ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شنوتو هفتمین دوره پادکسترهای ایران را برگزار می‌کند

8 مهر ماه روز جهانی پادکست است، واژه‌ای که امروزه بیشتر از همیشه به گوش کاربران ایرانی آشنا شده و پلتفرم‌های مختلفی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. در حقیقیت باید گفت که با توجه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

8 مهر ماه روز جهانی پادکست است، واژه‌ای که امروزه بیشتر از همیشه به گوش کاربران ایرانی آشنا شده و پلتفرم‌های مختلفی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. در حقیقیت باید گفت که با توجه به اوقات تلف شده بسیار زیاد در زندگی صنعتی امروز و همه گیرشدن گوشی های هوشمند، پادکست به تنها راه جبران کمبود مطالعه در ایران تبدیل شده است. حال به همین مناسبت ، مجموعه «شنوتو» به عنوان میزبان و ارائه دهنده سرویس پادکست در ایران ، قصد دارد در مورد دغدغه ها و آینده پادکست و پادکستینگ رویدادی را برگزار کند.

در رویداد شنوتو که هفتمین دوره پادکسترهای ایرانی محسوب می‌شود، مباحثی در این زمینه به اشتراک گذاشته شده و در آن افراد تاثیر گذار این حوزه مسائلی از قبیل روشهای تولید پادکست ، چگونگی معرفی پادکست در فضای وب و روشهای درآمدزایی از پادکست، را در گفتگوها و پنلهای گوناگون ارائه دهند.

دوره پادکسترهای ایران

تیم شنوتو باور دارد که علاقه‌مندان به تولید پادکست و برنامه سازان صوتی و پادکسترها و همچنین علاقه‌مندان به حوزه رسانه‌های نوین مخاطب این رویداد هستند. مقدمه این رویداد با ارایه امیرحسین مددی (موسس و مدیر عامل شنوتو)  به معرفی پادکست و تاریخچه آن اختصاص داده شده و سپس افرادی چون سیاوش عقدایی، جادی میرمیرانی، وحید حجه فروش و امین چیتگران پنل‌هایی را در رابطه با پادکست خواهند داشت.

همچنین در ادامه این مراسم قرار است که روش‌های درآمدزایی از پادکست معرفی شود که در این بخش نیز افراد باسابقه‌ای چون محمد ناظمی، میثم زگرپور، امید اخوان و امیرحسین ثقه الاسلامی حضور خواهند داشت.

به گفته امیر حسین مددی بیشترین حجم شنیدن در جهان به موسیقی اختصاص دارد، بعد خبر و هواشناسی. او تاکید دارد که پادکست در رتبه هشتم یا نهم قرار گرفته و کتاب صوتی هم رتبه 17 را دارد؛ اما در سیستم بومی ایران این موضوع کمی تفاوت دارد و جایگاه پادکست بالاتر از رتبه هشتم است و بعد از موسیقی و کتاب صوتی قرار دارد. او به دیجیاتو می‌گوید:

«در ایران اما محتوای چندانی هنور برای پادکست وجود ندارد و تولید آن نیاز به خلاقیت دارد. مجموعه شنوتو نمی‌خواهد خود را به عنوان ارائه کننده کتاب صوتی مطرح کند بلکه دائما بر محتوای صوتی و چیزی که شنونده می‌خواهد تمرکز می‌کند. شنوتو می‌خواهد پلتفرم باشد. در حال حاضر پادکسترهای زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که برای تولید پادکست نیاز به پلتفرم دارند و ما این پلتفرم را در اختیار آنها قرار داده‌ایم.»

گفتنیست برای ثبت نام و خرید بلیط این رویداد به این لینک رجوع کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی