ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش ها خبر از تقلب بسیاری از گوشی های هوشمند در بنچمارک ها می دهند

اخیراً موضوع تقلب در بنچمارک ها مطرح شده است. گفته شده بود که هواوی توان پردازشی برخی از گوشی های خود را به هنگام اجرای آزمایش های بنچمارک ها افزایش داده بود تا به این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

اخیراً موضوع تقلب در بنچمارک ها مطرح شده است. گفته شده بود که هواوی توان پردازشی برخی از گوشی های خود را به هنگام اجرای آزمایش های بنچمارک ها افزایش داده بود تا به این ترتیب امتیاز بالاتری را برای گوشی های خود به ثبت برساند اما بررسی های جدید مشخص کرده که شرکت های دیگر نیز اقدام به این کار می کنند.

بنا بر گفته های هواوی بسیاری از شرکت های چینی دیگر هم چنین کاری را انجام می دهند. بنابراین برای اینکه هواوی از دیگران عقب نماند دست به چنین اقدامی زده بود تا بازی را به رقبای هموطن خود نبازد و بخش عمده فروشش را در چین از دست ندهد.

هواوی توضیح داده بود که موبایل هایش از نوعی مکانیزم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تخصیص منابع استفاده می کنند. از آنجایی که در سناریوهای مختلف دستگاه به توان پردازشی متفاوتی نیاز دارد جدیدترین گوشی های این شرکت از تکنولوژی های مبتکرانه ای نظیر هوش مصنوعی برای بهینه سازی تخصیص این توان بهره می گیرند تا سخت افزار بالاترین توانمندی هایش را به نمایش بگذارد.

در واقع تولید کننده هایی که از این روش ها بهره می برند این موضوع را تقلب به حساب نمی آورند. بررسی 300 بنچمارک عمومی و خصوصی که از گوشی های مختلف انجام شده نشان داده که این موضوع برای بسیاری از سازنده های دیگر هم صدق می کند.

بنچمارک های عمومی انتوتو و گیکبنچ آن نسخه هایی است که در منابع رسمی از جمله پلی استور گوگل ارائه می شوند. نسخه های خصوصی توسط تولید کننده های بنچمارک ها ایجاد می شود اما با نام های دیگری عرضه می شوند.

تقلب بنچمارک
امتیازهای زرد رنگ کارایی واقعی دستگاه ها را نشان می دهد در حالی که موارد سیاه نشان از امتیازهای غیر واقعی دارد که به واسطه افزایش غیر طبیعی سرعت پردازنده ها حاصل شده اند. در واقع گوشی های مذکور متوجه کارکرد بنچمارک عمومی می شوند و سرعت را افزایش می دهند. اما در غیر از این موارد و در کارکرد عادی کاربران چنین سرعتی را تجربه نمی کنند مگر در مواردی از جمله حالت Performance Mode که هواوی قصد دارد برای گوشی هایش در نظر بگیرد.
تقلب بنچمارک
گوشی هایی که تقلب نکرده اند. در این موارد امتیازهای اپ خصوصی و عمومی بسیار نزدیک بوده و قابل چشم پوشی هستند.
تقلب بنچمارک
گوشی هایی که به اصطلاح تقلب کرده اند به شدت دمای بالاتری را ثبت کرده اند.

نتایجی که در این نمودارها حاصل شده در شرایطی بوده که گوشی ها به شدت داغ شده اند به گونه ای که حتی در دست گرفتن آنها مشکل بوده است. به عبارتی باید گفت که تقلب، واقعیت یا هر نامی که بر این روش ها می توان گذاشت نشان می دهد که معیارهای کارایی برای کاربران و شرکت های تولید کننده یکسان نیست. در واقع بنچمارک هایی که توسط سازنده به این روش ثبت می شود نمی توانند نشان دهنده کارایی در استفاده های واقعی توسط کاربران باشند.

قبل تر در دیجیاتو توضیح داده بودیم که چرا کاربران نهایی نباید چندان به بنچمارک ها توجه کنند و نباید نتایح این آزمایش ها را ملاکی برای خرید گوشی هوشمند قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ مهر ۱۳۹۷

    طبق معمول هوواوی سردمدار تقلب

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۷ مهر ۱۳۹۷

    همون قصه ی تکراری
    امتیاز بنچمارک چی رو ثابت می کنه اخه
    اصلا بشه 500 هزار
    گوشی که خریدی با توجه به قدرت پردازنده اش برات کار می کنه
    والا من با پردازنده اسنپ دارگون 430 و گرافیک ادرنو 505 با دو گیگ رم
    اسفالت 9 رو هم به راحتی اجرا می کنم ..یعنی کلا بازی نبوده که نصب کنم و جواب نده .خب الان نمره اش 50 هزار باشه یا پونصد هزار ..وقتی بازی ها رو اجرا می کنه نمره بنچمارک کیلویی چند ?
    شیائومی ردمی 3 اس هست گوشیم

    • Metallover
      Metallover | ۷ مهر ۱۳۹۷

      اجرا میشه ولی ...

      • ahadm ۸۸۸۸
        ahadm ۸۸۸۸ | ۷ مهر ۱۳۹۷

        ولی نداره
        اجرا میشه
        حالا کمی مدت زمان لودینگ کمی بیشتره که عیب نمی کنه خخخخ

    • CCR
      CCR | ۸ مهر ۱۳۹۷

      شما همون اسفال 9 رو با یه سیستم گیم بالا بازیش کن اونوقت میفهمی فرقش تو چیه یا مثل اینکه بگی مانیتور لامپی با مانیتور ال ای دی فرقی با هم ندارن و هر دوتاشون دارن تصاویر و نمایش میدن پس کیلویی چند ?

  • Mojtaba Sameri
    Mojtaba Sameri | ۷ مهر ۱۳۹۷

    هوآوی اگه قصد نداشتی پرفرمونس مد رو بیاری تو گوشیا حلالت نمی کردم

مطالب پیشنهادی