ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام اپل را به سرقت اطلاعات محرمانه و ارسال آنها به اینتل متهم کرد

اپل و کوالکام چند وقتی است که جدالی حقوقی را تجربه می کنند و به نظر می رسد کوالکام با طرح اتهامات تازه علیه اپل، به دنبال شعله ور کردن هرچه بیشتر آتش این جدال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۵

اپل و کوالکام چند وقتی است که جدالی حقوقی را تجربه می کنند و به نظر می رسد کوالکام با طرح اتهامات تازه علیه اپل، به دنبال شعله ور کردن هرچه بیشتر آتش این جدال است. CNBC اخیراً گزارش کرده که کوالکام متعقد است اپل «حجم عظیمی» از اسرار تجاری را از طریق همکاری اش با این کمپانی به سرقت برده و با این اطلاعات به اینتل در بهبود چیپ هایش کمک کرده است. کوالکام حالا به دنبال افزودن این اتهامات به پرونده ای است که طی نوامبر سال گذشته علیه اپل تشکیل داد.

طی سال گذشته میلادی، کوالکام به خاطر نقض مفاد قرارداد از اپل شکایت کرد و گفت گرچه بنابر قرارداد اجازه بازرسی از نرم افزار اختصاصی اپل را داشته، اهالی کوپرتینو از دسترسی دادن به آنها سر باز زده اند. اما این پرونده، تنها جدال بین کوالکام و اپل نیست. مدت ها قبل از تشکیل پرونده علیه اپل، کمپانی تولیدکننده چیپست به خاطر دریافت هزینه های گزاف بابت لایسنس تکنولوژی هایش مورد شکایت قرار گرفته بود و پرونده ماه نوامبر، در واقع اقدام متقابل کوالکام در برابر اپل بود.

در گزارش ها آمده که کوالکام به دادگاه اعلام کرده مستندات ارائه شده در روند بازرسی قضایی، شامل مکاتباتی بر بستر ایمیل و تاریخچه توسعه سورس کدی هستند که نشان می دهد اپل اطلاعات محرمانه را در اختیار اینتل قرار داده است.

این کمپانی همچنین مدعی شده که که اطلاعات ارائه شده به اینتل، در راستای حل مشکلاتی بوده که باعث می شده چیپ های اینتل عملکردی ضعیف روی دیوایس های آیفون داشته باشند. در بخشی از بیانیه ارسال شده از سوی کوالکام به CNBC آمده: «استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری ارزشمند کوالکام برای کمک به یک رقیب به ما آسیب می زند و نباید اجازه تداوم یافتن پیدا کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی