ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت بلژیک از گوگل
تکنولوژی

نمایش سایت های نظامی حساس بلژیک در سرویس های گوگل دردسر ساز شد

بلژیک اعلام کرده که از گوگل به خاطر نمایش دادن سایت های حساس نظامی و همچنین نیروگاه های برق خود در پلتفرم های نقشه آن شکایت می کند. البته سازمان های نظامی این کشور هنوز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

بلژیک اعلام کرده که از گوگل به خاطر نمایش دادن سایت های حساس نظامی و همچنین نیروگاه های برق خود در پلتفرم های نقشه آن شکایت می کند. البته سازمان های نظامی این کشور هنوز به صورت رسمی شکایت خود را مطرح نکرده اند اما در مصاحبه با رویترز از تمایل خود برای این کار خبر داده اند.

میشل سالائتز سخنگوی گوگل در بلژیک در ایمیلی که پیرامون همین موضوع برای وبسایت گیزمودو ارسال کرده آورده است:

اینکه وزارت دفاع بلژیک چنین تصمیمی را اتخاذ کرده شرم آور است. ما همکاری نزدیکی در دو سال گذشته با آنها داشتیم و تغییرات مد نظرشان را به صورت مستمر در نقشه هایمان ایجاد کرده ایم. ما همچنان به همکاری با آنها ادامه خواهیم دادیم [تا مشکل را برطرف نماییم].

پلتفرم مورد مناقشه در اینجا گوگل ارث، گوگل مپس و سرویس استریت ویو است که تمامی شان به سرویس های تصویربرداری شخص ثالث وابسته هستند. به طور خلاصه گوگل باید تصاویر ماهواره ای دریافتی اش از دیگر شرکت های فعال در عرصه تکنولوژی را با تصاویر دیگری جایگزین نماید تا دولت بلژیک را از تصمیم خود برای شکایت منصرف کند اما به خاطر دلایلی که همچنان ناشناخته اند از این کار امتناع می ورزد.

نقض حریم خصوصی توسط نرم افزار نقشه گوگل هم مساله تازه ای نیست. طبق قوانین آمریکا حریم خصوصی شامل آنچه از خیابان قابل دیدن است نمی شود. در اروپا اما قوانین کمی متفاوت هستند و تکنولوژی و حریم خصوصی در این قاره با قوانین سختگیرانه تری روبروست.

تنها شهرها و ایالت هایی در آمریکا توانسته اند سرویس های نقشه گوگل را از تاسیسات کلیدی شان دور نگه دارند که دارای مسیرها و جاده های خصوصی هستند. برای مثال جاده های نورث اوک در مینه سوتا در زمره اموال خصوصی افراد قرار دارند و در سال ۲۰۰۸ میلادی با استناد به قانون توانستند از چشمان تیزبین سرویس استریت ویو گوگل دور بمانند.

با این وجود اما تاریخ نشان داده که هر زمان گوگل از ورود به کشوری منع شده، سرویس هایش را مطابق با خواست مقامات آن کشور بهینه سازی کرده. برای مثال این شرکت طی همکاری تازه اش با چین قصد دارد موتور جستجوی سانسور شده ای طراحی نموده و آن را در اختیار جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری این کشور پهناور آسیایی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی