ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2018/08/DC-Comics-Movies-Batgirl-Wonder-Woman-Harley-Quinn-Supergirl-800x450.jpg
ویجیاتو - بازی

انقلاب ابرقهرمانان مونث دی سی در راه است

دنیای سینمایی دی‌سی با اکران فیلم Man of Steel در سال 2013 پایه گذاری شد و از آن زمان تاکنون شاهد اکران 4 فیلم دیگر تحت عنوان Batman V Superman: Dawn of Justice ،Suicide Squad ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

دنیای سینمایی دی‌سی با اکران فیلم Man of Steel در سال 2013 پایه گذاری شد و از آن زمان تاکنون شاهد اکران 4 فیلم دیگر تحت عنوان Batman V Superman: Dawn of Justice ،Suicide Squad ،Wonder Woman و Justice League بوده‌ایم.

اگرچه دنیای سینمایی دی‌سی نتوانسته عملکرد مشابهی با دنیای سینمایی مارول در گیشه یا در نظر منتقدین داشته باشد اما تعداد فیلم‌های در حال ساخت این دنیای سینمایی زیاد است که البته از این تعداد، تنها تعداد انگشت شماری از جمله Aquaman ،Shazam! ،Joker و Wonder Woman 1984 تاریخ اکران مشخصی دارند.

یکی از نقاط مشترک اکثر فیلم‌های در حال ساخت دنیای سینمایی دی‌سی، حضور زنان به عنوان کارگردان یا بازیگر نقش اول است. پس از اینکه فیلم Wonder Woman به اکران درآمد و نه تنها نظر مثبت منتقدان و طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی را جلب کرد، بلکه باید گفت در زمینه فروش نیز با عملکردی فوق العاده، به یکی از پرفروش‌ترین فیلمی‌های دنیای سینمایی دی‌سی تبدیل شد. با در نظر گرفتن این موضوع، کاملاً منطقی به نظر می‌رسید که شرکتی همچون برادران وارنر تمرکز بیشتری روی فیلم‌ ابرقهرمانی با محوریت زنان بگذارد. حال نگاهی به چند اثر در حال ساخت با حضور این ابرقهرمانان خواهیم داشت‌.

ابرقهرمانان مونث

Wonder Woman 1984

در این فیلم که دنباله‌ای برای Wonder Woman است، شاهد بازگشت گل گدوت و پتی جنکینز به عنوان بازیگر نقش اصلی و کارگردان خواهیم بود. این فیلم، اهمیت ویژه‌ای برای فیلمسازان زن دارد، زیرا جنکینز قرار است برای کارگردانی این قسمت، 3 برابر قسمت نخست دستمزد دریافت کند که بالاترین رقم برای یک کارگردان زن در تاریخ سینما محسوب می‌شود. علاوه بر این، فیلمنامه این قسمت حاصل همکاری جف جونز و جنکینز است. این بدان معناست که او نه تنها برای کارگردانی، بلکه به خاطر نویسندگی نیز دستمزد دریافت خواهد کرد.

ابرقهرمانان مونث

با توجه به اندک اطلاعات موجود، گل گدوت و کریس پاین به عنوان بازیگران اصلی در فیلم Wonder Woman 1984 حاضر خواهند بود. کریستن ویگ نیز قرار است بازیگر نقش باربارا آن مینروا باشد که پس از اتفاقاتی به چیتا (شخصیت شرور این قسمت) تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، پدرو پاسکال نیز در این قسمت حضور خواهد داشت که تاکنون اطلاعاتی از نقش او منتشر نشده است. در حال حاضر، هیچ گونه اطلاعاتی از خلاصه داستان فیلم در دسترس نیست اما می‌دانیم که شخصیت استیو ترور (با نقش آفرینی پاین) علی‌رغم مرگش در بخش‌های پایانی قسمت نخست، در این قسمت نیز  حضور خواهد داشت. این فیلم قرار است از تاریخ یک نوامبر 2019 (10 آبان 1398) اکران شود که با نزدیک شدن به این تاریخ، بطور حتم اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

ابرقهرمانان مونث

Birds of Prey

پس از اکران فیلم Suicide Squad که بازخوردهای مثبتی را به خاطر نقش آفرینی مارگو رابی در نقش هارلی کویین دریافت کرد، شرکت برادران وارنر تصمیم گرفت تا پروژه‌های بیشتری را با حضور این شخصیت محبوب آغاز کند. یکی از این پروژه‌ها، فیلم Birds of Prey است که رابی نه تنها به عنوان بازیگر یکی از نقش‌های اصلی، بلکه به عنوان تهیه کننده نیز در روند ساخت حضور خواهد داشت. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود این فیلم با درجه سنی مختص بزرگسالان (بالای 18 سال) ساخته می‌شود و کارگردانی آن را نیز کتی ین بر عهده خواهد داشت. اگر این اتفاق رخ دهد، یان اولین زن آسیایی خواهد بود که یک فیلم ابرقهرمانی را کارگردانی خواهد کرد. همچنین باید اضافه کرد فیلمنامه این اثر را کریستینا هادسون می‌نویسد که کار روی اثری همچون فیلم مستقل Bumblebee ( اسپین آفی از سری ترنسفورمرز) در پرونده کاری او مشاهده می‌شود.

ابرقهرمانان مونث

شرکت برادران وانر تاکنون اطلاعات چندانی را از Birds of Prey به اشتراک نگذاشته است اما با توجه به گزارش‌های غیر رسمی منتشر شده، شخصیت‌های هانتس، قناری سیاه، رنه مونتویا و کاساندرا کینِ جوان (که بعدها به بت گرل تبدیل می‌شود) در این فیلم حضور خواهند داشت. تاکنون، هیچ تاریخ یا بازه‌ زمانی اکران رسمی برای این فیلم اعلام نشده است اما طبق گزارش‌ها، روند ساخت فیلم اوایل 2019 آغاز خواهد شد تا فیلم برای اکران در اواخر سال 2019 یا اوایل سال 2020 آماده شود. قرار شده که جورنی اسمولت بل نقش بلک کنری و مری الیزابت وینستد نقش هانترس را در فیلم Birds of Prey ایفا کنند.

ابرقهرمانان مونث

Batgirl

در زمان معرفی Batgirl اعلام شد جاس ویدون قرار است نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد اما در حالی که  ویدون مراحل اولیه تولید را پشت سر گذاشته بود، مدیران وارنر تصمیم گرفتند تا او را از پروژه خارج و به تیم تولید فیلم Justice League اضافه کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که در مراحل پایانی تولید Justice League، زک اسنایدر به خاطر مشکلات خانوادگی از ادامه کار منصرف شد تا بدین ترتیب وظیفه نویسندگی و کارگردانی سکانس‌های جدید بر عهده ویدون قرار گیرد.

ابرقهرمانان مونث

پس از این اتفاقات، شرکت برادران وارنر هادسون را به عنوان نویسنده به تیم اضافه کرد تا فیلمنامه را آماده کند. این‌طور که به نظر می‌رسد، مدیران وارنر نظر بسیار مثبتی به فیلمنامه‌ Birds of Prey داشتند که هادسون آماده کرده بود. به همین دلیل وظیفه آماده کردن فیلمنامه این اثر را نیز به او سپردند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از کارگردان بعدی این اثر در دسترس نیست.

ابرقهرمانان مونث

Supergirl

یکی از فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی که چندی پیش وارد مرحله‌ تولید شد، فیلم Supergirl است. با توجه به اطلاعات رسمی، اورن یزیل نویسنده این فیلم خواهد بود که در پرونده او سابقه کار روی آثاری همچون 22 Jump Street دیده می‌شود. همچنین طبق گزارش‌های غیر رسمی، برادران وارنر برای ساخت این فیلم به دنبال یک کارگردان زن است تا بدین ترتیب تنوع جنسیتی در پشت دوربین بیشتر از گذشته شود. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، زمان زیادی از ورود فیلم Supergirl به مرحله تولید نمی‌گذرد. علاوه بر این، نویسنده چندی پیش به تیم تولید اضافه شد و صندلی کارگردانی نیز خالی است. بنابراین نباید انتظار داشت که کرا زور-ال، دختر عموی سوپرمن، به این زودی‌ها بر پرده‌ نقره‌ای سینما ظاهر شود.

ابرقهرمانان مونث

New Gods

یکی دیگر از فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی که مراحل اولیه‌ تولید را پشت سر می‌گذارد، New Gods است. برادران وارنر اوایل سال جاری اعلام کرد اِوا دیووِرنای کارگردان این فیلم ابرقهرمانی خواهد بود. مدتی بعد نیز کاریو سالم، نویسنده فیلم Chasing Mavericks، به صورت رسمی به تیم تولید اضافه شد تا فیلمناممه را بنویسد. در حال حاضر، اطلاعات چندانی از New Gods که کمیک‌های آن توسط جک کربای خلق شده‌اند در دسترس نیست اما انتظار می‌رود شخصیت‌های محبوب این سری از جمله بیگ باردا و مِستر میراکل در فیلم حضور داشته باشند. همچنین برخی‌ گزارش‌ها به حضور شخصیت دارک‌سید در این فیلم اشاره کرده‌اند؛ شخصیتی که زک اسنایدر پیش از این در فیلم‌هایش به او اشاره کرده بود. تاکنون هیچ اطلاعاتی از تاریخ اکران و لیست بازیگران فیلم منتشر نشده است.

ابرقهرمانان مونث

Gotham City Sirens

همان‌طور که اشاره کردیم، پس از بازخوردهای مثبت به نقش آفرینی مارگو رابی در فیلم Suicide Squad، برادران وارنر تصمیم گرفت تا فیلم‌های بیشتری را با حضور این شخصیت بسازد. نتیجه‌ی این تصمیم گیری تنها مهر تایید ساخت فیلم Birds of Prey نبود و Gotham City Sirens نیز به لیست‌ فیلم‌های دنیایی سینمایی دی‌سی اضافه شد. هیچ اطلاعاتی از موضوع کلی داستان در دسترس نیست و تنها با توجه به کمیک‌ها می‌دانیم که اتفاقات فیلم حول محور سه شخصیت هارلی کویین، زن گربه‌ای و پویزن آیوی خواهد چرخید.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دانند که دیوید آیر، کارگردان فیلم Suicide Squad، روی صندلی کارگردانی این اثر خواهد نشست. به همین دلیل نیز او چند ماه قبل از ساخت Suicide Squad 2 کنار کشید. با توجه به صحبت‌های او در اواخر سال 2017 میلادی، این فیلم در آن زمان مراحل اولیه تولید را پشت سر می‌گذاشت. از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعات دیگری از روند تولید منتشر نشده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سرعت پیشرفت چندان بالا نیست.

هم اکنون که این مقاله نوشته می‌شود، هیچ اطلاعاتی از نویسنده یا بازیگران رسمی Gotham City Sirens به جز مارگو رابی (و احتمالا جرد لتو در نقش جوکر) در دسترس نیست.

ابرقهرمانان مونث

تمامی‌ فیلم‌های در دست ساخت با حضور هارلی کویین

در اقدامی غیر قابل پیش بینی، شرکت برادران وارنر پس از موفقیت فیلم Suicide Squad با مارگو رابی وارد همکاری شد تا تهیه کننده یک فیلم اسپین آف با محوریت هارلی کویین باشد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از این فیلم مستقل با محوریت این شخصیت در دسترس نیست. برخی معتقدند این پروژه احتمالاً یکی از سه فیلم Birds of Prey، Gotham City Sirens یا فیلم جوکر و هالی کویین است.

ساخت فیلم جوکر و هارلی کویین نخستین بار در سال 2017 اعلام شد. در آن زمان، شرکت برادران وارنر گلن فیکارا و جان ریکوآ را به ترتیب به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم معرفی کرد. از آن‌جایی که در فیلم Suicide Squad رابطه و گذشته‌ این دو شخصیت چندان مورد توجه قرار نگرفت، انتظار می‌رود فیلم مستقل آن‌ها با تمرکز روی همین دو موضوع ساخته شود.

ابرقهرمانان مونث

آخرین فیلم این لیست، Suicide Squad 2 است که پس از خروج دیوید آیر، گوین اُکانر وظیفه‌ کارگردانی آن را بر عهده گرفت. او همچنین دیوید بار کاتز و تاد استاش‌ویک را در نوشتن فیلمنامه همراهی می‌کند. با وجود اینکه چندین بار گزارشات مختلف درباره تاریخ آغاز فیلمبرداری در فضای مجازی منتشر شد اما هنوز این اتفاق نیافتاده است و تاریخ اکرانی هم در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GTA
    GTA | ۸ مهر ۱۳۹۷

    یاهو رو به گند کشیدن افسردگی گرفتیم سینمارو ول کنید تورو خدا?

  • GTA
    GTA | ۸ مهر ۱۳۹۷

    فقط یه فیلم مونده که گاهی از استرسمون کم می کنه. تورو خدا سینما رو دیگه به گند نکشید. ?

مطالب پیشنهادی