ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان مجدد پرچمدار مرسدس بنز؛ نقص ایمنی در AMG GT و AMG GTS

کمپانی مرسدس آ ام گ به تازگی مدل های GT و GT S را در یک فراخوان عمومی به نمایندگی های مجاز خود احضار کرده است. گفته می شود علت فراخوان مذکور نگرانی کمپانی سازنده ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

کمپانی مرسدس آ ام گ به تازگی مدل های GT و GT S را در یک فراخوان عمومی به نمایندگی های مجاز خود احضار کرده است.
گفته می شود علت فراخوان مذکور نگرانی کمپانی سازنده در مورد سیستم طبقه بندی صندلی جلو در خودروهای GT و GT S است. بدین معنی که این سیستم ممکن است عملکرد درستی از خود نشان ندهد و به عنوان نمونه در صورتی که یک صندلی کودک بر روی صندلی جلو نصب شده باشد آن را به عنوان یک مسافر بالغ شناسائی کند. همچنین یک سرنشین کودک نیز ممکن است به عنوان یک صندلی کودک شناسائی شود.

طبیعتا وقتی خودرو مسافران را به درستی شناسائی کند اقدامات امنیتی مناسب با جان آن ها را انجام خواهد داد و تشخیص اشتباه مسافران ممکن است اقدامات امینتی اشتباه و گاها خطرناکی را با خود به همراه داشته باشد.
همواره تاکید می شود در صورتی که خودروی شما توانایی تشخیص انواع مسافران را دارد می توانید از صندلی کودک در صندلی جلوئی استفاده کنید. به این ترتیب خودرو به صورت هوشمند کیسه هوا را غیرفعال کرده و به کودک آسیب نمی رسد.

فراخوان
از آنجا که به گفته کمپانی سازنده در مورد نحوی عملکرد صحیح سیستم تشخیص مسافر در خودروهای GT و GT S شک وجود دارد ممکن است در هنگام حادثه این سیستم یک سرنشین خردسال را صندلی کودک شناسائی کرده و کیسه هوا را غیر فعال کنند و یا صندلی کودک را یک مسافر بزرگ سال تشخیص داده و با فعال کردن کیسه هوا به او آسیب وارد کند.
به این ترتیب کیسه هوا نمی تواند نقش یک تکنولوژی ایمنی را به درستی ایفا کند و در واقع بلای جان مسافران می شود.

به طورکلی 10 نمایندگی مجاز این کمپانی مسئولیت تعمیر سیستم های تشخیص مسافر خودروهای GT و GT را به عهده گرفته اند که تمامی مالکان این خودروها باید به این مراکز مراجعه کنند. درضمن این تعمیرات رایگان بوده و کمپانی مرسدس آ ام گ برای هماهنگی و برنامه ریزی دقیقتر با مالکان خودروهای مذکور تماس خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CCR
    CCR | ۵ مهر ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی