ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا سایت سکه ثامن نماد اعتماد الکترونیکی داشت؟

یکی از سوالاتی که در جریان تعطیلی سکه ثامن هنوز بی جواب مانده بود، ماجرای وجود نماد اعتماد الکترونیکی یا ای‌نماد در این سایت ،و حذف ناگهانی آن در آستانه تعطیلی این سایت بود. حال ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

یکی از سوالاتی که در جریان تعطیلی سکه ثامن هنوز بی جواب مانده بود، ماجرای وجود نماد اعتماد الکترونیکی یا ای‌نماد در این سایت ،و حذف ناگهانی آن در آستانه تعطیلی این سایت بود. حال مرکز توسعه تجارت الکترونیک که مسئولیت صدور ای‌نماد را بر عمده دارد بیانیه و مدارکی را منتشر ساخته و درباره این مجوز توضیحاتی را ارائه داده است. به گفته این مرکز، نماد اعتماد الکترونیکی که به سایت داده شده به استناد مجوز اتحادیه زرگران شهرستان بناب آذربایجان شرقی بوده است.

تصویر نماد اعتماد الکترونیکی مربوط به سایت سکه ثامن.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک شماره این مجوز را 0455446570 اعلام کرده و تاریخ صدور و انقضای آن را به ترتیب 13 مردادماه 1395 و 13 آذرماه 1400 عنوان کرده است:

«پس از استعلام اطلاعات هویتی، صلاحیت فردی، تکمیل فرآیند ارزیابی و تایید آن در تاریخ ۷ تیرماه سال ۹۶ برای فروش طلا و جواهر اعطا شد. لازم به ذکر است که فروش اینترنتی سکه بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار غیر مجاز است که تصویر جواز کسب و تعهدنامه محضری تایید شده وی به پیوست این اطلاعیه ارائه شده است.»

در این پروانه کسب که به امضای رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب رسیده است، آدرس محل کسب این واحد صنفی تحت عنوان رسته شغلی خرده‌فروشی سکه طلا، پاساژ الغدیر در خیابان باهنر شهر بناب عنوان شده و وزارت صنعت معدن و تجارت هم مدعی است که این نماد تنها و تنها جهت شناسایی فعالیت مجازی افرادی صادر می شود که مجوز فعالیت حقیقی در آن شغل را از نهادهای مسئول دریافت کرده باشند و به همین دلیل اتحادیه طلا و جواهر باید درباره فعالیت این مؤسسه پاسخ‌گو باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی سکه ثامن
تصویر منتشر شده از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک تاکید داشته که زمان تمدید اعتبار نماد یعنی 4 تیرماه 97، سایت سکه ثامن شکایتی باز و بدون پاسخ نداشته است؛ امری که مالباختگان این سایت نیز در گفتگو با دیجیاتو به آن تاکید کرده بودند و اظهار داشتند که سایت مذکور تا قبل از ورشکستگی ناگهانی به درستی در حال فعالیت بوده است.

این مرکز اما تاکید می‌کند که در زمان تمدید اعتبار، تذکر لازم در خصوص تخلف فروش سکه به مدیران مجموعه سکه ثامن ابلاغ شده و در آن مقطع زمانی فعالیت کاری سایت به فروش طلای آب شده و طلا اصلاح گردیده است:

«ولیکن مجدد در مقطع زمانی بعد از آن، از عناوین فروش سکه در سایت خود استفاده کرده است. لذا مطابق با فرآیند رسیدگی به تخلفات، نماد اعتماد این کسب و کار به دلیل عدم پاسخگویی مناسب، عملکرد ناصحیح و ابطال مجوز فعالیت فیزیکی اتحادیه زرگران تعلیق (۲۵ شهریورماه سال ۹۷) و درخواست لغو درگاه پرداخت بانکی آن انجام شده است.»

نماد اعتماد الکترونیکی سکه ثامن
تصویر منتشر شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی.

مشخص نیست که آیا تعلیق کردن این نماد دقیقا مصادف با روزهای ورشکستگی و تعطیلات سایت سکه ثامن یک اتفاق بوده و یا مسائل دیگری در بین است که هنوز مسکوت باقی مانده است. در هر حال همانطور که پیش‌تر پلیس فتا نیز تاکید کرده بود، مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز در بیانیه خود از تمامی متضرران دعوت کرده که شکایات خود را به دادسرای ناحیه 31 و پلیس فتا ثبت کنند و این مرکز وعده داده که همکاری و پیگیری لازم را انجام داده و نتایج مرتبط را به اطلاع عموم می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • irano2
    irano2 | ۲ مهر ۱۳۹۷

    ایشون برادر رییس صنعت و معدن شهرستان بناب هستش و بقیشم معلومه چی میشه

  • مجید
    مجید | ۲ مهر ۱۳۹۷

    اگر از بناب جواز کسب داره، چرا توی نماد اعتماد، آدرس تهران قید شده؟!

  • CCR
    CCR | ۲ مهر ۱۳۹۷

    همونطور که 3 هزار میارد رفت اینم میره پلیس فتا و مابقی هم هیچ کاری نمیتونن بکنن ......

مطالب پیشنهادی