ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات موبایل
تکنولوژی

واردات ۱۶ هزار موبایل بدون مسافرت خارجی توسط یک متهم فراری

دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران گمرک کشور از صدور سه کیفرخواست در رابطه با پرونده‌های تلفن همراه و ارسال آن‌ها به دادگاه‌های ویژه خبر داد. «عباس جعفری دولت آبادی» با ابراز امیدواری نسبت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۴

دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران گمرک کشور از صدور سه کیفرخواست در رابطه با پرونده‌های تلفن همراه و ارسال آن‌ها به دادگاه‌های ویژه خبر داد.

«عباس جعفری دولت آبادی» با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این جلسه به حل برخی ابهامات و توقف قاچاق کالا کمک کند به موردی اشاره کرد که در آن فردی تلفن‌های همراه قاچاق را در قالب مسافربری به کشور وارد کرده است:

«فردی که متواری است بدون اینکه مسافرتی داشته باشد و یا از کشور خارج شود با ثبت در سامانه توانسته است ۱۶ هزار تلفن همراه را وارد کشور کند.»

دولت آبادی خاطرنشان کرد که امیدواریم گمرک منافذ را ببندد و در بخش ورود کالا کنترل بیشتری داشته باشد.

دادستان تهران با اشاره به نکته مثبتی که در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت، ادامه داد: «کشور به کالا‌های بیشتری نیاز دارد و گمرک باید در بخش‌هایی که کالا‌ها صحیح وارد شده کمک کند تا کالاها زودتر وارد شوند. مدیرعامل گمرک در این جلسه توضیحات خوبی مبنی بر کاهش زمان این اقدام ارائه کردند که بر اساس آن زمان به حداکثر پنج ماه کاهش یافته است. ما امیدواریم شاهد ورود راحت‌تر و صحیح‌تر کالا‌هایی که مشکل قانونی برای ورود نداشتند، باشیم.»

گفتنی‌ست که طرح رجیستری از یک سال قبل برای مبازره با قاچاق موبایل به داخل کشور آغاز شد. طبق این طرح کلیه واردکنندگان باید گوشی‌های وارداتی خود را در سامانه رجیستری کشور ثبت و به ازای واردات هر کدام مبلغی پرداخت کنند. همچنین مسافرانی که از خارج کشور تلفن همراه وارد می‌کنند هم باید گوشی وارد شده را ثبت و مبلغ رجیستری را بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arman_ghasami
    arman_ghasami | ۸ مهر ۱۳۹۷

    این وزیر وزرا و مسئولین بیان یه دستی به گوشای ما بزنن ، اگه مخملیه بگین ما خودمونم بدونیم

  • yohan
    yohan | ۷ مهر ۱۳۹۷

    چطور یه نفر میتونه اینقدر راحت سیستم رو دور بزنه!

    • CCR
      CCR | ۸ مهر ۱۳۹۷

      فقط کافیه تو مجلس یا گمرک یه اشنا داشته باشی دیگه کلمه چطور معنی نداره

مطالب پیشنهادی