ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش شدید ارزش سهام تسلا در پی متهم شدن ایلان ماسک به کلاهبرداری

در روز سه شنبه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به خاطر ارسال چند توییت درباره خصوصی شدن تسلا از سوی پلیس فدرال آمریکا مورد شکایت قرار گرفت. دلیل این شکایت، «کلاهبرداری در سهام» بوده و باعث ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در روز سه شنبه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به خاطر ارسال چند توییت درباره خصوصی شدن تسلا از سوی پلیس فدرال آمریکا مورد شکایت قرار گرفت. دلیل این شکایت، «کلاهبرداری در سهام» بوده و باعث شده تا ارزش سهام تسلا با کاهش چشمگیر 14 درصدی روبرو شود.

مدیران تسلا هم اکنون در مقام دفاع از تسلا برآمده اند و کاملاً از وی پشتیبانی می کنند. در بیانیه ای مشترک و کوتاه، مدیران تسلا و روسای هیئت مدیره آن اعلام کردند که کاملاً به ایلان ماسک، وجدان کاری او و مدیریتش اعتماد دارند. طی هفته ای که پشت سر گذاشتیم، رگولاتوری های آمریکایی ماسک را به کلاهبرداری متهم کردند و حالا به دنبال برکناری او از مدیر عاملی یک شرکت عمومی هستند؛ زیرا او در ماه پیش مجموعه ای از توییت های «دروغین و گمراه کننده» درباره خصوصی شدن تسلا منتشر کرده است.ایلان ماسک

در پرونده ای که علیه ماسک در دادگاه فدرال منهتن تشکیل شده گفته می شود که او یا از این موضوع با خبر بوده یا با بی دقتی نمی دانسته که اعلام احتمال خصوصی شدن تسلاً به 22 میلیون فالوئر توییتری اش باعث گمراهی سرمایه گذاران می شود. در این پرونده دیگر سخنان ماسک هم مورد انتقاد قرار گرفته اند. برای مثال او مدتی پیش گفت که «حمایت سرمایه گذار قطعی است» و اینکه شاید «سرمایه ای با هدفی ویژه» برای آن دسته از سرمایه دارانی که با تسلا باقی بمانند در نظر گرفته شود.

 در حالی که پلیس فدرال حرکت ماسک را نقض قوانین فدرال می داند، ماسک در واکنش خود به تشکیل این پرونده می گوید که عمیقاً ناراحت شده است. «کارهای ناعادلانه کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا من را عمیقاً ناراحت و ناامید کرده است. من همیشه کارهایی کرده ام که در راستای حقیقت، شفافیت و منافع سرمایه گذاران بوده است. وجدان کاری مهم ترین ارزش زندگی من است و حقایق نشان می دهند که من هیچوقت این ارزش را به هیچ شکلی زیر پا نگذاشته ام.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ مهر ۱۳۹۷

    چرا گیر دادن به این؟ بذارین کارش رو بکنه

  • zk30353035
    zk30353035 | ۶ مهر ۱۳۹۷

    چقدر غیر منطقی عمل کردن اولا که ایلان ماسک یه رقم بالا رو پیشنهاد داد بعدشم که دید اوضاع بده گفت نمیخواد اخه کلاهبرداری یعنی چی ؟??

  • rad
    rad | ۶ مهر ۱۳۹۷

    بهترین زمان برای خرید سهام این شرکت

مطالب پیشنهادی