ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سانسور اینترنت
تکنولوژی

اریک اشمیت از تقسیم اینترنت بین چین و آمریکا می گوید

«اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل و رییس هیئت مدیره آلفابت معتقد است که طی یک دهه آینده دو اینترنت مجزا به وجود می آید که یکی از آنها توسط آمریکا و دیگری توسط چین اداره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

«اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل و رییس هیئت مدیره آلفابت معتقد است که طی یک دهه آینده دو اینترنت مجزا به وجود می آید که یکی از آنها توسط آمریکا و دیگری توسط چین اداره می شود.

اشمیت این سخنان را طی یک رویداد سرمایه گذاری خصوصی در «سان فرانسیسکو» بیان کرده است:

اگر به مقیاس کمپانی های در حال توسعه چینی، سرویس های آنها و ثروتی که در حال تولید است بنگرید، متوجه فوق العاده بودن آنها خواهید شد. شاید از نظر شما چینی ها عملکرد موفقی در استفاده از اینترنت دارند اما در آینده نقش بزرگتری ایفا خواهند کرد.

اشمیت بر این باور است که همراه با توسعه محصولات نوآورانه در این کشور، رژیمی برای کنترل و سانسور اینترنت نیز ظهور خواهد کرد که نه تنها پکن، بلکه کشورهای نه چندان مردم سالار دیگر را نیز به استفاده از این سرویس های ناقض آزادی بیان سوق خواهد داد.

اشمیت به عنوان یکی از سرشناس ترین افراد دنیای فناوری احتمالا این سخنان را بر اساس اطلاعاتی موثق بیان کرده است. در حال حاضر هم نشانه هایی از افزایش فشار چین برای سنسور بیش از پیش اینترنت به چشم می خورد که از این میان می توان به توسعه نسخه چینی موتور جستجوی گوگل اشاره کرد که قرار است دسترسی به برخی سایت ها و همچنین نتایج جستجو را مطابق نظر پکن محدود سازد.سانسور اینترنتعلاوه بر این برخی مدعی شدند گوگل به منظور کاهش محدودیت چین علیه سرویس های این کمپانی در حال توسعه یک اپلیکیشن خبرخوان اختصاصی مطابق با سیاست های این کشور است.

اشمیت معتقد است که کشورهای فعال در «کمربند و جاده چین» (BRI) از پتانسیل بالایی برای روی آوردن به زیرساخت های چینی فاقد آزادی برخوردار هستند. BRI ابتکاری از سوی دولت پکن با هدف افزایش نقش اقتصادی و سیاسی این کشور از طریق تجارت سنتی و دیجیتال با نقاط دیگر دنیا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ مهر ۱۳۹۷

    برید به جون ترامپ دعا کنین که داره این چینی ها رو به خاک سیاه مینشونه. که اگر اینطور نباشه همه ما ضرر میکنیم. پس باید به ترامپ کمک کرد که رهبری دنیا در دست دنیای آزاد باقی بمونه

مطالب پیشنهادی