ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل Discover
تکنولوژی

گوگل فید رسما به Discover تغییر نام داد

هفته گذشته بود که گوگل از تصمیم خود برای تغییر نام Google Feed به Discover خبر داد. این تصمیم بالاخره امروز عملی شد و Discover حالا با تغییراتی جدید، رسما جانشین سرویس گوگل فید شده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

هفته گذشته بود که گوگل از تصمیم خود برای تغییر نام Google Feed به Discover خبر داد. این تصمیم بالاخره امروز عملی شد و Discover حالا با تغییراتی جدید، رسما جانشین سرویس گوگل فید شده است.

یکی از تغییرات دیسکاور، تاپیک‌های جدیدی هستند که به شکل هدر در اپلیکیشن به شما اطلاع‌رسانی می‌شوند. به این ترتیب اگر موضوعی نظر شما را به خود جلب کرد می‌توانید به راحتی اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاورید.

آیکون دیسکاور -که شبیه به یک ستاره‌ی رنگین کمانیست- کنار هر موضوع مشخص خواهد بود و همچنین در جست و جو ها نمایش داده می‌شود. انتخاب نوار Follow هم به این معنیست که موضوع انتخاب شده بیش از گذشته در دیسکاور قابل مشاهده است.

گوگل Discover

محتوای Evergreen بیشتر دیده می‌شود. این محتوا پیش از این هم در اینترنت قابل مشاهده بود اما احتمالا برایتان جدید باشد. به عنوان مثال فرض کنید برای تعطیلات آینده‌تان قصد سفر داشته باشید. دیسکاور ممکن است در همین حین مقاله‌ای کامل از ۱۰ فعالیت سرگرم کننده‌ی مقصد مورد نظرتان را نمایش دهد. عمر این مقاله ممکن است چند ماهه باشد، اما مربوط به سفریست که در پیش دارید.

همچنین با استفاده از Topic Layer که در بخش Knowledge Graph وجود دارد، دیسکاور می‌تواند تجربه و تخصص شما در امور مختلف را بسنجد و با توجه به آن محتوای نشان داده شده را تغییر دهد. به عنوان مثال شاید جدیدا علاقمند به یادگیری گیتار شده باشید یا در یکی از موضوعات دیگر به دنبال کسب تجربه و تخصص‌های بیشتری هستید. دیسکاور کوردهایی که برای یادگیری گیتار به آن نیاز دارید و یا مباحثی که به تخصص بیشتر شما کمک می‌کند را به نمایش خواهد گذاشت.

اگر می‌خواهید کارت‌های کمتر یا بیشتری از هر مبحث مشاهده کنید، می‌توانید با زدن روی آیکون مدیریت (که در تصویر متحرک زیر قابل مشاهده است) این کار را انجام دهید.

گوگل Discover

موضوع خوشحال کننده‌ی دیگر در دسترس بودن دیسکاور برای همه‌ی تلفن های همراه است. گوگل در نظر دارد برای بهبود وضعیت جست و جوی خود از دیسکاور در همه‌ی گوشی‌ها بهره ببرد. در واقع گوگل به دنبال تمرکز روی نیاز‌های کاربران است و می‌خواهد در کمترین زمان ممکن، مطلوب ترین نتایج را برای هر مصرف کننده به ارمغان بیاورد. موضوعی که احتمالا نیاز همه‌ی افراد از موتور‌های جست و جو را نشان می‌دهد.

گوگل اعلام کرده که روزانه میلیاردها جست و جوی مختلف انجام می‌شود که ۱۵ درصد از آن‌ها برای این شرکت تازگی دارند. برای به نتیجه رساندن همه‌ی جست و جو ها، این غول آمریکایی بر این عقیده است که باید با استفاده از الگوریتم های مختلف کاری انجام شود که جست و جوی گوگل بتواند بهتر از گذشته عمل کند. گوگل همچنین گفته که در حال انجام آزمایش‌هایی است که بتواند تجربه‌ی جست و جو را بهتر از گذشته کند. سال گذشته این شرکت ۲۰۰،۰۰۰ آزمایش مختلف را انجام داد که منجر به انجام بیش از ۲۴۰۰ تغییر در کد‌های جست و جوی گوگل شد.

گوگل Discover

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید دیسکاور، کارت هایی هستند که به شما اعلام می‌کنند بعد از یک جست و جوی خاص، چه کاری انجام دادید. مجموعه اتفاقات مختلف در دیسکاور به شما کمک می‌کنند تا همه‌ی فعالیت‌های گذشته‌ی خود را به سادگی مشاهده کنید و با سرعت مطلوب‌تری به همه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشید.

به عبارت دیگر جست و جوی گوگل به جای این که تنها به دنبال پاسخ دادن به هر پرسش باشد، روی روند جست و جو های کاربران تمرکز کرده. یعنی حتی اگر ندانید به دنبال چه چیزی می‌گردید، گوگل پیشنهاداتی ارائه می‌کند که به شما و فعالیت‌های گذشته‌تان مربوط است. همچنین گوگل اعلام کرده که قصد دارد ویژگی‌های تصویری خاصی هم به جست و جوهای خود اضافه کند تا تجربه‌ی بهتری در این زمینه به ارمغان بیاورد.

خبر خوب اینجاست که گوگل با توجه به موفقیت‌هایش هنوز هم بیکار ننشسته و به دنبال ارائه‌ی بهترین خدمات است. بن گومس، معاون شرکت گوگل در این باره می‌گوید:

دسترسی بهتر به اطلاعات اساسی ترین نیاز ماست و همیشه راه‌های بهتری برای ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز کاربران وجود دارد. این موضوعیست که باعث شده ما به ارتقاء جست و جوی گوگل برای کاربران ادامه دهیم. و به همین دلیل کار ما هرگز به پایان نخواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی