ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

موزیلا با سرویس Firefox Monitor به امنیت شما کمک می‌کند

موزیلا به تازگی سرویسی تحت عنوان Firefox Monitor راه‌اندازی کرده که می‌تواند امنیت اطلاعات شخصی شما را چک کند. سرویس مانیتور می‌تواند به شما بگوید که آیا در حمله‌ هکرها که هر سال چند مورد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

موزیلا به تازگی سرویسی تحت عنوان Firefox Monitor راه‌اندازی کرده که می‌تواند امنیت اطلاعات شخصی شما را چک کند. سرویس مانیتور می‌تواند به شما بگوید که آیا در حمله‌ هکرها که هر سال چند مورد اتفاق می‌افتد، به اطلاعات شما تعرضی صورت گرفته است یا خیر.

همچنین می‌توانید در این سرویس ثبت‌نام کنید تا اگر در حمله‌های هکری آینده اطلاعات‌تان مورد دستبرد قرار گرفت، سریعا از این موضوع باخبر شوید. موزیلا این سرویس را با همکاری وبسایتی به نام Have i Been Pwned راه‌اندازی کرده؛ سرویسی که از سال 2013 تا امروز هک‌های بزرگ اینترنتی را به اطلاع مردم می‌رساند.

طبیعتا مطلع شدن از مورد دستبرد قرار گرفتن فایده چندانی برای شما ندارد، مگر آنکه از قبل در انتخاب رمزهای عبور خود تدابیر امنیتی لازم را انجام داده باشید. به عنوان مثال، توصیه می‌شود که برای هر سرویس آنلاینی که در آن عضو هستید یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد در نظر بگیرید تا اگر یکی از آن‌ها مورد تعرض هکرها قرار گرفت، بقیه در امان بمانند.

لازم به ذکر است که فایرفاکس تنها مرورگری نیست که به امنیت رمزهای عبور کاربران اهمیت می‌دهد. گوگل کروم هم در آپدیت اخیر خود قابلیتی اضافه کرده که برایتان رمزهای عبور بسیار سخت و پیچیده و تقریبا غیر قابل هک تولید می‌کند. البته مشابه همین ابزار را می‌توانید از طریق افزونه‌های LastPass و 1Password به فایرفاکس هم اضافه کنید.

این روزها تلاش‌ زیادی برای حل مشکلات امنیتی ناشی از تکیه بر سیستم‌های فقط رمز عبور محور صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، استاندارد WebAuthn یکی از آن‌هاست که هدف آن ترویج استفاده از مدل‌های امنیتی پیشرفته‌تری مثل توکن‌های USB و استفاده از شاخص‌های بیومتریک برای ورود به حساب‌های کاربریست که احتمال هک شدن آن‌ها پایین‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی