ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز XF33mm
تکنولوژی

فوجی از اولین لنز f/1 برای دوربین های بدون آینه رونمایی کرد

فوجی فیلم در کنار دوربین بدون آینه مدیوم فرمت  GFX 50R از لنز XF33mm F1 R رونمایی کرده که بیشترین میزان گشودگی دیافراگم (پایین ترین عدد f) را در بین لنزهای دوربین های بدون آینه دارد. این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

فوجی فیلم در کنار دوربین بدون آینه مدیوم فرمت  GFX 50R از لنز XF33mm F1 R رونمایی کرده که بیشترین میزان گشودگی دیافراگم (پایین ترین عدد f) را در بین لنزهای دوربین های بدون آینه دارد.

این لنز پرایم از ماونت (استاندارد نوع اتصال لنز) X بهره می برد و فاصله کانونی 33 میلی متری دارد که معادل با فاصله کانونی 50 میلی متری در دوربین های فول فریم است. علاوه بر این به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده و البته مهمتر از همه این که گشودگی دیافراگم آن f/1 است. این میزان در بین لنزهای دوربین های بدون آینه تا پیش از این سابقه نداشته است.

البته مدتها پیش در سال 1989 کانن از لنز 50 میلی متری f/1 رونمایی کرده بود که دیگر تولید آن متوقف شده است. به طور ساده انتظار می رود لنز جدید فوجی تصاویری با افکت بوکه کمی بهتر نسبت به رقبا ثبت کند و البته قادر به ثبت تصاویر در نور کمتر باشد.

فوجی فیلم اکنون لنزهای متنوعی از خانواده X را در سبد محصولات خود دارد و تعدادی از لنزهای عریض آن گشودگی دیافراگم f1.4 دارند. قیمت و زمان عرضه لنز XF33mm F1 R اعلام نشده و تاریخ عرضه آن نیز مشخص نشده است. با این حال مستندات منتشر شده در تابستان خبر از عرضه چنین لنزی در سال 2020 می دادند.

سایر اخبار رویداد فوتوکینا 2018 را در دیجیاتو دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی