ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرداخت الکترونیک کرایه‌ تاکسی در پیچ اول مسیر

پرداخت الکترونیک کرایه‌ موضوعی‌ست که هر سال با افزایش کرایه‌ها و معضل پول خرد مطرح می‌شود اما خبری از اجرای سراسری آن در ۸۰ هزار تاکسی تهران شنیده نمی‌شود؛ این موضوع با افزایش اپلیکیشن‌های گوناگون ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

پرداخت الکترونیک کرایه‌ موضوعی‌ست که هر سال با افزایش کرایه‌ها و معضل پول خرد مطرح می‌شود اما خبری از اجرای سراسری آن در ۸۰ هزار تاکسی تهران شنیده نمی‌شود؛ این موضوع با افزایش اپلیکیشن‌های گوناگون که مسیر پرداخت آنلاین را هموار کرده‌اند بیشتر از قبل صدای اعتراض مشتریان و رانندگان را بلند می‌کند.

چند اپلیکیشن‌ پرداخت الکترونیک کرایه بیشتر از یک سال است که برخی از تاکسی‌های سطح شهر تهران دیده می‌شوند اما بیشتر تاکسیرانان از آن راضی نیستند و چندی پیش در اعتراض به تصفیه انتقال دیر به دیر کرایه‌ها برگه‌‌های QR CODE را از درون تاکسی‌های خود جمع کردند تا شاید اپلیکیشنی دیگر و بهتر از راه برسد و به داخل خودروهای‌شان نفوذ کند.

چند ماهی قبل اعتراضات به رئیس سازمان تاکسیرانی شدت گرفت و برخی از اعضای شورای شهر او را متهم به ایجاد انحصارگرایی در انتخاب اپ‌های پرداخت و طولانی مدت کردن پروسه ورود سایر فعالان این حوزه کردند.

البته سازمان تاکسیرانی منفعل نماند و با همکاری «بهاره آروین» عضو شورای اسلامی شهر تهران پروسه اداری را تسهیل کرد تا هرچه زوتر اپ‌های پرداخت الکترونیک به مسافران همیشگی تاکسی‌ها تبدیل شوند.

پرداخت الکترونیک کرایه‌

«علیرضا قنادان» مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با دیجیاتو ابتدا به این موضوع اشاره کرد که بحث ایجاد انحصار برای فعالیت اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه مربوط به دوره مدیریتی قبل از او بوده است و هنگامی که قنادان وارد سازمان شد، دو شرکت «فون پی» و «ایزی پی» مشغول فعالیت بودند و البته به این دو شرکت مجوز فعالیت پایلوت داده شده بود:

«سیستم‌هایی که آنها به کار می‌بردند سیستم‌های مدرنی بود که هنوز پاسخگویی آنها از نظر فنی و استقبال مردم و رانندگان مشخص نشده بود. ۶ ماه بعد از اجرای پایلوت این طرح، مدیریت سازمان تاکسیرانی تغییر کرد و قرار شد ضوابط جدیدی تنظیم شود تا فضای رقابتی شکل گیرد و همه شرکت‌ها بتوانند در آن شرکت کنند.»

قنادان درباره طولانی شدن این روند توضیح داد که ضوابط کاری و بوروکراسی‌هایی در داخل شهرداری تهران، فاوا شهرداری، معاونت حمل و نقل و کارگروهی به نام پرداخت الکترونیکی وجود دارد و این سازمان در نهایت با کمک کمیته شفافیت شورا، ضوابط کلی فعالیت این افراد را تدوین و  در سایت سازمان تاکسیرانی قرار داد.

آنطور که قنادان می‌گوید تعدادی از شرکت‌هایی که درخواست داده‌اند هنوز مجوز ندارد و در باید منتظر ماند تا شرکت‌های مناسب در این حوزه از راه برسند و انتخاب شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی