ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-i30-fastback-n (6)hyundai-i30-fastback-n (6)
خودرو

هیوندای i30 Fastback N معرفی شد؛ کوپه ای 5 در با خصوصیات اسپرت [تماشا کنید]

پس از عرضه نسخه N مدل های i30 و ولستر، هیوندای از i30 Fastback مزین به نشان N نیز رونمایی کرد. این خودرو که نخستین کوپه پنج در تند و تیز در سگمنت C شناخته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

پس از عرضه نسخه N مدل های i30 و ولستر، هیوندای از i30 Fastback مزین به نشان N نیز رونمایی کرد. این خودرو که نخستین کوپه پنج در تند و تیز در سگمنت C شناخته می شود، از فرمولی مشابه با سایر اعضای خانواده N پیروی کرده و از ظاهری خشن و تهاجمی برخوردار است.

hyundai-i30-fastback-n (1)

نیروبخش i30 Fastback N همان موتور آشنای 2 لیتری بنزینی توربو است. این موتور در دو نسخه متفاوت 246 و 271 اسب بخاری (با پکیج پرفورمنس) تولید می شود. هر دو نسخه در حالت استاندارد توانایی تولید 353 نیوتن متر گشتاور را دارند که در صورت فعال شدن حالت اووربوست (overboost) این رقم به 376 واحد افزایش می یابد.

hyundai-i30-fastback-n (19)

نیروی تولیدی توسط موتور مورد بحث از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به سمت چرخ های جلو هدایت می شود.

مدل پایه از هیوندای i30 Fastback N برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 6.4 ثانیه زمان نیاز دارد. این در حالی است که نسخه قدرتمندتر 0.3 ثانیه سریع تر بوده و در زمان 6.1 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ثانیه می رساند.

hyundai-i30-fastback-n (9)

چنانچه در یک مسیر مستقیم پدال گاز هیوندای i30 Fastback N تا انتها فشرده شود، این کوپه 5 در کره ای به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست خواهد یافت.

hyundai-i30-fastback-n (10)

با توجه به وجود 5 حالت رانندگی، خصوصیات خودرو بر اساس شرایط مختلف قابل تنظیم است. این 5 حالت عبارتند از اکو، نرمال، اسپرت، N و N شخصی. این حالت ها از طریق دکمه های تعبیه شده بر روی فرمان قابل انتخاب هستند.

hyundai-i30-fastback-n (20)

پیش از معرفی رسمی هیوندای i30 Fastback N دو دستگاه از این خودرو مسیر روستاهایی بین رم و پاریس واقع در غرب دانمارک را برای رکوردگیری پیموده اند. این رکوردگیری توسط دو تن از رانندگان حرفه ای هیوندای موتور اسپرت با نام های Thierry Neuville و Gabriele Tarquini انجام شده و در آن آقای Tarquini توانسته با ثبت رکورد 8 دقیقه و 18.49 ثانیه زودتر از رقیب به مقصد برسد.

hyundai-i30-fastback-n (16)

طبق برنامه ریزی های انجام شده هیوندای i30 Fastback N هفته آتی در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • viero
    viero | ۶ مهر ۱۳۹۷

    آقا من جدی یه سوال دارم? من همیشه فکر میکردم ماشین کوپه یعنی ماشین دو در دیگه. چجوری میشه این ۵ تا در داره بازم کوپه میشه؟ ?

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۶ مهر ۱۳۹۷

      قبلا اینطور بود و واژه کوپه برای خودروهای دو دری که معمولا سقفشون شیب زیادی به سمت عقب داشت استفاده می شد. الان کاربرد این واژه گسترده تر شده و برای خودروهای 4 و 5 دری هم که سقفی با شیب زیاد دارن به کار برده میشه

      • viero
        viero | ۷ مهر ۱۳۹۷

        ممنون از توضیحاتتون آقای علیپور عزیز ?

        • سعید علیپور
          سعید علیپور | ۷ مهر ۱۳۹۷

          سپاسگزارم

مطالب پیشنهادی