ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوتری از دنیای استار ترِک با پردازنده نسل نهم اینتل و ویدیو پروژکتور داخلی

کمپانی لنوو در حال حاضر میزبان کنفرانس جهانی فناوری خود (که هر سال برگزار می شود) در شهر پکن بوده و از محصولات متنوعی مانند کامپیوتر، لپتاپ و گوشی رونمایی می کند. [digipullqoute place="right"]کامپیوتر جدید ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

کمپانی لنوو در حال حاضر میزبان کنفرانس جهانی فناوری خود (که هر سال برگزار می شود) در شهر پکن بوده و از محصولات متنوعی مانند کامپیوتر، لپتاپ و گوشی رونمایی می کند.

کامپیوتر جدید لنوو از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 بهره می برد

در این بین یکی از محصولاتی که نظر بسیاری از شرکت کنندگان را به خود جلب کرده، کامپیوتر «Titanium Enterprise» است که ظاهری شبیه به سفینه های فضایی دنیای استار ترِک (پیشتازان فضا) دارد. لنوو برای طراحی کامپیوتر مورد بحث از فضاپیمای «NCC-1701A» ملقب به «USS Enterprise» در فیلم های استار ترِک الگوبرداری کرده و البته برای انجام این کار از شبکه تلویزیونی CBS Paramount (مالک فرنچایز استار ترِک) مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

لنوو در طراحی Titanium Enterprise توجه ویژه ای به جزئیات داشته و با استفاده از نورپردازی LED رنگی، سعی کرده تا جای ممکن کامپیوتر جدید خود را به سفینه های فضایی فیلم های علمی-تخیلی شبیه کند.

استار ترِک

اما مهمترین بخش ماجرا، مشخصات فنی سفینه چینی هاست که به نسل نهم پردازنده های اینتل مجهز شده و از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2080 8GB GDDR6 بهره می برد. کارت گرافیک مذکور با استفاده از معماری تورینگ، 6 برابر سریعتر از نسل قبلی خود است.

Titanium Enterprise همچنین 32 گیگابایت رم DDR4 داشته و برای ذخیره سازی اطلاعات، از یک حافظه M.2 SSD با ظرفیت 1 ترابایت در کنار هارد دیسک 2 ترابایتی بهره می برد. LAN و وای‌فای پرسرعت نیز برای ارائه بهترین کارایی به گیمرها در کامپیوتر لنوو تعبیه شده است.

گفتنی است Titanium Enterprise به یک ویدیو پروژکتور داخلی نیز مجهز شده که برای استفاده در جلسات و گردهمایی ها مناسب به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی