرصه سایبری چه نظامی چه اقتصادی چه تکنولوژی و علمی قطعا پیروز است ما همیشه پیروز بودیم . این رسم تروریست حقوق بگیر سیا و موساد است که وسط راهپیمایی زن و کودک را بکشد.
    انتقاد من به نمایش قدرت پوشکی امریکا با نمایش مترسکی مثل جان بولتن تروریست پرور است. ما پیروز هستیم و دشمن حقیر که مثل گرگ و روباه خون بیگناهان را می ریزد قطعا خوار و ذلیل خواهد شد.

  • enrix
    enrix | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    وقتی این خبر گذاشته شد ! یعنی تمومی وبمسترهای کشورهای مختلف باید آمادگی خودشون برای تامین امنیت سرورهاشون یا سایت هاشون رو داشته باشن! چون ممکنه مورد هدف قرار بگیرن . حالا بعضیا چون عادت کردن دروغ بشنون یا خبر تقطیع شده بشنون مشکل از خودشونه! خبر باید از هر نقطه جهان بدون کم و کاستی ارائه بشه! اگه رسانه سانسور شده و با جهت گیری خاص میخوایید بگید آدرس بدم بهتون

    • enrix
      enrix | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

      خیلی واضحه که هر وقت حمله ای به اونا بشه جواب میدن مث خودمون! وظیفه هر کشوریم اینه اول دفاع و بعدش دنبال پاسخ به حمله باشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی