ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روزرسانی macOS موهاوی را همین حالا دانلود کنید

تازه ترین نسخه از سیستم عامل macOS -که تحت عنوان موهاوی شناخته می شود- از همین حالا برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. این به روزرسانی رایگان برای سیستم عامل دسکتاپ اپل، نخستین بار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۰

تازه ترین نسخه از سیستم عامل macOS -که تحت عنوان موهاوی شناخته می شود- از همین حالا برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. این به روزرسانی رایگان برای سیستم عامل دسکتاپ اپل، نخستین بار در ماه ژوئن معرفی شد و قرار بود قابلیت های تازه ای مانند حالت تاریک، اپ استور بازطراحی شده مک و اسکرین شات های بهبودیافته را با خود به همراه آورد. اگرچه این به روزرسانی برای ماه ها در فاز بتای عمومی بوده، عرضه نسخه نهایی بدان معناست که اکثر مشکلات و باگ ها حالا برطرف شده اند.

macOS موهاوی یکی از کوچک ترین به روزرسانی های نرم افزاری اپل به شمار می رود. مهم ترین قابلیت این نرم افزار حالت تاریک است که به بدون افزودن هیچ قابلیت کاربردی تازه ای، صرفاً و عملاً ظاهری جدید به سیستم عامل می بخشد. این سیستم عامل ضمناً از Stacks هم پشتیبانی می کند که قادر به دسته بندی خودکار فایل های شما برای ساده نگه داشتن محیط دسکتاپ است.

قابلیت ثبت اسکرین شات هم با بهبودهایی همراه بوده. حالا با فشردن ترکیب دکمه های Command-Shift-5 می توانید منتظر نمایش منویی تازه باشید که بین ثبت اسکرین شات از کل صفحه یا صرفاً بخشی از آن به شما انتخاب می دهد؛ ضبط ویدیو از محیط سیستم عامل و علامت گذاری و به اشتراک گذاری سریع تصاویر و ویدیوها هم از دیگر قابلیت های تازه هستند.

macOS موهاوی

موهاوی چهار نرم افزار دیگر را نیز شامل می شود که می توان آنها را ورژن هایی پورت شده از اپلیکیشن های iOS دانست. اپل نیوز، Voice Memos، هوم و Stocks همگی قبلاً روی آیفون و آیپد در دسترس بوده اند اما برای نخستین بار، با به روزرسانی 10.14 به دسکتاپ مک می آیند. افزودن این چهار اپلیکیشن نشان می دهد که باید منتظر ادغام هرچه بیشتر iOS و macOS در آینده نزدیک باشیم و اپل هم وعده داده که طی سال 2019، ابزارهایی کراس پلتفرم برای توسعه دهندگان عرضه خواهد کرد.

لیست دیوایس هایی که از macOS 10.14 Mojave پشتیبانی می کنند به شرح زیر است:

  • مک بوک اوایل سال 2015 و جدیدتر
  • مک بوک پرو اواسط 2012 و جدیدتر
  • آیمک اواخر 2012 و جدیدتر
  • مک بوک ایر اواسط 2012 و جدیدتر

برای دریافت این به روزرسانی کافیست به جستجو برای Mojave در اپلیکیشن اپ استور macOS بپردازید و روی دکمه دانلود کلیک کنید. در صورتی که هنوز این گزینه برایتان فعال نشده جای نگرانی ندارد و به روزرسانی های نرم افزاری گاهی با تاخیر به دست برخی مشتریان می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی