ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دنیز خودرو اتومبیل‌های ثبت نام شده را تحویل نداد

«نه پولمان را می‌دهند نه خودرویی که وعده‌اش را داده بودند، از 20 اردیبهشت ماه تا به امروز هم من را دواندند و امروز فردا می‌کنند. اول افتاد اول تیر، بعد افتاد 28 مرداد. در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۵

«نه پولمان را می‌دهند نه خودرویی که وعده‌اش را داده بودند، از 20 اردیبهشت ماه تا به امروز هم من را دواندند و امروز فردا می‌کنند. اول افتاد اول تیر، بعد افتاد 28 مرداد. در آن تاریخ با مدیرعامل شرکت در همین دفتر چایی خوردیم و معاونش راضی‌ام کرد که بیخیال دریافت پولم بشوم و کمی صبر کنم تا خودروام را تحویل بگیرم. اواسط شهریور گفتند که در 31 شهریور قرار است طی مراسمی 200 خودرو به تمامی ثبت نام کنندگان اهدا شود و در این مراسم خبرنگاران هم حضور خواهند داشت. 31 شهریور رسید و آمدیم که خودرویمان را بگیریم، ولی کرکر‌ه‌ها پایین بود و یک شماره خط اعتباری را برای پیگیری نوشتند که هیچ جوابی نمی‌دهد. به خدا من و همسرم از نان شبمان زدیم و هرچه سرمایه داشتیم دادیم به این‌ها آقا.» اینجاست که بغض ترکیده‌اش مانع ادامه حرف‌هایش می‌شود؛ ظهر است و من پیش معترضینی هستم که میلیون‌ها تومان پولشان را به دنیزخودرو داده‌اند و هیچ خودرویی دریافت نکرده‌اند و مشخص هم نیست که عوامل و رییس مجموعه کجا هستند.

مالباختگان دنیز خودرو

زن و شوهر 50 میلیون پول به موسسه داده‌اند و دیگری 20 میلیون و یکی دیگر 150 میلیون. میانگین نفری 50-60 میلیون پول به این شرکت داده‌اند و همگی هم وعده گرفته‌اند که 31 شهریور در طی یک مراسم باشکوه در برابر خبرنگاران خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت؛ امری که اواخر تیر ماه هم برای 28 خودرو رخ داده بود و این تعداد اتومبیل به صاحبانشان رسید و موضوع رسانه‌ای هم شد. یکی از معترضین همین موضوعات را دلیل اعتمادش به مجموعه عنوان می‌کند و به دیجیاتو می‌گوید:

«وقتی دیدم شرکت مجوزهای لازم را دارد و تبلیغاتش هم در خبرگزاری‌های داخلی می‌شود، چرا باید فکر می‌کردم که چنین بلایی سرم می‌آید؟ در بسیاری از سایت‌های معتبر حوزه خرید و فروش خودرو از جمله سایت باما، نام شرکت به چشم می‌خورد و مدیران و عوامل شرکت سال‌ها بود که در این حیطه فعالیت می‌کردند. حتی بازیگران و سلبریتی‌های دیگر با مدیران این شرکت عکس دارند و خودروهایی به آنها هم تحویل داده شده که همه اینها نشان از معتبر بودن مجموعه می‌داد.»

مالباختگان دنیز خودرو
مجوزی که نشان از فعالیت قانونی این مجموعه می‌دهد

اما دیگری در میان حرف‌هایش می‌پرد و می‌گوید حالا که شرکت تعطیل کرده و پاسخگوی هیچ کس هم نیست، ناگهان مجوزهایش از سایت وزارت صمت برداشته می‌شود و انگار نه انگار که تا دیروز این شرکت با مجوز در این مملکت فعالیت می‌کرده است:

«این شرکت تا تیرماه داشته فعالیت می‌کرده و خودروهایی هم تحویل مردم داده ولی الان از 28 شهریور کرکره‌ها پایین کشیده شده است. ما خودمان همان شب اینجا بودیم و دیدیم که دفاتر و دستگاه‌ها را در یک ماشین گذاشتند و رفتند.»

تا همین چند وقت پیش دنیز خودرو در سایت‌های خرید و فروش خودرو فعالیت داشته است

خانمی هم در این میان می‌گوید که نزدیک پارکینگ طالقانی که به شرکت نزدیک است، یکی از عوامل شرکت را دیده‌اند و توانسته‌اند که با ایجاد یک دعوای سوری، او را به آگاهی شاپور بکشانند و از او طرح شکایت کنند: «در این آگاهی اما او با قید وثیقه آزاد شده و بعد از این جریان هم تلفنش را دیگر پاسخ نمی‌دهد.» او ادامه می‌دهد که هیچ کدام از عوامل تلفنشان را جواب نمی‌دهند و از همین قضا تمام شاکیان به دادسرای ناحیه 7 رفته و شکایت کرده‌اند، به گفته او بیش از 200 پرونده در این دادسرا به جریان افتاده است:

«قاضی می‌گوید باید مراحل اداری دادگاه طی شود و ما ترس این را داریم که عوامل این شرکت با پول‌هایی که از ما گرفته‌اند از ایران بروند، هرچند امروز صبح شنیدیم که قاضی تمامی مدیران را ممنوع‌الخروج کرده است و حساب‌هایشان را نیز بسته است؛ این‌ موارد کمی امید به ما تزریق کرده است.»

مالباختگان دنیز خودرو
از 28 شهریور مشتریان با چنین بنری روبرو هستند و هیچ شماره‌ای هم جوابشان را نمی‌دهد

برخی از معترضین از خودروهای دپو شده در پارکینگ‌های اطراف می‌گویند که معلوم نیست متعلق به کیست و عده‌ای از آنها نیز می‌گویند که در طول پیگیری‌شان از شرکت مذکور، بارها شده که با مدیرعامل و یا معاونینش سوار یک ماشین شده‌اند و به آنها گفته شده که خودروی مذکور، متعلق به آنهاست و مراحل قانونی‌اش چند روزی مانده تا کاملا به دست آنها برسد.

زنی از بین معترضین هم می‌گوید خودرو دنا پلاس خود را آورده و قرار بوده که مدل دنا پلاس توربو را بعد از 45 روز کاری دریافت کند ولی امروز نه خبری از خودروی سابقش است و نه خبری از خودروی جدید. همانند این زن در بین جمعیت زیاد هستند که ماشین‌هایشان را به اینجا آورده‌اند و بعد از ارزشگذاری، قرار شده که ماشین مدل بالاتری را دریافت کنند و مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند:

«عده‌ای از ما ما نه سود پول‌هایمان را می‌خواهیم، نه خودروی جدید، نه هیچ چیز فراتر، فقط طالب همان پول و خودرویی که به شرکت اعطا کردیم هستیم و بس. به بازپس گیری همان هم راضی هستیم.»

مالباختگان دنیز خودرو

گرچه با این صحبت همه موافق نیستند و اعتراضات و انتقاداتی نسبت به این صحبت روانه راوی آن می‌شود، ولی این انتقادات با زیاد شدن جمعیت کم می‌شود. بعد از اینکه عده معترضین بیشتر می‌شود، تابلوها و پلاکاردها را در آورده و در سکوت به اعتراض خود ادامه می‌دهند، با سر رسیدن پلیس از ماموران درباره این گونه تجمعات اعتراضی می‌پرسم:

«در این روزها زیاد با اینجور تجمعات روبرو می‌شویم و خودمان هم نمی‌دانیم باید چکار کنیم. در این هفته چندین تجمع معترضین را شاهد بودیم که در هر پرونده، تخلف در یک حیطه جدا رخ داده است، یکی خودرو و یکی طلا و یکی خانه مسکونی و...»

آگهی روزنامه رسمی ایران که شماره نامه اداره ثبت و نام مسئولان و مشخصات آنها در آن ذکر شده است

پلیس پیشنهاد می‌دهد که معترضین کار خود را از طریق دادسرا و آگاهی ادامه دهند و تاکید دارد که اعتراض در اینجا سودی نخواهد داشت، معترضین نمایندگانی را انتخاب می‌کنند تا به نیابت از آنها به دادسرای ناحیه 7 و آگاهی بروند و خودشان با چشمانی غمگین و دنیایی آشفته شرکت را ترک می‌کنند، گرچه عده‌ای از آنها مصرانه هنوز در برابر در دنیزخودرو ایستاده‌اند و می‌گویند «حالا که زندگی‌شان نابود شده، کجا بروند؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۵ مهر ۱۳۹۷

    در یک کلام حقتون هستش وقتی میرین با قیمت بالا میخرین همین میشه حقتونه چون اونایی که ندارند بخرند و یا دارند نمیخوان گرون بخرند و یا میخوان خودرویی با کلاس جهانی سوار بشن اما به لطف امثالهم مدیران این دست شرکت ها بدلیل تقاضای زیاد بنجل سواری از واردات یا تولید خودروهای باکلاس و با کیفیت خودداری میکنند پس حقتونه برید حالا تجمع کنید و یه باتوم هم نوش جان بکنید شما ملت آدم نمیشید چون حقتون همینه

  • امیر حاتمی
    امیر حاتمی | ۵ مهر ۱۳۹۷

    هههه خبرگزاری داخلی هههه

  • Amirmohammad Javadi
    Amirmohammad Javadi | ۴ مهر ۱۳۹۷

    لیزینگ مجوز دار ، مجوز ندار !
    بلااستثنا کلاه بردارن ای مردم ! بفهمید بفهمید !

  • sia10
    sia10 | ۴ مهر ۱۳۹۷

    به خدا من و همسرم از نان شبمان زدیم و هرچه سرمایه داشتیم دادیم به این‌ها آقا
    این حرفش اگر راست باشه که بعید میدونم(ادم ها تو این جور مواقع دوست دارند احساس ترحم بخرند)حقش هست.چرا به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه کردی!اگر قصد سرمایه گذاری داشتی با همون پول میرفتی زمین یا خونه میخریدی بهتر بود.هیچ جا جز ایران به ماشین به عنوان کالای سرمایه ای نگاه نمی کنند.الفا رومئو سی4 سال 2015 صفر کیلومتر گذاشته نزدیک دو میلیارد!ماشینی که نه حالت کلکسیونی داره و نه صفر هست!اصلا چرا ماشین 3 سال بی استفاده گذاشته!

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۴ مهر ۱۳۹۷

      "با همون پول میرفتی زمین یا خونه میخریدی بهتر بود.هیچ جا جز ایران به ماشین به عنوان کالای سرمایه ای نگاه نمی کنند."
      این که زمین یا خانه بخره با اینکه ماشین بخره چه فرقی داره؟ هردو برای سرمایه گذاری اشتباه هستن ولی تو ایران جواب داده و اگه سنتون قد بده یادتون میاد که چند سال پیش این کلاه برداری ها مربوط به خانه و زمین بود

    • ح.کامکار
      ح.کامکار | ۴ مهر ۱۳۹۷

      چند سالته؟

مطالب پیشنهادی