ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی قانونی شبکه های اجتماعی مطرح در انتظار امضای ترامپ

به گزارش سایت بلومبرگ دونالد ترامپ یک فرمان اجرایی تازه‌ای آماده کرده و از آژانس‌های اجرای قانون و آنتی تراست فدرال درخواست نموده تا درباره‌ی تعدادی از غول‌های صنعت تکنولوژی نظیر آلفابت شرکت مادر گوگل، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به گزارش سایت بلومبرگ دونالد ترامپ یک فرمان اجرایی تازه‌ای آماده کرده و از آژانس‌های اجرای قانون و آنتی تراست فدرال درخواست نموده تا درباره‌ی تعدادی از غول‌های صنعت تکنولوژی نظیر آلفابت شرکت مادر گوگل، توییتر، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی تحقیقات به عمل آورند.

گفته شده این فرمان اجرایی هم اکنون تنظیم شده و تنها کافیست امضای دونالد ترامپ زیر آن نقش ببندد تا ارگان‌های دولتی یاد شده مجبور شوند آن را عملی کنند. فرمان اجرایی در واقع دستوری است که تنها رئیس جمهور ایالات متحده قادر است آنها صادر کند و بر اساس آنها قوه های دولتی آمریکا مجبور خواهند بود آنها را عملی کنند. البته این فرمان‌ها همچون قوانین موضوعه و مقررات، مقید به بازبینی قضایی بوده و در صورتی که دادگاه‌ آنان را خلاف قوانین اساسی ببیند، ممکن است لغو شوند.

ترامپ چند وقتی است که به شدت با صنعت تکنولوژی مشکل پیدا کرده است.چند وقت پیش وی بدون ارائه هیچ مدرکی در چندین توییت مدعی شده بود که برخی شرکت ها با صداهای جمهوری خواهان یا محافظه کاران به طور کاملاً تبعیض آمیز برخورد می کنند. البته او به نام این شرکت ها اشاره نکرد و افزوده بود که بسیاری از صداهای خوب و بد نابود شده اند.

بعد از این ادعای سنگین، وی خاطر نشان نمود که گوگل با دستکاری کردن سیستم موتور جست و جوی خود از به نمایش درآمدن اخبار مثبت درباره‌ی وی جلوگیری می‌کند. همچنین او باور دارد که ساکنین مانتین ویو با وی مشکل دارند و بدین شکل نمی‌گذارند که کاربران خبر‌های مثبت درباره ی او را مشاهده کنند.

پس از این اتفاق، دونالد ترامپ در توییتر بار دیگر به گوگل حمله ای تمام عیار نمود و گفت ساکنین مانتین ویو برخلاف دوران باراک اوباما، لینک های مربوط به لایو استریم سخنرانی وضعیت کشور که مدتی پیش توسط ترامپ انجام شد را در صفحه اصلی خود قرار نداده‌اند.

ابته شواهد به دست آمده نشان داد که ادعای ترامپ بی اساس بوده و هیچ خطایی از گوگل در این موارد سر نزده است. با این وجود به نظر می‌رسد که رئیس جمهور فعلی آمریکا به طور کلی قصد دارد محدودیت‌هایی در فعالیت شبکه های اجتماعی ایجاد کند و بعید نیست فرمان اجرایی یاد شده را امضا نماید چرا که باور دارد مسدودیت محتوا در توییتر و فیسبوک خطرناک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی