ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری چین و آمریکا
تکنولوژی

نخستین چیپ هوش مصنوعی علی بابا سال آینده به بازار می آید

علی بابا که میتوان آن را آمازون چین نامید قصد دارد واحد مستقلی برای تولید چیپ راه اندازی کند و نخستین چیپ استنتاجی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

علی بابا که میتوان آن را آمازون چین نامید قصد دارد واحد مستقلی برای تولید چیپ راه اندازی کند و نخستین چیپ استنتاجی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار کند. علی بابا در نظر دارد از این چیپ در ماشین های خودران، شهرهای هوشمند و بخش لوجستیک بهره بگیرد.

این شرکت چینی در رویدادی که چندی پیش در هانگژو برگزار کرد اعلام نمود که زیرشاخه جدیدش قرار است چیپ های سفارشی سازی شده هوش مصنوعی و پردازنده های امبد تولید کند تا از این طریق گام های ارزنده ای را برای ورودش به بازار رو به رشد اینترنت اشیاء بردارد.

حرکت تهاجمی علی بابا برای توسعه این چیپ های نیمه هادی در واقع بخشی از تلاش دولت چین است برای افزایش کیفیت تراشه های داخلی اش تا از این طریق به تقویت صنایع پیشرفته داخلی اش پرداخته و در همه حوزه ها چه حمل و نقل و چه سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه سلامت سرآمد باشد.

جنگ تجاری چین و آمریکا

گفتنی است چندی پیش علی بابا در راستای تقویت جایگاه خود در حوزه اینترنت اشیاء مبتنی بر کلاود شرکتی به نام C-SKY Microsystems را خریداری کرد که در زمینه ساخت میکروچیپ فعالیت دارد.

جک ما هم-بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز در همین رابطه اظهار داشت که چین باید برای جلوگیری از وابستگی بیش از اندازه اش به واردات از آمریکا که چند وقتی میشود به یک موضوع مناقشه برانگیز بدل شده «تکنولوژی های کلیدی» را تحت کنترل خود در بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی