ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوازم جانبی تقلبی اپل چطور سر از آمازون در می آورند؟

به نظر اپل هیچ اشکالی ندارد که کاربران مجبورند برای خرید یک کابل لایتنینگ به یو اس سی 19 دلار و برای بهره مندی از مزیت استفاده از هدفون با موبایل 1000 دلاری شان 9 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

به نظر اپل هیچ اشکالی ندارد که کاربران مجبورند برای خرید یک کابل لایتنینگ به یو اس سی 19 دلار و برای بهره مندی از مزیت استفاده از هدفون با موبایل 1000 دلاری شان 9 دلار بپردازند؛ بنابراین برای هیچکس هم جای تعجب ندارد که محصولات تقلبی اپل، در واقع تجارتی بزرگ باشند. اگر تا به حال وقتی را صرف گشت و گذار در علی اکسپرس یا سایت های مشابه کرده باشید کابل های آیفونی می بینید که با قیمت 5 دلار به ازای 3 کابل فروخته می شوند و استیکر «ساخته شده برای آیفون» به شکل مشکوکی رو بسته بندی چسبانده شده است.

در گزارشی تازه، خبرگزاری USA Today به این موضوع پرداخته که تجارت لوازم جانبی تقلبی اپل نه تنها بزرگ تر از آن چیزی است که تصور می کنید، بلکه این لوازم خطری جدی برای جان مصرف کنندگان هستند. لوازم جانبی تقلبی و 120 ولتی می توانند به خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی منجر شوند و مصرف کنندگان به شکلی ناآگاهانه در حال خرید این محصولات هستند.

در این گزارش به رویکردی از سوی کلاه برداران اشاره شده که اپل برای نخستین بار در سال 2016 علیه آن طرح شکایت کرد. گفته می شود سرمنشا این محصولات به چین و هنگ کنگ باز می گردد؛ پیش از اینکه خارج از رادار به نیویورک صادر شوند. مستندات دادگاه نشان می دهد که گمرک ایالات متحده طی بازه زمانی یک ساله، به اپل درباره 58 مورد صادرات محصولات جعلی و مشکوک که به بروکلین فرستاده می شوند هشدار داده. تا به امروز بیش از 19 هزار ایرپاد، آداپتور برق، آداپتور برق یو اس بی و کابل لایتنینگ جعلی در مرز شناسایی شده است.

بعد از بروکلین، لوازم جانبی به DGL منتقل می شوند؛ یک دلال وسایل الکترونیکی مستقر در نیوجرسی که ظاهراً در حوزه محصولات وارداتی با مبدا نامعلوم تخصص دارد. DGL لوازم جانبی را به MobileStar، یک دلال وسایل الکترونیکی دیگر، می فروشد که آن نیز تامین کننده نام های بزرگی مثل آمازون و گروپان است. در نهایت محصولاتی که از طریق آمازون فروخته می شوند، در واقع مستقیماً از سوی آمازون فروخته شده اند و خبری از یک فروشنده شخص ثالث نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی