ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقلای گوگل برای پاکسازی جزئیات موتور جستجو چینی‌ از ایمیل کارکنان

به گزارش Cnbc گوگل اخیراً در یادداشتی داخلی، درباره‌ی موتور جستجوی دستکاری شده خود برای کشور چین جزئیاتی ارائه کرده که نشان می‌دهد روند توسعه‌ی این موتور پیشرفت هایی داشته و آنچنان که مدیران اجرایی ‌این شرکت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به گزارش Cnbc گوگل اخیراً در یادداشتی داخلی، درباره‌ی موتور جستجوی دستکاری شده خود برای کشور چین جزئیاتی ارائه کرده که نشان می‌دهد روند توسعه‌ی این موتور پیشرفت هایی داشته و آنچنان که مدیران اجرایی ‌این شرکت مدعی شده‌اند در مراحل اولیه قرار ندارد. حال مدیران ارشد گوگل تقلا می‌کنند که جزئیات موتور جستجو چینی‌ را از ایمیل کارکنان خود پاک کنند تا به مشکلات تازه‌ای بر نخورند.

این یادداشت تقریباً یک ماه پیش توسط یکی از مهندسین گوگل نوشته شده که در حال کار بر روی پروژه Dragonfly بوده است. حال پس از گذشت یک ماه، هنوز این یادداشت دست به دست میان کارکنان گوگل می‌چرخد.

این مسئله موجب شده که مدیریت منابع انسانی گوگل به کارکنانش ایمیل بزند و از آنها خواهش کند که این یادداشت را پاک کنند. گفته می شود این یادداشت حاوی جزئیات مهمی از پروژه Dragonfly بوده که تا قسمتی با حرف‌های مدیر عامل گوگل درباره‌ی آن تناقض دارد.

پیشتر مدیر عامل گوگل «ساندار پیچای» درباره‌ی این پروژه مدعی شده بود تلاش برای ورود مجدد به بازار چین هنوز در مراحل ابتدایی و آزمایشی خود به سر می برد. به گفته‌ی وی این شرکت به ارائه یک موتور جست و جوی مستقل نزدیک هم نشده و احتمال اجرای چنین پروژه‌ای فعلاً چندان مشخص نیست. با این حال، جزئیات موجود در یادداشت مهندس گوگل، روایت دیگری دارد.

داستان ساخت موتور جستجوی چینی در ابتدا از اینجا شروع شد که برخی رسانه‌ها مدعی شدند گوگل مجبور است برای ورود به بازار کشور چین، دسترسی به برخی سایت ها و همچنین نتایج جستجو را مطابق نظر دولت این کشور محدود سازد.

این مسئله موجب شد که بالغ بر هزار نفر از کارمندان گوگل با امضای نامه‌ای، به تلاش این کمپانی در جهت ساخت نسخه‌ای سانسور شده از موتور جستجوگرش برای کشور چین اعتراض کنند. طی این نامه، کارمندان خواستار شفافیت هر چه بیشتر و در نظرگیری حقوق بشر حین تصمیم گیری ها‌یشان شده اند؛ زیرا پایش اینترنت و همکاری با دولت چین، می تواند به ساکت کردن صدای معترضان و به خطر انداختن اطلاعات فعالان سیاسی یا اجتماعی منجر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ مهر ۱۳۹۷

    این مردک هندی گند زد به گوگل

    • Arsalan Arghavan
      Arsalan Arghavan | ۲ مهر ۱۳۹۷

      این مردک هندی خودش از سازندگان گوگله!

مطالب پیشنهادی