ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ملاقات با چری آریزو 6؛ دستاورد صنعت چین در رقابت با سدان های کره ای

شرکت چری نخستین بار در سال 1995 تاسیس و در سال 1997 به طور رسمی ثبت گردید. برند چری اولین محصول خود را در سال 1999 میلادی به بازار داخلی چین عرضه کرد و از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۸

شرکت چری نخستین بار در سال 1995 تاسیس و در سال 1997 به طور رسمی ثبت گردید. برند چری اولین محصول خود را در سال 1999 میلادی به بازار داخلی چین عرضه کرد و از آن زمان تاکنون، همواره در حال پیشرفت است و هم اکنون دارای نمایندگی‌های فراوانی در بیش از 30 کشور جهان است که یکی از این آن ها، کشور خوش نقشمان است.چری آریزو 6پس از معرفی شاسی بلند جدید خود یعنی چری تیگو 8، اکنون کمپانی قصد دارد تا دستی هم به سر روی سگمنت سدان خود بکشد. چری آریزو 6، خودروی جدیدی که قرار است همنشین Arrizo 5 شود. اولین چیزی که در ظاهر آریزو 6 خودنمایی میکند، جلو پنجره منقش به امضای جدید چرى است که قبلا هم در تیگو 8 آن را دیده ایم. این طرح از جلو پنجره قرار است که نمای جدید چری باشد.
این خودرو در کلاس سدان‌ های سایز متوسط شهری طبقه بندی شده و از برادر کوچک تر خود یعنی آریزو 5، دارای جثه ‌ای بزرگ تر و زیبا تر است. همچنین، لازم به یادآوری است که این خودرو در نمایشگاه بین المللی پکن 2018 معرفی شده و اتومبیلی جدید به شمار می‌ رود.
در طی روزهای گذشته شرکت مدیران خودرو چری آریزو 6 را طی مراسمی به اصحاب رسانه معرفی کرد. این مراسم که در قالب کلینیک خودرو و معرفی اولیه بود، توانست برخی اطلاعات جزئی را در خصوص جدیدترین سدان کمپانی چری به ما بدهد.چری آریزو 6طبق اطلاعات منتشر در وبسایت های خارجی و همچنین ملاقات حضوری با چری آریزو 6 می بینیم که این سدان از نظر فاصله محوری و بسیاری از اصول پایه پلتفرم با آریزو 5 برابری دارد. در بحث ابعاد اندازه، به غیر از شباهت عددی فاصله محوری آریزو 5 و آریزو 6، در مباحث دیگر ابعادی سدان جدید چری بزرگتر از آریزو 5 است.
در خصوص بخش فنی این خودرو باید اشاره کنیم که از نظر فنی چری آریزو 6 با خودروی کراس اوور چری تیگو 7 یکسان است و از همان موتور 1/5 لیتری توربو بهره مند است که می تواند 147 اسب بخار قدرت و حدود 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو اما با یک گیربکس ضریب متغیر CVT انجام می شود. مهندسان این کمپانی چینی می گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو 6 بروزتر از آریزو 5 است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده ی مصنوعی، می تواند یک جعبه دنده ی اتوماتیک 9 سرعته باشد. ادعای چری این نکته را به ما می گوید که آریزو 6 می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 9.2 ثانیه ثبت کند.این خودرو همانند دیگر خودروهای ساخت چری از زبان طراحی مشترک استفاده می کند و شباهت هایى به آریزو 5 دارد. پیرامون طراحی ظاهری چری آریزو 6 باید گفت که طراحان این شرکت با ایجاد یک نوآوری جدید در زبان طراحی خود، چهره‌ ای بسیار زیبا را به واسطه وجود چراغ‌ هایی کشیده و اسپرت به همراه نوارهای روشنایی درون آن‌ها، وجود خط کرومی که از میان دو چراغ جلویی به آرم این شرکت در قسمت مرکزی جلو پنجره وصل می‌ شود، طراحی تحسین برانگیز چراغ های مه شکن درون سپر جلو که به عنوان پروژکتور نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند و طرح شبکه‌ ای ایجاد شده بر روی جلو پنجره در نمای ابتدایی، به این خودرو بخشیده ‌اند. بسیاری می گویند که با توجه به خط فکری طراحان چری و سابقه فعالیتشان در کمپانی های اروپایی، آریزو ۶ هم جزئیاتی مشابه به خودروهای آلمانی و انگلیسی دارد. به عنوان مثال سبک طراحی بیرونی و همچنین برخی بخش های کابین به محصولات گروه فولکس واگن و آئودی شباهت دارد. همچنین طرح دریچه های پرتاب باد داخل کابین به شیوه مخفی طراحی و ساخته شده که ما را به یاد ترفندهای جگوار- لندروور در طراحی محصولاتشان می اندازد. در نمای عقب و انتهایی این خودرو، شاهد طراحی بی نظیری همانند قسمت ابتدایی هستیم که بی شک زیباترین قسمت در طراحی بیرونی چری آریزو 6 است. در نمای عقبی این خودرو، به نظر می‌رسد که شرکت چری تا حدودی از عقب بی ام و سری 7 الهام گرفته و با نگاهی به چراغ‌ های پهن و خط کرومی ایجاد شده بین این چراغ‌ ها، نا خوداگاه نظرمان به سمت بی ام و سری 7 می ‌رود.
آن طور که مدیران خودرو در کاتالوگ اولیه چری آریزو 6 اعلام کرده است، این خودرو می خواهد در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار ایران عرضه شود که در تنها در تعداد کیسه های هوا و برخی امکانات رفاهی با هم متفاوت هستند. اما تجربه نشان می دهد که بعد از مدتی مدیران خودرو فولترین نسخه ی خودروهای خود را برای فروش قرار می دهد و از همین الان می توان پیش بینی کرد که این شرکت آریزو 6 را با تیپ اکسلنت و فول آپشن به دست مشتریان ایرانی می رساند.
از آپشن‌ های احتمالی آریزو 6 می‌ توان به مواردی همچون سیستم‌ های ترمز و پایداریABS - EBD – TCS – HHC – DTC – EBA – ASR، 6 کیسه هوا، بلوتوث، کروز کنترل، سقف پانارومیک یا در مدل‌ های معمولی سانروف، مانیتور تمام لمسی مجهز به رهیاب ماهواره ‌ای، دوربین 360 درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم رانندگی ECO، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ ها TPMS، گرمکن صندلی ‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، صندلی برقی راننده و شاگرد و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که خودروی معرفی شده در مراسم شب گذشته به عنوان نمونه در ایران حضور دارد و نسخه ی بازار ایران برخی امکانات را بیشتر و یا کمتر از نسخه ی بازار چین خواهد داشت.چری آریزو ۶آریزو 6 محصول بخش تحقیق و توسعه بین المللی چری است و با بهره گیری از تیم معروف و بین المللی این کمپانی که شامل کار کشته ترین افراد است یک سدان جذاب و برخوردار از استایل اروپایی محسوب می شود.

محدوده قیمت چری آریزو 6

در صورت ثبات نسبتی اقتصاد و صنعت خودرو کشور، مدیران خودرو چری آریزو 6 را به صورت رسمی در سومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران برای عموم مردم رونمایی می کند و از اواخر پاییز سال جاری، پیش فروش و تولید اولیه آن را آغاز می نماید. با توجه به احتمال های مختلف، چری آریزو 6 در آینده نزدیک قیمتی میان آریزو 5 و تیگو 7 را خواهد داشت. بنابراین پیش بینی قیمتی در حدود 200 میلیون تومان (حتی اندکی بیشتر) برای این سدان سایز متوسط چینی دور از ذهن به نظر نمی رسد. باید به این نکته توجه داشته باشید که هنوز کمپانی چری، آریزو GX و یا همان آریزو 6 را به صورت رسمی در چین و سایر کشورها عرضه نکرده و قیمت جهانی مشخصی برای آن وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۷ مهر ۱۳۹۷

    دیدید؟
    همین خودروهایی چینی شدآرزو !

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۷ مهر ۱۳۹۷

    لطفا مقاله ای هم درمورد معرفی پراید:دستاورد مسولین ایرانی برای رقابت با عزراییل هم بنویسید?

مطالب پیشنهادی