ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شایعه استعفای دیرهنگام وزیر صنعت؛ چه سرنوشتی در انتظار صنایع کشور است؟

خبر درخواست استعفای شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت دولت دوازدهم که برای ساعاتی به تیتر یک خبرگزاری های کشور بدل شده بود تکذیب شده است، این خبر در حالی مطرح می شود که پروسه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۶

خبر درخواست استعفای شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت دولت دوازدهم که برای ساعاتی به تیتر یک خبرگزاری های کشور بدل شده بود تکذیب شده است، این خبر در حالی مطرح می شود که پروسه استیضاح ایشان به دلیل کارنامه ای سراسر آشوب و بی نظمی در طول یکسال اخیر در جریان بود.

حالا نیز با توجه به عدم حضور رئیس جمهوری در کشور (به دلیل سفر به نیویورک) مشخص نیست که موضوع این استعفا جدا مطرح بوده است یا این راهکار صرفا به منظور به تعویق انداختن روند استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت انجام شده، اما آنچه واضح است اینکه در طول یکسال گذشته به سختی می توان نقطه ای روشن را در کارنامه آقای شریعتمداری پیدا کرد.

ماه ها تشویش و تعلل با روند بستن شدن سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی، عدم مدیریت در پروسه عقد قرارداد با رنو و واگذاری سایت بن رو، نامشخص بودن سیاست های کلی در صنایع کشور، تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت های فاقد صلاحیت، تعلل در روند کار قطعه سازان، عدم مدیریت بازار خودرو، سوئ مدیریت در پروسه قیمت گذاری خودروهای داخلی و ده ها مورد دیگر از جمله مسائلی است که صنعت کشور در طول دوران حضور محمد شریعتمداری در پشت میز وزارت صنعت با آن ها دست به گریبان بوده و متاسفانه هیچ گاه نیز توضیح روشنی در خصوص علت بروز این شرایط مطرح نشده است.

با این حساب شاید بتوان گفت که استعفای آقای شریعتمداری می بایست ماه ها پیش انجام می شد، اما در شرایط فعلی که بسیاری از کارخانجات بزرگ کشور به دلیل شرایط اقتصادی در وضعیتی نزدیک به ورشکستگی قرار دارند، مسلما رها کردن سکان کشتی به گل نشسته وزارت صنایع نمی تواند راهکار مسئولانه ای تلقی شود.

حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت استیضاح محمد شریعتمداری چه می شود، اما با توجه به استیضاح و برکناری وزاری اقتصاد و کار، می توان گفت که برکناری وزیر صنعت و معدن و تجارت می تواند به معنای عزل کامل بخش اقتصادی وزارت خانه های دولت دوازدهم تعبیر شود. رویدادی که بعید است، پیامد مثبتی برای بازار و صنایع کشور به دنبال داشته باشد.

به روز رسانی: در پی تکذیب خبر این استعفا توسط روابط عمومی وزارت صنعت و پایگاه اطلاع رسانی دولت، الیاس حضرتی نیز که خبر اولیه استعفا به نقل از او منتشر شده بود، ضمن تکذیب این خبر، بر ادامه فعالیت محمد شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت تاکید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mohammad hamzehei
    mohammad hamzehei | ۱ مهر ۱۳۹۷

    تکذیب شد که !!!
    پررو تر از این حرفان

  • OLD
    OLD | ۱ مهر ۱۳۹۷

    چه سرنوشتی در انتظار صنایع کشور است؟
    تو این چهل سال چه سرنوشتی در انتظارمون بود بجز اینکه همشه با سرعت نور در حال سقوط باشیم؟!

  • ehsan7701
    ehsan7701 | ۱ مهر ۱۳۹۷

    گیوتین گردنشو قطع نمیکنه

  • hamed_a
    hamed_a | ۱ مهر ۱۳۹۷

    اعدام هم کمشه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱ مهر ۱۳۹۷

    چه سرنوشتی ?
    قراره چه سرنوشتی در انتظار باشه
    ممکلت رو هواست

مطالب پیشنهادی